Proc overhitting

Pagina: 1
Acties:

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:08
Ik heb een P4B p478. Op Drome had ik een P4 1.7Ghz en die haalde op een gegeven moment 72 graden Celcius. Toen heb ik hem uit gezet. Op dit moment zit er een P4 1.5Ghz (in de hoop dat het dus aan de proc lag) maar deze behaalt bij het spelen van bijvoorbeeld UT al de 52 graden. Wat mij opgevallen is, is dat me UT maar met HEEL VEEL moeite de 100fps haalt, terwijl er een GeForce3 Ti500 inzit.
Kan dit alles aan de cooler liggen? De cooler die ik heb is http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/willamette/di4-6h52b.html
Het was de eerste serie P478 coolers.

Ik weet niet welke stap ik nu moet nemen om het op te lossen. Ik heb al 2 case coolers, maar die helpen dus ook niet, blijft oplopen naar 52 graden

Uw advertentie hier?

Verwijderd

vraagje heb jij er ook alst van dat je system affetoe te nheet word en vanzelf gaat resetten.Ik heb ook gforce 3 en een northwood 2.2 gig en word ook bloedje heet.En ik was ook op drome :).

Verwijderd

denk niet dat het aan de cooler ligt maybe heb je je voltage te hoog gezet ofzo ???

• CyPh
Nee, resetten doet hij gelukkig niet. Voltage is goed en normaal en aan de voeding kan het ook niet liggen aangezien deze gisteren zelfs nog is vervangen door een 300Watt

(btw Drome was vet :) alleen jammer dat me pc overhit raakte en ik niet veel kon doen achter me eigen pc :'(. en op een laptop UT spelen ZUIGT :r)

Uw advertentie hier?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dinsdag 19 februari 2002 10:35 schreef CyPh het volgende:
...
Wat mij opgevallen is, is dat me UT maar met HEEL VEEL moeite de 100fps haalt, terwijl er een GeForce3 Ti500 inzit.
...
Je speelt in D3D of in OpenGL mode? Als je in D3D speelt moet je eens switchen naar OpenGL, 't kan wel eens +50 frames opleveren :) Of misschien heb je vsync nog aanstaan, uitzetten dus.

Verwijderd

Volgens mij was het op Drome te heet, want ik was ook op Drome en toen kreeg ik in een keer last van een HDD die begon te oververhitten.

• CyPh
Je speelt in D3D of in OpenGL mode? Als je in D3D speelt moet je eens switchen naar OpenGL, 't kan wel eens +50 frames opleveren :) Of misschien heb je vsync nog aanstaan, uitzetten dus.
Ik speel al in OpenGL, en vsync staat uit. Toen hij niet uitstond was het idd een beetje minder. Maar ik heb bij een P3 733, met een Ti200 een fps gezien van dik boven 100.

Uw advertentie hier?

Pagina: 1