1 netwerk van meerdere PC`s -> overal zelfde users

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Hoe krijg ik het voor elkaar om op alle PC`s in m`n netwerk (2x XP prof) de zelfde users met instellingen te hebben??

M`n Pa zit namelijk in z`n kantoor, en wil op 2 PC`s het zelfde doen. Hij en z`n assitente. Dus "Mijn Documenten", "Outlook" en al het andere moet het zelfde zijn.

Eigenlijk zoek ik dus net zoiets als op grotere netwerken, waar je op een willekeurig werkstation kon aanmelden. Alleen hoe realiseer ik dit in XP prof??

Wie kan mij helpen?
TJ

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Tja, misschien een beetje boerse manier, maar je kunt ook gewoon een image maken en die dan op de andere pc ploffen.

dat is 1.
ook nog dezelfde documenten, even een cross-cable ertussen hangen, en je maakt snelkoppelingen naar elkaars schijven, nog even de standaardopslagdirectory(je snap wat ik bedoel, weet eigenlijk niet echt waar dat zit) wijzigen en klaar is arie zou ik zeggen

• decramy

decramy

Topicstarter
Eigenlijk gaat het mij erom dat ik "Mijn Documenten" en de "outlook"-inhoud het zelfde heb op beide PC`s.

Zo moet PC1 alles op HD hebben, en op PC2 moet je overal bij kunnen.
Ik heb nu netwerkmappings gemaakt op PC2 naar de C van PC1, maar zodra ik dan naar C:\Documents and Settings\USER\ ga, zegt ie ACCES DIENED :( Terwijl ik op allebei de PC`s USER het zelfde heb... (met zelfde ww)

En Outlook is volgens mij ook weer een verhaal apart...

TJ

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Als je in elkaars outlook wil kijken dan moet je volgens mij Exchange server hebben (correct me if i'm wrong)

• decramy

decramy

Topicstarter
Exchange :'(

Ik hoef trouwens alleen maar de agenda van outlook t zelfde te hebben, want ik kan zeggen op de PC`s:
Laat berichten staan op de server voor 14 dagen...
Haal ik ze gewoon 2x binnen :)