Worden de Russische kernonderzeeër bemandingsleden gered?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
"behalve de 116 mensenlevens staat er voor het Kremlin meer op het spel: het prestige van Rusland als zee- en als grootmacht"

Ze LATEN zich dus niet redden, wie denkt nu al te weten wat de uitkomst wordt?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

volgens mij gaan ze het niet redden want rusland wijst alle hulp van het buitenland af!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
en dan nog.. amerika heeft wel iets waarmee ze de bemanning van een gezonken onderzeeer kunnen redden .. maar die is waarschijnlijk niet 'compatible' met deze onderzeeer..
alleen maar met de amerikaanse en europese

Verwijderd

De uitkomst is volgens mij dat ze zometeen met zo'n zwemvestje door die pijp naar boven gaan. Het resultaat zal wel 75% dood zijn maar ja..

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

er zijn geen tekenen van leven meer aangetroffen duz helaas....

reality is for people with no imagination

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 21:15
diddel, ik denk dat als ze met een zwemvestje naar boven gaan dat er niemand is die levend boven komt...130 meter is wel ver hoor!

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

hm... hoeveel atmosfeer is 100 meter water?
:)

Verwijderd

[small update]
Engelang mag en gaat helpen bij het proberen te bergen van de onderzeer
[/small update]

Verwijderd

Nee, de Russen hebben te lang gewacht met het vragen van buitenlandse hulp. Ze hebben qua aanzien het alles of neits principe gehanteerd. En het lijkt op niets uit te
gaan draaien.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:12
pooh:
1 atmosfeer is ongeveer 10 meter water(druk).
Dus 100 meter is 10 atmosfeer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
11bar houdt je zwemvestje al niet eens, dus de bemanningsleden al helemaal niet. Wat een eigenwijze eikels, die Russen! Amerika en Europe willen wel helpen, maar mogen niet. Tssssk. En dan beweren ze straks zeker dat ze alle opvarenden hebben gered, maar we mogen ze niet spreken en het wrak is ook net opgeblazen. Geen bewijzen achterlaten... Hadden ze ook niet eens zo'n doofpotaffaire met een kernramp? Toen mensen vreemde mutaties aan de huid kregen, moesten ze het wel toegeven?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Lezen jullie de krant wel?
Er zijn zelfs Russen uit een onderzeer op 300 meter diepte ontsnapt.
De eerste gaat in de torpedobuis met een zuurstof masker en pak (zijn aan boord). Hij laat na op druk te zij gekomen een kabel met een luchtbalon los zodat deze naar de oppervlakte gaat. Vervolgens gaan ze 1 voor 1 de buis in en moeten ze over 100 meter 1 uur doen om naar boven te komen (ze houden zich aan de kabel vast) anders kunnen de longen klappen of de caison ziekte optreden.

De bemanning heeft het vanaf 300 meter gered dus dat moet hier op 100 meter zeker kunnen maar of ze het aandurven???. Deze man zij alleen dat de mensen van nu niet goed zijn opgeleid en er is geen radio contact en dus kunnen ze het niet overbrengen naar de bemanning.

Verwijderd

Sorry van die slordige schrijf foutjes maar ik heb haast. By the way, iedereen beschikt uiteraard over zo'n zuustofmasker mocht dit niet zijn overgekomen.

Verwijderd

Gisteren bij NOVA lieten ze zien hoe dat met de moderne pakken gaat, dat ontsnappen bij uiterste nood. Speciale pakken worden op druk gebracht en vervolgens schiet je omhoog, de lucht ontsnapt via je gezicht naar beneden zodat je echt wordt gelanceerd. Caison ziekte heeft vrijwel geen kans omdat je maar heel even aan die 11 ATM wordt blootgesteld, alleen je trommelvliezen kunnen scheuren.

De reden dat dit nog niet is gebeurd is dat er waarschijnlijk niet genoeg zuursof is (ook geen stroom) om de pakken op druk te brengen of dat de luiken beschadigd zijn.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 14:34

Muggie

8 pm

Volgens mij zijn ze allang dood maar willen de Russen hun foutjes weer eens niet toegeven.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

het schijnt dat ze nog maar zuurstof aan boord hebben tot vrijdag en die reddings acties zou pas zaterdag aan komen
een dag te laat dus

dus volgens mij halen ze het niet

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Er er nul procent kans op overlevenden is wordt zo'n engelse reddingsactie heus niet gestart.

Vind het trouwens niet vreemd dat Rusland zich te trots voelde om hulp te vragen.
Hun enige trots waren de duikboten, om dan gered te worden door "de oude vijand" is dan een bittere pil.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 14:34

Muggie

8 pm

zonder hulp krijgen ze die duikboot nooit aan de oppervlakte, laat staan dat ze er fatsoenlijk bij kunnen komen, daarom is er om hulp gevraagd denk ik.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Het is dus niet zo gezond om met de ramen openen te slapen

Verwijderd

Grote afgang voor de russen.
Zelfs de hele bevolking van rusland gaat nu keet schoppen vrees ik tegen hun regering.

Moet je na gaan als er nou eens vrienden of familie van jou op die schuit zouden zitten.
En Kok zegt dit lossen we zelf wel op en dagen later zitten die gasten nog te creperen in die zwarte zwemworst zonder dat er een redelijke reddingspoging is geweest die ook maar kleine kans van slagen had.

De russen zeggen ja slecht weer: harde wind en hoge golven.

Maar het weerstation van de thuishaven van die boys zei gisteravond dat het heel kalm weer was op de plek des onheils.

Denk daar maar eens over na!!

• Kolky
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Het wordt nu wel heel spannend. Een deel van de bemanning is nog in leven. Klopsignalen zijn gehoord.
Ik denk dat het hele verhaal met een sisser afloopt. Het is toch altijd bij dit soort dingen dat het achteraf allemaal wel meeviel?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

het probleem is dat de ontploffing het voorste ontnappingsluik heeft verwoest, en de torpedo dingen ook, dussuh, er uit komen is al errug lastig...

zouden ze het nog redden...

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Mijn gedachte is dat er alleen nog dode lichamen te bergen zijn, helaas...

• Kolky
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Ieeejjj...
Je moet er niet aan denken om dat mee te maken...
Heel langzaam ga je dood door zuurstofgebrek... Heeeeell langzaaamm...
Je ziet iedereen om je heen ook langzaam sterven...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verwijderd

Stop dit onderwerp maar, want volgens mij zijn ze al dood.
Als er na de explosies nog 116 mannen in leven waren, dan zullen ze nu echt wel zuurstof gebrek hebben, want bij de explosies is een enorme hoeveelheid zuurstof gebruikt. Tevens zal de temperatuur langzaam dalen tot ongeveer 4°C en zal dit ook de temperatuur in de duikboot worden. Ik denk niet dat ze dit lang hebben kunne volhouden.
Rusland had ook meteen om hulp moeten vragen, want volgens mij is er alles gammel.

Verwijderd

Dit bewijst maar weer is dat de Russen een stel achterlijke prutsers zijn.
ach ja 118 Russen meer of minder, who cares?

Verwijderd

Die russen zijn nu dus gewoon dood...
Poetin was nog lekker op vakantie terwijl die gasten in die boot dood liggen te gaan omdat ze toevallig in dienst moesten. En de familie maar blij zijn dat ze niet een oorlogsgebied ingestuurd zijn in hun diensttijd, maar "veilig" bij de marine zaten... Precies zoals ik een vrouw op tv heb zien zeggen: "Dit rotland doet helemaal niets voor ze!"

Vraagje: Als zuurstofgebrek inderdaad het probleem is, betekend dat dan een "zachte" dood? Ik bedoel, iets van moe, duizelig, slapen, over...?

Verwijderd

Bij zuurstofgebrek, zullen ze in dit geval, een 'zachte dood' krijgen. Want bij te weinig zuurstof, raakt men eerst bewusteloos om vervolgens in te slapen en nooit meer wakker te worden.

Verwijderd

Wat wel opvallend is, is dat er steeds meer mensen aan boord van die onderzeeboot zitten. In de eerste berichten zaten er 113, toen 116 en nu al 118 ?

Er komen dus wel steeds nieuwe mensen aan boord ! Of bestond een deel van de bemanning uit zwangere vrouwen ?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

UPDATE:

2/3e van de bemanning was op slag dood, alleen in het achterste deel (bij de 2 kern-reactoren) zouden eventueel nog overlevenden kunnen zijn. De voorste helft is namelijk opengescheurd en staat vol met water.

Virussen? Scan ze hier!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dronken van wal gegaan??

Verwijderd

er is al een reddingsteam naar beneden gegaan he...
alleen dat heeft niks geholpen want de duikers kregen het ontsnappings luik niet open
dat is waarschijnlijk ontzet bij de knal of wat dan ook

• El Jefe
  • Niet online
Foto van het luik van de onderzeeër:

Afbeeldingslocatie: http://www.cnn.com/2000/WORLD/europe/08/20/russian.submarine.03/story.sub.video.jpg
Fotowww.cnn.com

Verwijderd

Het schijnt dat de Marinestaf 24 uur na de ramp al wist dat er niet veel meer in leven waren. Nou lekker voor de bevolking die nu een week aan het lijntje zijn gehouden Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif.
En maar wachten met het toestemmen van hulp buiten af. hoop toch dat de westerse landen het beter doen.

Verwijderd

RetributioN

Beetje dimmen graag. We gaan niet de fascist uithangen. Ik wil jou wel eens horen als er familie of kenissen van jou in nood zijn. Dat die Russische regering te arrogant is om hulp te vragen (prutsers) is wel terecht.
Ze willen waarschijnlijk ook niet dat de rest van de wereld te weten komt wat er in de boot zit/zat. Echt niet alleen wat er in de krant staat anders zetten ze die levens niet op het spel

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Vervolgens gaan ze 1 voor 1 de buis in en moeten ze over 100 meter 1 uur doen om naar boven te komen (ze houden zich aan de kabel vast) anders kunnen de longen klappen of de caison ziekte optreden.
Dat is dus onzin.. Hoe denk je dat iemand 1 uur zonder lucht zou kunnen?

Ze zouden naar boven moet gaan met iets dat drijft (zoals een luchtballon of een zwemvest, die opgeblazen zijn tot minstens 17 bar er van uitgaant dat de onderzeer op 150 meter ligt). Er is pas kans op Caiosn als je langer dan 5 minuten bezig bent om boven te komen en ze hebben geen kans dat hun longen klappen aangezien de druk in de onderzeer gelijk is aan die van de lucht aan het oppervlakt..

Verwijderd

Brokstukken van wellicht Britse duikboot bij Koersk gevonden'

MOSKOU - De Russissche autoriteiten hebben in de omgeving van de verongelukte onderzeeër Koersk brokstukken gevonden van een buitenlandse, wellicht Britse duikboot. Dit bericht het persbureau interfax op basis van anonieme bronnen binnen de Russische strijdkrachten.

Groot-Brittannië ontkent dat een van haar onderzeeërs averij heeft opgelopen. Vlak nadat bekend werd dat de Koersk op de bodem van de Barentsz-zee lag, afgelopen maandag, opperde Moskou al de mogelijkheid van een botsing.

Een aanvaring met een onderzeeër uit de Verenigde Staten werd toen waarschijnlijker geacht. Westerse hulpverleners die sinds het weekeinde het rampgebied verkennen, beweren dat een explosie binnen de Russische onderzeeër de meest waarschijnlijke oorzaak is van de ramp.
Ik ben benieuwd wat hier uitkomt...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor hetzelfde geld is het een stuk van een U-boot uit WO2... op die diepte roest metaal niet (te weinig zuurstof)...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1