Armada 7400 Bios gewipt, en nu :S

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is het vervolgd op me vorige thread waarbij ik vroeg hoe ik de bios kon wissen ivm. pw enzo.

Uiteindelijk pc toch opengekregen, en accu eruit gehaald en 2 batterijen. Na 10 ding weer in elkaar geprutst en opgestart. Geen pw :)
Maar goed, ik kan nu niet booten van diskdrive. Als ik opstart met de floppydrive erin werkt de A schijf gwoon niet. Booten van cdrom gaat wel, maar als ik windows wil installeren van cdrom loopt ie steedz vast bij de setup :S ?

Volgens mij heeft ie nu de standaard bios settings geladen, waarbij niet alles goed ingesteld staat. Maar goed probleem is dat ik niet in de bios kom omdat die partitie gewipt is. En sjah, compraq softpaq starten enzo gaat lastig als je geen diskdrive ken gebruiken :(
En windows installeert dus ook niet echt.
Heb nu dus een lege hd, en alleen cdrom dus.

Mensen, ... help :'(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien een bootable CD branden met alles erop wat je in eerste instantie nodig hebt (fdisk/sys/format/edit/softpaq etc) en die gebruiken om te booten.
Windows staat ook gewoon op een bootable CD

Er staat vast wel ergens een howto hoe je een CD bootable maakt.

edit:

Je kan ook je notebook-HDD eruit halen en via zo'n verloopje aan een gewone PC hangen en daar de HDD formateren en bootable maken (let wel op je andere HDD dat je die niet formateert, je zal niet de eerste zijn die dat overkomt.))
Dit heb ik ook al eens gedaan en dat gaat goed (mits je zo'n verloopje hebt van een 2,5inch HDD-IDE naar een normale IDE stekker (let wel op dat je die goed aansluit))

Senile! Senile Oekaki

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed, ben nu alweer stukkie verder.
Heb hd eruit gejast en in andre compraq gedaan (jaja, 'k schaam me, nog een compraq :P) en daar wou ik dus die diagnostic partition op installeren, blijkt dat je behalve die softpraq cd ook nog een setup diskette van de pc nodig hebt. Waar in the fock haal ik die vandaan dan :S
Hele compraq website al afgezocht maar ken die setup diskette nergenz vinden hoor :(

Iemand ideej of thuiz diskette dat ie uhm ff meelt ofzo
Thnx alvast