[HELP] Slackware 8.0 Installen

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik heb ergens van straat een oude bak geplukt, waario DOS zit, als ik 'Win' intik doetie het niet... Dus er zit blijkbaar geen windows Systeem op, ik wou Linux wel eens proberen. Dus ik download Slackware (8.0, 639.09Mb) alleen de Install.iso, als i kdan in de ochtend wakker wordt, brand ik 't (Nero Burning Rom) op een Cdtje.. Naja, alles gaat tot nu toe goed. Dan stop ik de Cd in die oude bak (Compaq Deskpor 2000) n zegtie:

Ongeldige diskette,
verplaats de diskette en druk op een willekeurige toests

Als ik probeer te booten vanaf de CD (F8 ingedrukt houden) werkt 't ook niet. Weet iemand wat ik fout doe??

Ps: Op die grbrande CD staat alleen Install.iso.. Niks anders..

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Probeer eens met die cd een andere pc op te starten waarvan je zeker weer datie goed van cd boot.

Dan weet je of je cd goed is of niet, maar ik verdenk de koppige compaq bios.

Verwijderd

probeer eens in nero de optie "write image"

dat zal een stuk makkelijker gaan

• Switch
Ik hoor net van een vriend dat:

Rawrite.exe
boot.i
color.gz

ook op de cd moeten staan, is dit waar? Zo ja, waar kan ik 't vinden?

PS: Ik bne newbee qua Linux :D

Verwijderd

Een iso bestand is een cd image.
Als je dit bestand gewoon bot op een cd'tje fikt dan gaat dat idd niet werken. Als je gewoon ff doet wat PassY zegt, met write image een cd'tje fikken, dan werkt dat een stuk beter. Ook heb je dan de bestanden die je zelf al aangaf.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Die moeten erop staan ja.

Maar, even tussendoor, heb je puur de iso file zelf op cd gefikt, of echt de inhoud van de iso.

Als je dus met windows die cd benaderd moet er niet alleen de file install.iso op staan, maar een complete slackware distro.

(NOFI)

• Switch
Ah, ik ben al iets wijzer geworden met iedereens hulp... Ik zet 't ff op een rijtje:

- Ik start Nero Burning Rom, doe Burn Image. Slecteer 'Install.iso'

- Na 't branden doe ik em in die bak, en boot ik em? Ok, zal 't proberen...

Verwijderd

Kijk maar in mijn review in wording van Slackware install. Daar staat het een en ander toegelicht. Let wel, het is een review en hij is nog 'under construction'. Slackware review

Verwijderd

Staat dit niet ook in het boek op de site van slack? In ieder geval die diskettes wel. Hier is wat meer te vinden.

• Switch
Ik ben nu bezig met de 'Addswap' kben newbee.. En erreg langzaam :D

• Deltafox
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Als het fikken van die CD gelukt is, heb je waarschijnlijk veel hulp van deze documentatie:

http://www.meldersnet.nl/deltafox/school

Dat gaat ook over slack 8.0.

grtz Deltafox
Pagina: 1