Hoe kan het dat ik na de installatie van de 1.4 jdk geen enkele applet het meer doet
(Class not found exceptions)
Lijkt me dat je classpath veranderd is (bijv in c:/j2sdk1.4-rc/bin/). Heb je dit handmatig veranderd??
(ik neem namelijk aan dat je CLASSPATH nog geset staat voor 1.3.1, terwijl je die uninstalled hebt.)
[edit]Of begrijp ik het verkeerd en werken alleen je Applets niet meer?
(ik neem namelijk aan dat je CLASSPATH nog geset staat voor 1.3.1, terwijl je die uninstalled hebt.)
Kun je eens een paar url's geven naar sites met applets die het bij jou niet doen? Ik heb zelf nl al een aantal keer meegemaakt dat bepaalde applets alleen maar met de MS VM willen werken en niet met de 1.4 plugin...
neem een willekeurige site met een java applet. ze geven bij mij allemaal dezelfde error.Op dinsdag 19 februari 2002 10:45 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Kun je eens een paar url's geven naar sites met applets die het bij jou niet doen? Ik heb zelf nl al een aantal keer meegemaakt dat bepaalde applets alleen maar met de MS VM willen werken en niet met de 1.4 plugin...
De applets werken niet meer inderdaad. (vanuit de browser, dus niet vanuit de appletviewer) Een eigen gemaakte applicatie is geen probleem.Op dinsdag 19 februari 2002 10:12 schreef Glimi_ie het volgende:
Lijkt me dat je classpath veranderd is (bijv in c:/j2sdk1.4-rc/bin/). Heb je dit handmatig veranderd??
Ja hier ook
Krijg elke keer Nullpointers
Krijg elke keer Nullpointers
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Hum, dat ziet er zorgwekkend uit (of eigenlijk ook weer niet
).
Hier overigens nog geen problemen gehad ( J2SDK 1.4.0 b-92 op Linux)... Vrijwel alle applets werken...
Ik kreeg wel bij een hele matige applet ( @ www.javalobby.org) een mooi foutmeldings-dialoogje
.
Hier overigens nog geen problemen gehad ( J2SDK 1.4.0 b-92 op Linux)... Vrijwel alle applets werken...
Ik kreeg wel bij een hele matige applet ( @ www.javalobby.org) een mooi foutmeldings-dialoogje
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
hetzelfde hier (winXP/IE6),
zelfs op java.sun.com krijg ik met jre 1.4 ClassNotFoundExceptions, terwijl met 1.3 alles wel goed gaat(ook hier alleen bij de applets, applicaties & webstart gaan wel goed).
zelfs op java.sun.com krijg ik met jre 1.4 ClassNotFoundExceptions, terwijl met 1.3 alles wel goed gaat(ook hier alleen bij de applets, applicaties & webstart gaan wel goed).
Jeetje dat klinkt toch wel als een zeer zwaar probleem van deze release.... Merkwaardig dat het ten opzichte van 1.4.0 RC opeens erin is gekomen
.
Vreemd dat ik nog geen topic heb gezien op www.javalobby.org over dit probleem.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
komt misschien dan nog?Op dinsdag 19 februari 2002 11:35 schreef mbravenboer het volgende:
dit is mijn tracelog van een willekeurige console-error report:
java.lang.ClassNotFoundException: Counter.class
at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:151)
at sun.plugin.security.PluginClassLoader.findClass(PluginClassLoader.java:189)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:112)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:262)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(AppletClassLoader.java:478)
at sun.applet.AppletPanel.createApplet(AppletPanel.java:548)
at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(AppletViewer.java:1621)
at sun.applet.AppletPanel.runLoader(AppletPanel.java:477)
at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:290)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)
Caused by: java.io.IOException: open HTTP connection failed.
at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(AppletClassLoader.java:224)
at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(AppletClassLoader.java:40)
at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(AppletClassLoader.java:141)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:138)
... 10 more
Ik heb er ook al met de beta`s last van. Het speelt dus al een tijdje. Maar dacht eerst dat ik zelf had lopen prutsen
Geef ff een voorbeeld van wat het niet doet, kan ik wat proberen goed te maken voor mijn onzinnige (fout begrepen
) antwoord van net
geen enkele applet doet het (classnotfound exception) in ie 5.5 (in mijn geval) met jdk 1.4.0.Op dinsdag 19 februari 2002 11:54 schreef Glimi_ie het volgende:
Geef ff een voorbeeld van wat het niet doet, kan ik wat proberen goed te maken voor mijn onzinnige (fout begrepen) antwoord van net
en dan heb ik het niet over mijn gemaakte applets, maar elke willekeurige java applet.
Owkay hier geen problemen:
Applet: http://javaboutique.internet.com/AcuteScroller/
Browser: IE 6.0 en NS 6.2.1
JRE: 1.4.0 (zal straks ook nog een SDK proberen, maar zou geen verschil moeten geven)
JRE: 1.4.0 (zal straks ook nog een SDK proberen, maar zou geen verschil moeten geven)
zie hier:Op dinsdag 19 februari 2002 12:09 schreef Glimi_ie het volgende:
Owkay hier geen problemen:
Nou aan de SDK ligt het ook niet. Ik begin dan nu ook te vermoeden dat het een WinXP probleem is (aangezien Scorpion XP draait en nxt ook). Ik zal het vandaag nog proberen op een XPbak, een 2k bak en een 9x bak 
[edit]Hmmz me weer een beetje vergist. Weet niet waar ik dat XP + scorpion vandaan haalde.
[edit2]Language pack lijkt het ook niet te zijn.
[edit]Hmmz me weer een beetje vergist. Weet niet waar ik dat XP + scorpion vandaan haalde.
[edit2]Language pack lijkt het ook niet te zijn.
ik draai windows 98se, geen windows xp.Op dinsdag 19 februari 2002 12:40 schreef Glimi_ie het volgende:
Nou aan de SDK ligt het ook niet. Ik begin dan nu ook te vermoeden dat het een WinXP probleem is (aangezien Scorpion XP draait en nxt ook). Ik zal het vandaag nog proberen op een XPbak, een 2k bak en een 9x bak
ik draai win2k en heb ook troubles. (totaal hebben hier 3 2k bakken problemen)
Hier Windows 2000, Mozilla 0.9.8 en alle applets werken zoals ze zouden moeten.
Maar ik heb hier nog wel 1.4.0 RC...
Maar ik heb hier nog wel 1.4.0 RC...
Windows XP / IE 6.0 / JDK1.4.0
nergens problemen
staat de JPI wel te wijzen naar de goede dir?
welke JRE/JDK versie staat aan in de JPI?
1.4 of 1.4.0?
ik heb 1.4.0 (default) en zoals ik al zei, nergens problemen, op school (win2k) ook geen geprobleem whatsoever
nergens problemen
staat de JPI wel te wijzen naar de goede dir?
welke JRE/JDK versie staat aan in de JPI?
1.4 of 1.4.0?
ik heb 1.4.0 (default) en zoals ik al zei, nergens problemen, op school (win2k) ook geen geprobleem whatsoever
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Errug wazig.. ik heb nl ook windows 2000 sp2 en nog geen problemen gehad vanaf de eerste beta tot nu (de final).. Ook die applet hierboven doet het bij mij prima..
Hier mijn system properties (s in de console):
Hier mijn system properties (s in de console):
En dit is mijn ClassLoader list (l)acl.read = +
acl.read.default =
acl.write = +
acl.write.default =
application.home = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0
awt.toolkit = sun.awt.windows.WToolkit
bridge.home = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0
browser = sun.plugin
browser.vendor = Sun Microsystems, Inc.
browser.version = 1.1
file.encoding = Cp1252
file.encoding.pkg = sun.io
file.separator = \
file.separator.applet = true
http.agent = Mozilla/4.0 (Windows 2000 5.0)
java.awt.graphicsenv = sun.awt.Win32GraphicsEnvironment
java.awt.printerjob = sun.awt.windows.WPrinterJob
java.class.path = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\applet
java.class.version = 48.0
java.class.version.applet = true
java.endorsed.dirs = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\endorsed
java.ext.dirs = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\ext
java.home = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0
java.io.tmpdir = C:\DOCUME~1\jelmer\LOCALS~1\Temp\
java.library.path = C:\Program Files\INTERN~1;.;C:\WINNT\System32;C:\WINNT;C:\Program Files\Internet Explorer;;C:\WINNT\system32;C:\WINNT;C:\WINNT\System32\Wbem;C:\Program Files\Rational\common
java.protocol.handler.pkgs = sun.plugin.net.protocol
java.runtime.name = Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition
java.runtime.version = 1.4.0-b92
java.specification.name = Java Platform API Specification
java.specification.vendor = Sun Microsystems Inc.
java.specification.version = 1.4
java.util.prefs.PreferencesFactory = java.util.prefs.WindowsPreferencesFactory
java.vendor = Sun Microsystems Inc.
java.vendor.applet = true
java.vendor.url = http://java.sun.com/
java.vendor.url.applet = true
java.vendor.url.bug = http://java.sun.com/cgi-bin/bugreport.cgi
java.version = 1.4.0
java.version.applet = true
java.vm.info = mixed mode
java.vm.name = Java HotSpot(TM) Client VM
java.vm.specification.name = Java Virtual Machine Specification
java.vm.specification.vendor = Sun Microsystems Inc.
java.vm.specification.version = 1.0
java.vm.vendor = Sun Microsystems Inc.
java.vm.version = 1.4.0-b92
javaplugin.maxHeapSize = 96m
javaplugin.nodotversion = 140
javaplugin.proxy.config.bypass = 127.0.0.1,10.0.0.2,localhost,<local>
javaplugin.proxy.config.list = http=10.0.0.1:3128,https=10.0.0.1:3128,gopher=10.0.0.1:3128
javaplugin.proxy.config.type = manual
javaplugin.version = 1.4.0
line.separator = \r\n
line.separator.applet = true
os.arch = x86
os.arch.applet = true
os.name = Windows 2000
os.name.applet = true
os.version = 5.0
os.version.applet = true
package.restrict.access.netscape = false
package.restrict.access.sun = true
package.restrict.definition.java = true
package.restrict.definition.netscape = true
package.restrict.definition.sun = true
path.separator = ;
path.separator.applet = true
sun.arch.data.model = 32
sun.boot.class.path = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\rt.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\i18n.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\sunrsasign.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jsse.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jce.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\charsets.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\classes;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jaws.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\charsets.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jaws.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jce.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\jsse.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\rt.jar;C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\lib\sunrsasign.jar
sun.boot.library.path = C:\PROGRA~1\Java\J2RE14~1.0\bin
sun.cpu.endian = little
sun.cpu.isalist = pentium i486 i386
sun.io.unicode.encoding = UnicodeLittle
sun.java2d.fontpath =
sun.os.patch.level = Service Pack 2
trustProxy = true
user.country = NL
user.dir = C:\Documents and Settings\jelmer\Bureaublad
user.home = C:\Documents and Settings\jelmer
user.language = nl
user.name = jelmer
user.timezone = Europe/Berlin
user.variant =
codebase=http://javaboutique.internet.com/AcuteScroller/, key=http://javaboutique.internet.com/AcuteScroller/,AcuteScroller.jar, zombie=false, cache=true, refcount=1, info=sun.plugin.ClassLoaderInfo@8d7ace
Hmmmz hier geen probleem met 98SE, 2k en XP.
Allemaal getest met zowel IE 5.5 en 6 (behalve XP)
Volgens mij kunnen we veilig stellen dat het geen OS probleem is?
Allemaal getest met zowel IE 5.5 en 6 (behalve XP)
Volgens mij kunnen we veilig stellen dat het geen OS probleem is?
hmmmmmm,
hier
heb ik hetzelfde probleem, bij niet-nader te noemen sites die een java applet gebruiken van anti-leech.com maar op de link die hierboven werd gegeven (de scrollapplet) heb ik weer geen problemen
heeeeel vreemd allemaal
hier
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195] (C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp. E:\>java -version java version "1.4.0" Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.0-b92) Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.0-b92, mixed mode) |
heb ik hetzelfde probleem, bij niet-nader te noemen sites die een java applet gebruiken van anti-leech.com maar op de link die hierboven werd gegeven (de scrollapplet) heb ik weer geen problemen
heeeeel vreemd allemaal
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Verwijderd
quote]Op woensdag 20 februari 2002 01:09 schreef vlabakje het volgende:
bij niet-nader te noemen sites die een java applet gebruiken van anti-leech.com maar op de link die hierboven werd gegeven (de scrollapplet) heb ik weer geen problemen
[/quote]
pssst, die niet nader genoemde sites werken alleen met de MS Java troep...
PS Mocht deze reactie hier niet gewenst zijn, trash 'm dan maar, maar ik probeer vlabakje alleen te helpen
bij niet-nader te noemen sites die een java applet gebruiken van anti-leech.com maar op de link die hierboven werd gegeven (de scrollapplet) heb ik weer geen problemen
[/quote]
pssst, die niet nader genoemde sites werken alleen met de MS Java troep...
PS Mocht deze reactie hier niet gewenst zijn, trash 'm dan maar, maar ik probeer vlabakje alleen te helpen
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem met XP
maar als je in ->options->advanced de checkbox "use java 2 ... for <applet>" uitzet dan werkt het wel (bij mij iig)
maar als je in ->options->advanced de checkbox "use java 2 ... for <applet>" uitzet dan werkt het wel (bij mij iig)
Inderdaad niet alleen een probleem bij de huidige release maar ook bij de betas... Heb nog geen oplossing gevonden (Win98SE + IE5.5, WinXP + IE6) ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
ja maar dan gebruikt ie de JRE 1.4 niet meer standaard voor applets, maar de MS VM tenzij de pagina er specefiek om vraagt toch?.Op woensdag 20 februari 2002 09:02 schreef FreeH2o het volgende:
Ik had hetzelfde probleem met XP
Ik vraag me dan ook af of het idd werkt, of dat werkt omdat JRE 1.4 niet meer gebruikt wordt.
Hm, bij mij werken applets gewoon goed..
Windows XP prof/ IE6 / jdk 1.4.
Dus het lijkt geen algemeen probleem te zijn.
Windows XP prof/ IE6 / jdk 1.4.
Dus het lijkt geen algemeen probleem te zijn.
bij javalobby is er een gesprek gaande over waarom applet het niet meer doen.
http://www.javalobby.com/discussionContext/showThreaded/frm/javalobby?folderId=20&discussionContextId=11434
(onder aan de pagina)
http://www.javalobby.com/discussionContext/showThreaded/frm/javalobby?folderId=20&discussionContextId=11434
(onder aan de pagina)
cool, thnx for the infoOp woensdag 20 februari 2002 22:16 schreef Alarmnummer het volgende:
bij javalobby is er een gesprek gaande over waarom applet het niet meer doen.
(onder aan de pagina)
It's slow, undeniably much, much slower than the MS VM and I don't care for all those little taskbar coffecups - they look like I've sneenzed on my monitor (better icons for java app, executable jars and webstart anybody?).
Inmiddels werken vrijwel alle applets hier perfect (WinXP + jre1.4) behalve de downloadapplets op thecrack.net waarbij ik nog steeds ClassNotFoundExceptions krijg.
Blijkbaar ligt het probleem dus niet direct bij XP of Java 1.4. Ik heb niets aan de configuratie veranderd behalve het opnieuw installeren van de JRE.
Doen bij anderen de downloadapplets op thecrack.net het wel? Ik zet hier geen directe links naar pagina's neer omdat dat een beetje warez is.
Kan het iets te maken hebben met een firewall/routing probleem?
Blijkbaar ligt het probleem dus niet direct bij XP of Java 1.4. Ik heb niets aan de configuratie veranderd behalve het opnieuw installeren van de JRE.
Doen bij anderen de downloadapplets op thecrack.net het wel? Ik zet hier geen directe links naar pagina's neer omdat dat een beetje warez is.
Kan het iets te maken hebben met een firewall/routing probleem?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Als je ff verder kijkt op die site, staat daar een linkje naar 'Errors' ofzo en daar staat uitgelegd dat ie alleen met de MSVM werkt en niet die van SUN...
Hmmmzzz... Ik heb problemen bij een klant, ik compileer mn applets met SDK 1.4.0 , en draai ze zonder problemen met JRE 1.4.0 ... Mn klant kan ze niet draaien...een 1.3.1 applet werkt bij hem wel....dan ga ik nadenken....Als je geen JVM/JRE 1.4.0 hebt kan je dan 1.4.0 applets draaien? Lijkt mij niet, maar dat is toch debiel? bijna niemand heeft nog 1.4.0 op zn computer staan! 
Als ik het fout heb wil ik het graag vernemen hoor, ik ben ook maar een informaticastudent die programmeren ruk vindt
Als ik het fout heb wil ik het graag vernemen hoor, ik ben ook maar een informaticastudent die programmeren ruk vindt
zonder de JRE 1.4.0 kun je idd geen 1.4 applets draaien,
dus compileer ze met jdk 1.3.1 of installeer JRE 1.4 bij de klant.
dus compileer ze met jdk 1.3.1 of installeer JRE 1.4 bij de klant.
Verwijderd
Ik heb ff snel door dit topic gekeken, dus ik weet niet of het probleem als opgelost is, maar in ide fout melding begint de stack trace toch bij een IOException (HTTP connection failed o.i.d.). Zou het niet aan die geweldige ingebouwde firewall van XP kunnen liggen??
Java is niet upwards compatible, je zult dus rekening moeten houden dat wanneer je een applet maakt met onderdelen uit JDK1.4 ook de JRE van 1.4 moet gebruiken. Wanneer je je alleen met 1.1.8 bezig houd kunnen de meeste browsers het standaard wel aan, zonder 1.2, 1.3 of 1.4 plugin nodig te hebben.Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef [KGB]Beria het volgende:
Hmmmzzz... Ik heb problemen bij een klant, ik compileer mn applets met SDK 1.4.0 , en draai ze zonder problemen met JRE 1.4.0 ... Mn klant kan ze niet draaien...een 1.3.1 applet werkt bij hem wel....dan ga ik nadenken....Als je geen JVM/JRE 1.4.0 hebt kan je dan 1.4.0 applets draaien? Lijkt mij niet, maar dat is toch debiel? bijna niemand heeft nog 1.4.0 op zn computer staan!
Je kunt deze afaik wel gewoon onder 1.4 compileren, maar hou er dan rekening mee dat je geen class-files gebruikt die alleen in 1.4 zitten, wanneer ze moeten werken bij iemand die de 1.4 niet heeft en niet wil (oid)
Pagina: 1