Ik krijg het niet voor elkaar om een printer te installeren op een NT 4 workstation. Het heeft altijd gewerkt door het commando: "net use lpt1: \\server\printer" de drivers zijn allemaal geinstalleerd. Weet iemand wat er fout gaat?
Verwijderd
Is die print device aan het andere kant wel geshared.
Kijk eens met je Netwerk browser of je die ook kunt zien.
Kijk eens met je Netwerk browser of je die ook kunt zien.
wat voor een foutmelding geeft die precies weer ?
Heb je wel genoeg rechten om die printer te mogen benaderen ? Heb je een probleem met je NETBios ? etc...
suc6
Heb je wel genoeg rechten om die printer te mogen benaderen ? Heb je een probleem met je NETBios ? etc...
suc6
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Allemaal al naar gekeken. En het gekke is dat hij ook zegt dat het goed is gegaan.
Als ik net view intik dan zie ik ook gewoon netjes lpt1 hp2100 staan, maar ik kan nergens vandaan printen. Dan zegt ie dat er geen printer geinstalleerd is.
Als ik net view intik dan zie ik ook gewoon netjes lpt1 hp2100 staan, maar ik kan nergens vandaan printen. Dan zegt ie dat er geen printer geinstalleerd is.
heb je al geprobeerd om de SP opnieuw te installeren ? Staat niet ergens toevallig de "spooler" service uit ?
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Op het werkstation de printer installeren op lpt1 na de installatie bij de eigenschappen van de printer een nieuwe poort toevoegen met daarin //server/printer. let op rechten
met net use vang je alleen je lpt poort af, je moet nog wel een driver installeren op je client.{edit} als je vanuit windowsprogrammatuur wilt printen {/edit} En het werkt alleen op programma's die de lpt1 aansturen.
Als je vanuit windows wilt printen, zal je dus het unc path aan moeten geven.
Als je vanuit windows wilt printen, zal je dus het unc path aan moeten geven.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Kijk ook eens in het system eventlog, zowel van je server als van je workstation. Daar willen nog wel eens meldingen in staan die een aanwijzing geven wat er mis zou kunnen zijn
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Pagina: 1