Toon posts:

[crontab] fout in een script wat nu met de crontab

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van [topic=405557] dit topic nu de volgende vraag.

Wat het probleem kan zijn dat ik in het vorige topic had is misschien het volgende...

1) www.knmi.nl update om het uur hun script
2) Wij halen om de 30 min het weer bestand op van www.knmi.nl

kan het zijn dat als wij het bestand ophalen, hun op het zelfde moment hun script uploaden waardoor op het moment van uploaden hun bestand "niet goed" is omdat het bestand nog niet voorledig geupload is?

En na ons idee komt lynx dan in een foute situatie waarhij in blijft zitten en komt daar niet meer uit?

Mijn vraag is: wat doet de crontab dan? voert de crontab het script nog een keer uit zodat het wel moet werken?

Verwijderd

nop, crontab voert alleen uit wat jij invoert. Dus 1x maar en niet nog een keer als het is misgegaan, anders dan bouw je toch ff een scriptje die gaat kijken of alles gelukt is en anders het opnieuw probeert!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

cron is "dom" - start alleen het programma/script en verder niets.

Foutafhandeling, of checken of lynx al draait, zal je dus moeten doen in je script.

Is er overigens een specifieke reden dat je hiervoor lynx gebruikt? Geef je aan lynx wel de juiste parameters? (hij moet natuurlijk niet interactief draaien...)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd of dit al is opgelost, aangezien ik met hetzelfde probleem zit, zie de topic hier: [topic=439335/1/25]