[cisco] rip interval instellen

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Kan ik het interval waarmee mijn 2620 zijn RIP updates verstuurt aanpassen?

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44
Heeft dit te maken met deze?: [topic=415577/1/25]

en waarom volg je niet een CCNA cursus? Ik weet bijna zeker dat dit soort dingen daar wel beantwoord zullen worden ;-)

En is er geen Cisco documentatie over dit soort dingen? RTFM???

[edit]

effe gekeken, en in 30 seconden had ik dit:

Triggered RIP
Description
This feature enhances the IOS support for the Routing Information Protocol (RIP) and is designed to enable efficient dynamic routing over
demand-circuit links such as ISDN. Defined in RFC 2091, Triggered RIP avoids the bandwidth overhead (associated with distance-vector
protocols that periodically announce full reachability information) by sending Flash updates only for those routes whose metrics have
changed. As such, Triggered RIP also incorporates a reliable delivery mechanism to ensure consistent topology information.
Benefits
Triggered RIP offers efficient bandwidth and CPU utilization.
Platforms/Considerations
This feature is supported for IP RIP Versions 1 and 2, but not IPX RIP. Both ends of the link should be configured for this mode of operation.
First appearance in a Cisco IOS Software

Be more, use Linux.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

"router rip ?" intypen?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Heeft dit te maken met deze?: [topic=415577/1/25]
Ja daar heeft het mee te maken . . .
en waarom volg je niet een CCNA cursus? Ik weet bijna zeker dat dit soort dingen daar wel beantwoord zullen worden ;-)
Vindt het veel leuker om zelf uit te vogelen, en dat lukt meestal ook best met hulp van tweakers, of groups.google etc. En daarbij, ik het het druk genoeg ;)
En is er geen Cisco documentatie over dit soort dingen? RTFM???
Vast wel, maar die heb ik niet kunnen vinden. Geloof me maar dat ik hier niet zomaar mijn vraagje ga posten.

Als ik echter na een uur zoeken niets heb gevonden, wend ik me meestal tot tweakers ofzow. Ik vindt het eerlijk gezegd een slechte uitgangspositie om meteen RTFM te roepen (nou ja niet meteen dan :P ) Ik ga er van uit dat een topic starter niet zomaar een topic start (en als die dat wel doet, hij dat ff. duidelijk vermeldt) e.g. MIJN SERVER ZEGT DAT HIJ BINNEN 2 MINUTEN DOWN GAAT, HOE SLA IK DAT ENE BESTAND NOG FF. OP (bij wijze van spreken dan). Daar vindt ik nix mis mee. We zijn er om elkaar te helpen, aldus de FAQ
effe gekeken, en in 30 seconden had ik dit:

Triggered RIP
...
Dit werkt niet bij mij (had ik al gevonden :) ) want update vgl. mij alleen als de metric verandert a.g.v. een update van een andere router, en die situatie heb ik niet . . .

Evenwel bedankt voor de moeite!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ook even in combinatie met je andere topic:

conf term
router rip
version 2 <-- dit lost je subnet problemen op
timers basic update invalid holddown flush [sleeptime]

Die timers spreken wel voor zich denk ik en anders moet je toch nog maar eens beter in je documentatie zoeken.
HINT: www.google.com, zoektermen "rip interval cisco" en dan de 1e link.