tv out via een andere dan videokaart, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
ik zit met het probleem dat ik een creative geforce2 titanium videokaart zit welke een soort ps2 tv out heeft. (S-VHS?)

ik wil het signaal naar tulp krijgen maar heb de verloopstekker niet. deze is volgens diverse pcboeren alleen in de orginele doos te vinden. en later niet meer bij te bestellen.. nu wil ik er dus maar een kaartje bij in hangen wat ervoor kan zorgen dat ik mijn divx 'jes op tv kan kijken.

wat moet ik hiervoor hebben?

(indien iemand zijn verloopkabeltje kwijtwil, ook prima!)

Verwijderd

als iemand ff kan meten op welke twee pinnetje's die tulp is aangeloten kan ik hem wel voor je maken

en anders gewoon een tv-kaart met tv out kopen *D

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ga naar een goede electroboer (onderdelenhuis), daar maken ze zo'n kabel voor je op maat.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Creative heeft ook een zo'n kaart gemaakt de iets met dx3 staat op de site van mycom.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij heeft toch al een tv-out, waarom een andere erbij halen :?

• the noise
ik heb idd een tv out maar kan deze niet gebruiken omdat ik geen kabel heb welke verloopt van s-vhs naar tulp..

maar als iemand deze heeft/kan maken dan wil ik graag een deal sluiten :)

Verwijderd

hebben ze die dan ook niet van SVHS naar scart.
Ik heb hier zo'n kabel liggen van SVHS naar scart.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 19 februari 2002 09:38 schreef the noise het volgende:
ik heb idd een tv out maar kan deze niet gebruiken omdat ik geen kabel heb welke verloopt van s-vhs naar tulp..

maar als iemand deze heeft/kan maken dan wil ik graag een deal sluiten :)
Kopen of t schema ff zelf samenstellen met info uit http://www.fastbunny.tk/hwb/index.html
Succes :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals gezegd, die kunnen ze in de winkel voor je maken.
Moet je ff zoeken hier op GOT, heb diverse schema's voorbij zien komen, hoe zon kabeltje gemaakt moet worden.
Daarmee ga je naar een onderdelen huis.
Bij ons hebben ze van die Plentyparts winkels, die lui hebben mijn superkabeltje aangepast (svideo cnnector vervangen door composiet).

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 09:41 schreef snakeeye het volgende:
hebben ze die dan ook niet van SVHS naar scart.
Ik heb hier zo'n kabel liggen van SVHS naar scart.
Volgens mij heb je van die kabels die verlopen van :

SVhs --> Scart, maar dan een scart plug, met daarop een gele, rode, en witte tulp (Geel voor beeld, en rood en wit voor geluid.

Als je nou zo'n kabel regeld, kan je je rood en wit naar je versterker sturen, en geel naar je tv.. Dan ben je er toch?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zo'n kabel kun je echt bij elke electroman krijgen! Koop er AJB geen nieuwe kaart voor!!!!

Je hebt dus (als ik het goed heb ;)):
- S-Video (mini-DIN; soort PS/2 stekker)
- Composite Video (gele tulpstekker)
Scart gebruikt composite

Je hebt dus verloop nodig van S-vid naar composite/Scart
Die wordt oa ook bij een Hollywood + kaart geleverd; volgens mij ook bij sommige G4x0 kaarten van Matrox dus die moet je echt wel kunnen vinden

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 19 februari 2002 09:45 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Zo'n kabel kun je echt bij elke electroman krijgen! Koop er AJB geen nieuwe kaart voor!!!!

Je hebt dus (als ik het goed heb ;)):
- S-Video (mini-DIN; soort PS/2 stekker)
- Composite Video (gele tulpstekker)
Scart gebruikt composite

Je hebt dus verloop nodig van S-vid naar composite/Scart
Die wordt oa ook bij een Hollywood + kaart geleverd; volgens mij ook bij sommige G4x0 kaarten van Matrox dus die moet je echt wel kunnen vinden
Wel 1 met in/out schakelaar erop!!!!
Tja, dat is ook een oplossing, maar ik naam aan dat de vraagsteller de tv-ot faq gelezen had....

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Op dinsdag 19 februari 2002 08:59 schreef voodoo202 het volgende:
Creative heeft ook een zo'n kaart gemaakt de iets met dx3 staat op de site van mycom.
Waar dan?? Ik kan hem niet vinden :(

specs

• the noise
Op dinsdag 19 februari 2002 09:47 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Wel 1 met in/out schakelaar erop!!!!
Tja, dat is ook een oplossing, maar ik naam aan dat de vraagsteller de tv-ot faq gelezen had....
idd de faq gelezen :)

maar ik begrijp dat het via een tussenstation (scart-schakelaar) mogelijk moet zijn.

..ff denken.. ik neem dus een s-vhs kabel en sluit deze aan op zo'n scart- verloop stekker. aande andere kant sluit ik hier wederom een scart op aan welke naar tulp gaat..

klopt dit zo :?

• Leipo
  • Niet online
dan kaap ik heel ff dit topic voor mijn vraag >:)

ik heb de hercules geforce 2 ti en daar zit dus ook een tv-out op. nou hoort hier een split kabeltje bij te zitten (van tv-out naar s-vhs & composite) omdat gewoon s-vhs niet in de tv-out past.

nou zat dat kabeltje niet bij mijn kaart toen ik hem kocht.
ik heb al gemaild naar hercules nederland maar tot op heden nog niets gehoord.

maar ik begrijp dus dat het mogelijk is om zo'n kabeltje te laten maken bij bepaalde bedrijven, maar dan moet ik natuurlijk wel weten welk pinnetje welke functie heeft.
wie van de GOTters heeft een hercules 2 ti en zou dit voor mij uit kunnen vinden en in een schema kunnen zetten?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 09:49 schreef twopack het volgende:

[..]

Waar dan?? Ik kan hem niet vinden :(
Het gaat hier om de DXR3 van creative, dit is een hardware-DVD kaart met tv-uitgang en zo. Behoort bij de Encore serie, een dergelijke kaart is er ook van Hollywood magic. Werken alleen niet voor een algemene tv-out d8 ik???? :|

Suc6, Juustem

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 19 februari 2002 10:06 schreef the noise het volgende:

[..]

idd de faq gelezen :)

maar ik begrijp dat het via een tussenstation (scart-schakelaar) mogelijk moet zijn.

..ff denken.. ik neem dus een s-vhs kabel en sluit deze aan op zo'n scart- verloop stekker. aande andere kant sluit ik hier wederom een scart op aan welke naar tulp gaat..

klopt dit zo :?
Heb je een scart aansluiting op je tv beschikbaar?
Zo ja, gebruik je die oplossing.
Wil je puur van s-video naar tulp (composite) laat dan ff een kabeltje maken.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 19 februari 2002 12:46 schreef Leipo het volgende:
dan kaap ik heel ff dit topic voor mijn vraag >:)

ik heb de hercules geforce 2 ti en daar zit dus ook een tv-out op. nou hoort hier een split kabeltje bij te zitten (van tv-out naar s-vhs & composite) omdat gewoon s-vhs niet in de tv-out past.

nou zat dat kabeltje niet bij mijn kaart toen ik hem kocht.
ik heb al gemaild naar hercules nederland maar tot op heden nog niets gehoord.

maar ik begrijp dus dat het mogelijk is om zo'n kabeltje te laten maken bij bepaalde bedrijven, maar dan moet ik natuurlijk wel weten welk pinnetje welke functie heeft.
wie van de GOTters heeft een hercules 2 ti en zou dit voor mij uit kunnen vinden en in een schema kunnen zetten?
Volgens mij zit daar net zoals bij mijn Ti, gewoon 1 S-video out op hoor.
Ik weet niet welk stekkertje je erin probeert te pluggen, maar da's volgens mij de verkeerde.
Je vidkaart heeft of:
1 s-video out (gts-Ti)
1 s-video en 1 composite out (mx)

• Leipo
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 12:57 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Volgens mij zit daar net zoals bij mijn Ti, gewoon 1 S-video out op hoor.
Ik weet niet welk stekkertje je erin probeert te pluggen, maar da's volgens mij de verkeerde.
Je vidkaart heeft of:
1 s-video out (gts-Ti)
1 s-video en 1 composite out (mx)
tja was dat maar zo :(
een gewone s-video kabel past niet :(

ik zal het ff proberen te tekenen:
code:
1
2
3
   [ ]
 o o o o
  o o o

waarbij het bovenste blokje een rechthoekig gaatje waar volgens mijn gewoon zo'n swart stukje in moet zodat je hem niet verkeerd om aan kan sluiten.
maar daaronder dus 4 en daaronder wee 3 gaatjes naast elkaar. weet iemand wat voor een soort kabeltje hierin zou passen?

edit => bij nader inzien.. het lijtk erop dat een s-video er wel op zou moeten passen maar dat dan gewoon de widelste 3 pinnetjs onbenut blijven.. ik ga het ff proberen: ben zo weer teug :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

The noise:
Dit shema geef je ff aan de electroboer, die kan dan s-video -> composite voor je maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamvideo.it/elettronica/immagini/s-video_comp.gif

• Leipo
  • Niet online
hmm ok het werkt dus wel :D alleen dan wel in zwart wit.. maar ik ga wel ff alle faq's weer doorlezen omdat ik weet dat het daar ook in staat...

erg dom van me dat ik eerst niet dacht dat het niet paste (hij ging er ook best wel moeilijk in) :D

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zie je nou wel, ik ben niet gek >:)
Je tv kan waarschijnlijk geen Y/C signaal aan.
De scart oplossing wordt het voor jou, of het bovenstaande schema-tje gebruiken.

• Leipo
  • Niet online
dat mag je me dan ff uitleggen want wat er in de "faq" staat is niet echt duidelijk..

ik heb het nu zo aangesloten:

s-video => scartblokje met in/out schakelaar => Scart aansluiting op TV

hoe zou ik het dan het beste aan kunenn sluiten?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Schakelaar staat goed?
Pal settings goed?
Heb je een 2e scart, druk hem daar eens op.
Werkt het niet, dan accepteert jouw tv geen Y/C

• Leipo
  • Niet online
- schakelaar staat op input.
- met pal of NTSC geen verschil: alle 2 in zwart/wit
- heb maar 1 scart aansluiting :( het is maar een simpel 37 cm toestelletje van philips..

denk dat het tijd wordt om te sparen voor een leuke breedbeeld >:)

wat ik me dan afvraag als mijn tv geen Y/C accepteerd: hoe komt het dan dat mijn video wel kleur geeft: die zit ook op die scart (als ik mijn pc er niet aan heb hangen natuurlijk :) )

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je video geeft geen Y/C, die geeft RGB signaal.
Heeft je video een scart/in?
Druk em daar eens in....veel video's accepteren namelijk wel zo'n signaal en converteren dat voor je naar RGB.
Dus eigenlijk gebruik je je video dan als tuner.

• Leipo
  • Niet online
shit jammer.. ik heb ook een goedkope video met maar 1 scart aansluiting :'(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb ook strax een topic gepost voor mensen die al lange tijd op zoek waren naar een s-video -> coax convertor.
Misschien is dat wat?
Kost iets maar dan heb je ook wat.

• Leipo
  • Niet online
inderdaad redelijk duur :(
ik zat toch al te denken aan een nieuwe TV dus ik denk dat ik daar wel gewoon op wacht...

• the noise
bedankt voor dat schema, maar ik zie dus een 4 pins aansluiting terwijl ik zo'n +-9 pins aansluiting heb. soort ps2 zeg maar.

iets zegt me dat dit niet helemaal goed is.. toch?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jawel hoor, als je een s-video kabel open maakt bij de connector dan zie je dat maar 4 connectors daadwerkelijk gebruikt worden.

• the noise
ik heb zojuist op de td zo'n kabel bekeken maar daar zit zo'n zwart blokje in de weg!

• the noise
'HEBBUMMMM!!!

zojuist op de td hiero een wedje gedaan dat ze 't ok niet konden vinden.

uiteindelijk hebben ze met Ierland gebeld en daarvandaan wordt hij opgestuurd :) *D

Verwijderd

mmmmmmmm

wou je net hier even af gaan lopen zeiken dat je een sukkel bent en al op de dag af 2 1/2 maand aan het zoeken bent terwijl ik een telefoontje van 5 minuten er aan waag en je nu die kabel voor noppes en voor nix opgestuurd krijgt van een allervriendelijkste vlaams-nederlands accent sprekende dame van creative technical support/sales heb jij het al neergezet :(

maar anywee

SUKKEL!!!! >:)

Verwijderd

oh ja, ga maar vast sparen voor dat kratje bier :9~

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Beetje dom ben je hoor. Ik zou ook gewoon de leverancier om eentje vragen. En als die dat niet geeft gewoon een nieuwe kaart kopen bij de V&D ofzo, stekkertje eruit halen en het ding weer inleveren voor je geld terug :)

• Leipo
  • Niet online
ik heb bericht gehad van hercules over dat splitter kabeltje: ze sturen hem gratis op naar mij :D

zeer goede service van hercules!
alleen jammer dat ik eerst iets erop moet vinden dat mijn tv zwart/wit beeld geeft :(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja dat had ik dus ook...
Nu s-video -> composite -> lange kabel (met sound erbij-in) -> scart.
Pagina: 1