Toon posts:

FTP Over mn Sitecom Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Sitcom Router. ---DC-200 xDSL/Cable Broadband router--- Nou wil ik daar graag een FTP server op draaien.
Maar doordat de Router de File Request bij zich houd en niet doorgeeft. Werkt het niet.
So hoe doe je dit.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

De poort die jij wil gaan gebruiken openzetten op je router..?!!
Als je dat doet dan kan iedereen connecten onder Active mode. Als ze onder passive mode connecten zal er een "socket timeout" optreden en krijgen je clients niets te zien. Als je em dus ook in passive mode wil laten werken zul je een reeks poorten moeten forwarden op je router en die reeks die je geopend hebt ook moeten opgeven in je FTP programma als Ports for Passive connections.
Bij passive ftp connect de client nl naar jouw server (voor data) en dat laat je router dus niet toe (die blockt onbekende inkomende verbindingen!)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

heb je toevallig geen optie die DMZ-HOST heet?
ik heb zelf een linksys router en daar kan ik bij DMZ-HOST een IP invullen van een computer hier aan m'n netwerk en dan worden automatisch de poorten voor die pc opengezet
This feature sets a local user to be exposed to the Internet. Any user on the Internet can access in/out data from the DMZ host. Enable the feature as you wish to use special-purpose service.
als ik bijvoorbeeld een ftp draai dan hoef ik geen portmappings te maken omdat m'n router die port dan openzet

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je permanent een ftp server hebt draaien is het een beetje "overkill" om dan continu alle poorten wijd open te hebben staan puur en alleen voor die ftp server.
Als je tijdelijk een server draait is dat wel een optie, maar full time lijkt het me dat je vraagt om problemen..
Die firewall zit er niet voor niks op!

Verwijderd

Topicstarter
Izzz er dan niemand die ook een sitecom (zie boven) heeft en een FTP wil draaien/heeft draaien >:)

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik dacht toch dat ik het antwoord al gegeven had..??!

Zit er op je router een soort configuratie scherm in de vorm van een webpagina..? Zo nee, kan je dan op een andere manier iets instellen op je router..?
Zo ja, ga dan in die config website naar Virtual Server (oid) en vul daar de betreffende poort in. That's it!

Verwijderd

192.168.0.1
Advanced internet
virtual server
FTP enable,
LAN ip adres van server PC opgeven

OF

Advanced Internet
User defined server
Naampje geven
LAN ip adres van server PC opgeven
Poort definieren
Protocol (TCP of UDP) selecteren

OF

Advanced Internet
DMZ
enable
LAN ip adres opgeven...

Overigens staat er een nieuwe firmware voor de DC-200 op de site van sitecom, die een bug in de DMZ feature verhelpt

Verwijderd

Ik heb deze router ook, wil eigenlijk iets soortgelijks. Ik wil bestanden delen met een gebruiker via het net. Het gaat bij mij dus niet om een server maar om toegang te verlenen aan mijn collega op 1 van de computers op het netwerk. (agenda, bestanden)ik kom daar niet echt verder mee. Je kan in de browser een heleboel instellenm, maar wat is veilig???

• Ook

Ook

Yes I can!

Je kan niet zomaar "share files" kiezen ofzo en dan gaan file-sharen over het internet. Daar heb je echt een programma voor nodig.. VPN of een "gewone" ftp server zou dan bv een aardige oplossing bieden!

Verwijderd

Kan je daar iets meer over vertellen hoe werkt dat? ben een behoorlijke newbie op netwerk gebied.
Pagina: 1