Webshop Hifi

Pagina: 1
Acties:

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Webshop Hifi , het schiet met net te binnen , aangezien ik als verkoper in deze sector actief ben en ook inkooptechnisch op de hoogte ben van zaken leek met dit wel een aardig idee ..

Iemand enig idee of er al veel van deze zaken op het internet zitten ? qua pc hardware genoeg te vinden maar voor hifi :? , een snelle search levert weinig op ..

Wie lijkt het interessant om tegen aanzienlijk lagere prijzen hifi spullen online te bestellen ? met merken als onkyo / denon / yamaha / marantz / pioneer ....

Graag jullie opmerkingen / ideeen etc ... :)

• Remko
Niemand meer online zeker .... 8-)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
ik heb er inderdaad eens naar zitten zoeken en kon zeer weinig vinden!

Kvind het dus een goed idee! ik heb wel interresse en denk dat het nog wel een groot succes kan worden ook als je het goed aanpakt!

• Remko
En dat om 4:24 >:)

Heb toenet ook nog ff gezocht .. echt praktisch niks te vinden ....

• Remko
Dat er weinig te vinden is zal waarschijnlijk ook te maken hebben dat de betere merken niet zomaar iedereen als dealer accepteren .. (nad b&w onkyo etc ..)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52
Ik denk dat je op veel weerstand zal stuiten. De hifiwereld is nou eenmaal een elitair wereldje en ze menen ook elitaire marges te mogen rekenen.

Maargoed succes, ik zal geen klant worden vanje omdat ik als ik bijv. speakers van 1500€/stuk koop/zou kopen, ik ze eerst week op proef wil. En dat lijkt me niet praktisch bij een online-winkel.

• Remko
Het zal ook niet op het echte high end gebeuren gericht zijn .. meer het midden segment ..

En zoals ik al zei, zal het vooral bij de betere merken lastig worden om ertussen te komen ...

Maar van de andere kant, het zal er toch een keer van komen .. en ik heb het voordeel dat ik de vertegenwoordigers van verschillende merken persoonlijk ken door mijn werk in de hifi branche ..

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

In Duitsland zijn er zat webshops voor hifi (www.mediacheckpoint.de bv waar ik zelf veel koop). In Engeland ook wel denk ik.

In Nederland niet zo veel dus (geloof wel dat er iest is voor DVD spelers, en richersound of zo)

edit.
De meeste hifi zaken hebben wel een inet site. Op sommige kun je ook bestellen. Rikstoet, bv of Vogelzang, die laatste is echt bagger. Heb ooit wat proberen te bestellen, maar als ik niet zelf was gaan bellen had ik er nooit meer wat van gehoord.

Voor veel reguliere Hifi zaken is bestellen op de site een beetje ondergeschoven gebeuren denk ik.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Remko, goed idee ik wacht met smart :)

Duck-twacy als je in duitsland of engeland of zo besteld, betaal je dan geen invoerkosten ?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 19 februari 2002 10:11 schreef Darkman het volgende:
Duck-twacy als je in duitsland of engeland of zo besteld, betaal je dan geen invoerkosten ?
Duitsland: nee (EG, dus vrijheid van goederenuitwisseling)
Engeland ook niet denk ik

Ik betaal wel 30 euro transportkosten (UPS koerier) per 30 kilo (hoewel mijn Canton sub + 5 sats van totaal 55 kilo ook voor 30 euro vervoerd werd :) )

Verwijderd

ah cool , bedankt :)

bij de prijzen op de site staat onder de prijs dus 16% mehrwertsteuer, de duitse btw dus, gaat die nog van de prijs af als je vanuit NL koopt ? of betaal je dat wel gewoon incl de € 30 voor de koerier ? En kun je me een beetje uitleggen hoe dat lucky points gedoe werkt ? DANK !

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
check www.jbl.nl maar eens, daar kun je online ook veel leuke spullen kopen

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 19 februari 2002 11:58 schreef Darkman het volgende:
ah cool , bedankt :)

bij de prijzen op de site staat onder de prijs dus 16% mehrwertsteuer, de duitse btw dus, gaat die nog van de prijs af als je vanuit NL koopt ? of betaal je dat wel gewoon incl de € 30 voor de koerier ? En kun je me een beetje uitleggen hoe dat lucky points gedoe werkt ? DANK !
Ik betaal tot nu toe altijd de prijzen incl. de belasting.
Na ieder aankoop krijg je een aantal "lucky points", die je bij een volgende aankoop een beetje korting kunnen opleveren als je ze inruild. Je kunt zo ook opsparen, maar ik dacht niet dat dat voordelen had. Het gaat niet om veel geld, meestal om de orde van de transportkosten. Natuurlijk is het aantal points afhankelijk van het aankoopbedrag.

Het enige lastige is dat bij de aanbiedingen je met een creditcard kunt betalen, maar niet online je nummer kunt geven (dat schijnt te veel extra te kosten bij zo'n secure creditcard instantie). Ze vragen dan of je een copy van je card faxt (omdat ze me zo langzamerhand wel kennen hoef ik dat niet meer, ze weten mijn cardnummer nog). Ik mail ook altijd even met ene Stefan om mijn aankoopt te bevestigen (die tenminste Engels spreekt).
Andere betaalopties heb ik geen ervaring mee.

Verwijderd

hmm, das wel minder aangezien ik geen creditcard heb... dus dan moet je overmaken neem ik aan ? :(

• Remko
Voor veel reguliere Hifi zaken is bestellen op de site een beetje ondergeschoven gebeuren denk ik.
Dit klopt idd .. , er wordt praktisch geen aandacht aan besteed en niet serieus genomen ... tijd om eens te veranderen ...

Verwijderd

nu het hier toch over mediacheckpoint gaat, zijn 2 B&W 603-S3 speakers voor (680 + 30 verzendkosten =) 710, dus een dikke 1500 piek, duur???
als dat "niks" is dan bestel ik ze daar van de week even.

• Remko
hmm, das wel minder aangezien ik geen creditcard heb... dus dan moet je overmaken neem ik aan ?
En ik denk dat veel mensen het liever in eigen land bestellen , en dan onder rembours ofzo ?
nu het hier toch over mediacheckpoint gaat, zijn 2 B&W 603-S3 speakers voor (680 + 30 verzendkosten =) 710, dus een dikke 1500 piek, duur???
nee niet duur , normaal 499 euro per stuk !

Verwijderd

http://www.carmedia.nl

Ze zijn best duur, maar wel binnen twee dagen in huis...

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:11 schreef Remko het volgende:
nee niet duur , normaal 499 euro per stuk !
waar is dat dan, of zijn dat adviesprijzen?

Verwijderd

ja maar dat is alleen leuk als je van autohifi houd :) doe mij dan maar het echte werk, no offence .. ik heb die b&w dm 603 s3 beluisterd tegenover de tannoy revolution r3 op een high end stereo marantz versterker.. de tannoy was in mijn oren de natuurgetrouwe , realistische speaker erg secuur geluid maar dat maakte hem ook een beetje 'saai' aangezien je dat niet zo gewend bent' De b&w is ontzettend helder met misschien een ietwat agressief hoog, maar erg mooi laag. ( loopt ook wat dieper door dan bij de tannoy)

Dus mocht je ze bestellen, hoe dan ook goede keuze, ZEKER voor 1500 piek ongeveer bij die mediacheckpoint.

bij elke respectabele dealer in nl kostten ze zo'n 1000 nlg per stuk dus je bespaart bijna 500 piek bij onze naasterburen :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 19 februari 2002 13:06 schreef Darkman het volgende:
hmm, das wel minder aangezien ik geen creditcard heb... dus dan moet je overmaken neem ik aan ? :(
Er zijn ook ander opties (weet even niet welke, de site is vanaf hier erg traag)
Op dinsdag 19 februari 2002 13:11 schreef Remko het volgende:

[..]

En ik denk dat veel mensen het liever in eigen land bestellen , en dan onder rembours ofzo ?
[..]
Ikzelf heb niet zo'n moeite met creditcard bestellingen, je hebt altijd een maand de tijd om eventueel misbruik terug te laten draaien. Zo'n firma zal dat nooit doen, dan kunnen ze meteen wel opdoeken (want de creditcard company zal ze gaan weigeren).

Het grootste gevaar is als je nummer in handen van derden komt. Gewoon iedere maand je afschrift checken.
Op dinsdag 19 februari 2002 13:13 schreef jeroenbeekman het volgende:
http://www.carmedia.nl

Ze zijn best duur, maar wel binnen twee dagen in huis...
Dat geld ook voor mediacheckpoint als het op voorraad is

Koop er natuurlijk alleen als het echt goedkoop is (bv een Yamaha 620 receiver voor f 950, toen ie hier in nederland nog f1400 kostte, of een Canton 5.1 set voor 1070 euro, 1700 eruo in Nederland. Nu net een Sony SACD speler voor 750 euro, minimaal 1100 in Nedeland.

Ben een beetje mijn hifi setup aan het omwisselen de laatste maanden :)

• Remko
499 euro is de vastgestelde prijs door b&w nederland waar eeen dealer in Nl eigenlijk NIET onder mag zitten ..

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 19 februari 2002 13:22 schreef Darkman het volgende:

bij elke respectabele dealer in nl kostten ze zo'n 1000 nlg per stuk dus je bespaart bijna 500 piek bij onze naasterburen :)
Als je moeite met bestellen in Duitsland hebt, zou ik ook even naar Stassen kijken, die zijn meestal maar iestje duurder. Bovendien kun je bij set aankopen vaak nog extra korting bedingen (en is het wat dichterbij, dus kun je ook gaan luisteren, niet geheel onbelangrijk bij speakers).

• Remko
een ander topic hierin .. , Voorraad

Om de risico's en kosten en daarmede ook de rpijs zo laag mogelijk te houden lijkt het me het verstandigste om pas bij de importeur te bestellen zodra een order van een klant binnen is ..

Nadeel is natuurlijk dat de levertijd dan 2 / 3 weken bedraagd .. van de andere kant is bij een hifi zaak vaker bepaalde artikelen ook niet voorradig ..

• Remko
Morgen eens met importeurs gaan bellen voor de voorwaarden om hun producten te mogen leveren ..
Pagina: 1