Toon posts:

Wat te doen met deze maxtor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een half jaartje een nieuwe pc met een maxtor 40gb @ 5200RPM. Na ontzettend veel geld uitgegeven te hebben aan stille fans enzo ben ik er toch achtergekomen dat mn maxtor ongelooflijke herrie maakt.
Je hoort zo'n hele hoge pieptoon, nu hoor ik em minder want ik heb er een paar kussens tegenaan staan maar das natuurlijk niet de bedoeling.

Wat zouden jullie hiertegen doen?..

Verwijderd

luister eerst naar je zelf.... (kijk naar je eigen siggy... do it the easy way)
gooi weg en koop een nieuwe. HW dingen kan je niks aan doen. Terugbrengen of een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 01:47 schreef Thanathos het volgende:
luister eerst naar je zelf.... (kijk naar je eigen siggy... do it the easy way)
gooi weg en koop een nieuwe. HW dingen kan je niks aan doen. Terugbrengen of een nieuwe kopen.
Hmm dan moet ik dat gaan doen denk ik. Maar welke zou ik dan bijvoorbeeld kunnen nemen als ik dus een goede maar ook stille harde schijf wil?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Maxtor Acoustical Management Tool om 'm in silent mode te zetten, als ie dat nog niet staat.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 01:54 schreef W1LL3M het volgende:
Maxtor Acoustical Management Tool om 'm in silent mode te zetten, als ie dat nog niet staat.... :)
lol en hoe zet ik em dan weer terug?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 19 februari 2002 01:56 schreef CheapAss het volgende:

[..]

lol en hoe zet ik em dan weer terug?
met hetzelfde progje, download maar en lees de readme. het instellen moet je wel vanuit dos doen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 01:56 schreef W1LL3M het volgende:

[..]

met hetzelfde progje, download maar en lees de readme
ok thx..

Jah bootdisk is gemaakt :P

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dat helpt tegen het ratelen (ik heb het bij al mijn drives gedaan, je hoort ze absoluut niet meer) niet tegen hoge fluittonen. Een 5400rpm zou geen fluittoon mogen produceren overigens

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 02:07 schreef RolandWitvoet het volgende:
dat helpt tegen het ratelen (ik heb het bij al mijn drives gedaan, je hoort ze absoluut niet meer) niet tegen hoge fluittonen. Een 5400rpm zou geen fluittoon mogen produceren overigens
hey wat vreemd mijne fluit als een gek.. Wat moet ik ertegen doen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Als je echt een retestille schijf zoekt en toch snel moet je zekers gaan voor de Seagate Barracuda IV ( das 4 dus voor degenen die moeite hebben met romeinse cijfers lezen :P )
Stiller ben ik ze nog niet tegengekomen..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
thx for the tip.
Maar ik heb nu nog garantie op deze pc + schijf dus. Watvoor smoes moet ik dan ophangen om em om te ruilen voor zo'n andere?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 02:26 schreef CheapAss het volgende:
thx for the tip.
Maar ik heb nu nog garantie op deze pc + schijf dus. Watvoor smoes moet ik dan ophangen om em om te ruilen voor zo'n andere? kep em bij mycom vandaan
oeps.. internet deed vreemd.. :P

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gewoon zeggen dat je een stillere schijf zoekt en deze wilt inruilen. Kun je meteen vragen of ze dat data voor je willen overzetten.

Maar je kan, als je per se een smoes wilt gebruiken, ook gaan liegen dat deze plotseling is gaan piepen, vreemd tikt of uitvalt. En dat je een ander type wilt omdat je nu het vertrouwen in het merk kwijt bent oid. Maar volgens mij kun je beter gewoon eerlijk zijn.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 02:55 schreef RolandWitvoet het volgende:
Gewoon zeggen dat je een stillere schijf zoekt en deze wilt inruilen. Kun je meteen vragen of ze dat data voor je willen overzetten.

Maar je kan, als je per se een smoes wilt gebruiken, ook gaan liegen dat deze plotseling is gaan piepen, vreemd tikt of uitvalt. En dat je een ander type wilt omdat je nu het vertrouwen in het merk kwijt bent oid. Maar volgens mij kun je beter gewoon eerlijk zijn.
Oki ..

kzal er eens opaf gaan :P

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 16:20
*schopje* mijn maxtor 40Gb d540 heeft hetzelfde, ook een vervelende fluittoon, ben bezig geweest om mijn pc wat stiller te maken. Stillere voeding, fans op 7v, en nu kom ik er dus achter dat het me harde schijf is die die herrie maakt, en de kast resoneert vrolijk mee aargh.
Is dit normaal voor zo'n schijf ofzo? Misschien valt dit onder de garantie, zal eens kijken of dat er nog op zit trouwens...

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 00:29
het mag eigenlijk niet... maar ik heb het met een samsung hd op deze manier opgelost:

Gij pakt een oude fiets binnenband (niet TE oud... hij moet niet al aant verteren zijn ofzow :P)
je knipt er twee stukken af ter lengte van je hd.
Je knipt die twee stukken in de lengte door (open knippen dus)
je schroeft de twee stukken onder je hd mount plaatsen in je kast
je schroeft je hd vast aan de opengeklapte rubber binnenband.
klaar.
hd hangt vrij van je kast (dag dag resonantie)
aangezien het een 5400 toeren schijf is, wordt ie ook (als het goed is ;)) niet erg warm. dus werkt perfect.

Verwijderd

Maar dat zal wel niet werken met mijn 7200 RPM Maxtor waar ik ook helemaal gek van wordt! Zo gek dat ik een Seagate Barracuda IV 80Gb Fluid Bearing :9~ heb gekocht paar maanden terug! Maar die 40 gig zit nu in m'n server, en dat ding zelf (fans etc) is best stel, maar die HD hoor je echt super goed! :(

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 16:20
BlueFlame schreef op 25 oktober 2002 @ 12:11:
het mag eigenlijk niet... maar ik heb het met een samsung hd op deze manier opgelost:

Gij pakt een oude fiets binnenband (niet TE oud... hij moet niet al aant verteren zijn ofzow :P)
je knipt er twee stukken af ter lengte van je hd.
Je knipt die twee stukken in de lengte door (open knippen dus)
je schroeft de twee stukken onder je hd mount plaatsen in je kast
je schroeft je hd vast aan de opengeklapte rubber binnenband.
klaar.
hd hangt vrij van je kast (dag dag resonantie)
aangezien het een 5400 toeren schijf is, wordt ie ook (als het goed is ;)) niet erg warm. dus werkt perfect.
Dit ga ik ff proberen, heb nog wel ergens een oude binnenband, en deze wordt idd niet zo warm
Pagina: 1