ik heb gehad of heb van 3dfx:
Voodoo Graphics Accelerator 4MB (merk helios)
Voodoo2 12MB (merk Apac)
Voodoo3 3000 16MB AGP TV-Out (bulk)
Voodoo5 5500 64MB AGP, dual VSA-100 (2e hands, amper gebruikt toen)
[verhaal modus]
Het begon allemaal bij mij met een el cheapo pjoeter van een zaakje en dat was totaal niets. Computer kon erg slecht UT draaien, laat staan andere spellen. Toen kwam een klasgenoot van mij met een tip aan. "Koop mijn oude voodoo1 over!" en welja als het maar beter is. NOU WEL HIER EN GUNDER!!! Ik was helemaal door het lint geslagen! als je constant op een onboard sis620 met software speelt is een voodoo1 een enorme vooruitgang. Goeiedag zeg, quake2 en gta1 draaien super!
Later was ik het zat omdat de voodoo1 máár 4MB geheugen had, waarvan 2MB texture was...

Half life multi player ging erg beroerd en UT af en toe ook. Ik had toen een andere proc. gehaald (p3 500 Katmai) en dat was al een vooruitgang opzich (had een celeron 300). Ik wou later dus een beter video kaart. Er waren 2 opties voor mij:
of een Voodoo3 3000 16MB (was net nieuw toen),
of een Riva TNT 16MB
Ik was verknocht aan 3dfx sind de voodoo1 en ging voor de v3 3k. Allememagies wat een snelheid... alle spellen op 1024x768 en nog vloeiend draaien! mijn hemel! een nieuwe deur ging voor mij open. Sindsdien ben ik helemaal 3dfx fan en toen hoorde ik dat het failliet ging. F*CK F*CK F*CK zei ik toen en ik wou per see de laatste kaart van hun hebben alleen om dat het een zeer goed merk was.
Dus op snor naar een AGP versie van Voodoo5 en ja hoor, via Vraag en aanbod een 2ehands kunnen vinden in vlakbij Akersloot. Voor 300 piek kon ik hem kopen. (jemig wat een gigantisch ding!! 2 fannetjes! dus 2 chip!) Ik was toen echt helemaal aan het kwijlen toen ik die FSAA zag in UT en andere spellen
ik verkocht gelijk mijn voodoo3 aan
-Turbotetter- en was daarmee weer iets rijker.
Later voor mijn broertje (laatste HCC dagen zelfs) een voodoo2 laten vinden door een vriend van me. En ja hoor Voodoo2 12MB van Apac voor 75,- compleet in doos en helemaal nieuw int plastic

[/verhaal modus]
Ja dat was mijn verhaal.
Ik zeg vaarwel aan de revolutionaire voodoo graphics van 3dfx. Ik heb zeer goede herineringen aan hun 3D accelerators. Zei hadden goed kaarten/chips geproduceert die zeer compatibel waren in elk systeem dat de chip/kaart tegenkwam. Driver waren uiterst goed maar sindsdien is winXP de boosdoender in het veld.
Mijn Voodoo5 5500 gaat nog lang niet met de VUT. Een keertje een andere pc (betere proc. bv) en daar gaat die dan weer heerlijk in draaien

en dan kan die gewoon weer een mooie tijd mee. Alles draait er nog netjes op
In memoriam 3dfx
"You will always be with us"
ps. voor vragen over een voodookaart mail me, of wil je nog meer plaatjes over 3dfx of van 3dfx mail me.