3dfx website vandaag voor het laatst

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik had 1 voodoo I kaart, daarna nog één, en daarna weer en daarna weer. Wat brandde die krengen vaak door. (Gelukkig bestaat er zoiets als garantie!!!) Na de laatste heb ik de volgende verkocht aan een vriend en ben ik overgestapt op een dubbele monster II 12 Mb kaart.

In SLI-mode met een Viper V550 16 MB AGP kaart erbij. Dat was toen top of the bill. Goede oude tijden!!!!

Petje af voor 3dfx die de games-wereld op een hoger niveau heeft gebracht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 20:20
:'( *snif* *snik* *jank* *bleer*

vroeger... de goede oude tijd

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik heb gehad of heb van 3dfx:
Voodoo Graphics Accelerator 4MB (merk helios)
Voodoo2 12MB (merk Apac)
Voodoo3 3000 16MB AGP TV-Out (bulk)
Voodoo5 5500 64MB AGP, dual VSA-100 (2e hands, amper gebruikt toen)

[verhaal modus]
Het begon allemaal bij mij met een el cheapo pjoeter van een zaakje en dat was totaal niets. Computer kon erg slecht UT draaien, laat staan andere spellen. Toen kwam een klasgenoot van mij met een tip aan. "Koop mijn oude voodoo1 over!" en welja als het maar beter is. NOU WEL HIER EN GUNDER!!! Ik was helemaal door het lint geslagen! als je constant op een onboard sis620 met software speelt is een voodoo1 een enorme vooruitgang. Goeiedag zeg, quake2 en gta1 draaien super! :9~

Later was ik het zat omdat de voodoo1 máár 4MB geheugen had, waarvan 2MB texture was... :( Half life multi player ging erg beroerd en UT af en toe ook. Ik had toen een andere proc. gehaald (p3 500 Katmai) en dat was al een vooruitgang opzich (had een celeron 300). Ik wou later dus een beter video kaart. Er waren 2 opties voor mij:
of een Voodoo3 3000 16MB (was net nieuw toen),
of een Riva TNT 16MB

Ik was verknocht aan 3dfx sind de voodoo1 en ging voor de v3 3k. Allememagies wat een snelheid... alle spellen op 1024x768 en nog vloeiend draaien! mijn hemel! een nieuwe deur ging voor mij open. Sindsdien ben ik helemaal 3dfx fan en toen hoorde ik dat het failliet ging. F*CK F*CK F*CK zei ik toen en ik wou per see de laatste kaart van hun hebben alleen om dat het een zeer goed merk was.

Dus op snor naar een AGP versie van Voodoo5 en ja hoor, via Vraag en aanbod een 2ehands kunnen vinden in vlakbij Akersloot. Voor 300 piek kon ik hem kopen. (jemig wat een gigantisch ding!! 2 fannetjes! dus 2 chip!) Ik was toen echt helemaal aan het kwijlen toen ik die FSAA zag in UT en andere spellen :9~

ik verkocht gelijk mijn voodoo3 aan -Turbotetter- en was daarmee weer iets rijker.
Later voor mijn broertje (laatste HCC dagen zelfs) een voodoo2 laten vinden door een vriend van me. En ja hoor Voodoo2 12MB van Apac voor 75,- compleet in doos en helemaal nieuw int plastic :o
[/verhaal modus]

Ja dat was mijn verhaal.
Ik zeg vaarwel aan de revolutionaire voodoo graphics van 3dfx. Ik heb zeer goede herineringen aan hun 3D accelerators. Zei hadden goed kaarten/chips geproduceert die zeer compatibel waren in elk systeem dat de chip/kaart tegenkwam. Driver waren uiterst goed maar sindsdien is winXP de boosdoender in het veld.

Mijn Voodoo5 5500 gaat nog lang niet met de VUT. Een keertje een andere pc (betere proc. bv) en daar gaat die dan weer heerlijk in draaien :9 en dan kan die gewoon weer een mooie tijd mee. Alles draait er nog netjes op

In memoriam 3dfx
"You will always be with us"

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/3dfx.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/3dfx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/logo-all%5B1%5D.jpeg

ps. voor vragen over een voodookaart mail me, of wil je nog meer plaatjes over 3dfx of van 3dfx mail me.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag hoorde ik in de tijd van de voodoo1 over de legendarische 3dfx kaart. Een kaart die zelfs je pictogrammen op je bureaublad in 3d kon omtoveren. En opeens lag hij daar. Onze eerste echte 3d kaart. 4Mb, met Svirge. Snel erin gezet maar geen 3d icoontjes. Ook spelen toonden niet veel verschil. Fifa 98 was dan wel 3d maar goed, dat was voor die geweldige kaart ook al. Tot Sinterklaas ons rond 5 december een echte VooDoo kaart aanbood. Met een speciale kabel konden we dat mysterieuze kaartje aansluiten. Pctje weer aangezet, fifa 98 geprobeerd en ja.... nog steeds helemaal 3D. Zag ik daar dat hij misschien iets minder schokkerig was? Speelde het al een beetje zoals op de P2 266Mhz van een vriend van mij (zonder 3dfx, ik had zelf een p90)? Ik was er niet kapot van. Dan maar eens zo'n leuk cdtje erin gooien die ik erbij kreeg. Meteen werd er een installatie menutje op het scherm getoond, vaag vermoeden dat ik dit misschien wel eens nodig zou kunnen hebben voor die kaart. Nou goed, beetje doorgeklikt en nog eens fifa09 geprobeerd. :9~ , mijn bek viel open van verbazing, wat was dat mooi! Opeens speelde het stukken beter dan op die 266Mhz machine, en mooi, mooi. Vaag zag ik de mist over het gras zweven, de poppetjes zagen er schitterend soepel uit. Genieten was het, puur genieten.
En tja, dan volgt er een VooDoo3 waarmee ik de verschillen in resolties heb ontdekt :), en mijn eerste ervaring met Unreal opgedaan (wat ik ontzagelijk mooi vond, nog nooit zoiets gezien).
Voodoo5 leek mij fantastisch maar veel te duur, 600,- was astronomisch voor een videokaart in die tijd (vond ik). Maar altijd trots geweest op mijn voodoo3 en gelukkig vond ik UT een stuk relaxter dan Quake3.
Jammer dat die gozers van 3Dfx geen 2e kans hebben kunnen krijgen om de fouten van V3 en V5 goed te maken. Helaas...

Gelukkig bestaat er tegenwoordig nog zoiets als een Radeon8500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snik :'(

Naja ik heb er nog een paar en ik zal ze nog lang koesteren:
2x Voodoo2 (Trust), Voodoo Banshee (Diamond), Voodoo5 5500 (3Dfx)

Heb ooit ook nog een Voodoo3 3000 AGP gehad maar heb ik geruilt met een maat voor die Voodoo Banshee PCI wegens voltage probleem van AGP slot op mijn LX6 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
snif snif.
Heb niet echt veel gehad in het begin van de 3d kaarten era.

Maar 3dfx is wel de koploper
En kwa driver support, NVIDIA heeft nooit gesteld dat zij support zouden overnemen. 3dfx is failliet door hun eigen schuld, dat is de enige reden dat er geen nieuwe drivers meer zullen zijn.
niks falliet hostile take-over zul je bedoelen. Nvidia was veel te bang omdat ze 3dfx technologie gebruikten zonder toestemming. Ze hadden de eerste rechtzaak gewonnen maar een volgende hadden ze zwaar verloren. In plaats van als een echte vent je fouten onder ogen zien snel even de boel opkopen en vermoorden....
Nvidia ik heb een kaart van ze maar een nieuwe gaat er waarschijnlijk neit komen. misschien zo'n bitboys kaartje mocht ie ooit het daglicht zien.
Tot die tijd heb ik altijd nog een v5 5500 pci en een agp achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Op dinsdag 19 februari 2002 19:49 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Wat een sentimentele onzin. Ik heb zelf een Voodoo 1 gehad, en heb in mijn P2 300 bak nog steeds een Voodoo Banshee zitten, dus het is niet zo dat ik niet "snap" wat het 3dfx effect in het begin van de 3D hardware era is geweest. Dat neemt niet weg dat 3dfx met Glide de markt probeerde te isoleren in hun voordeel. Dat neemt niet weg dat 3dfx laks was op het gebied van vernieuwing na de Voodoo 1 en 2.

En kwa driver support, NVIDIA heeft nooit gesteld dat zij support zouden overnemen. 3dfx is failliet door hun eigen schuld, dat is de enige reden dat er geen nieuwe drivers meer zullen zijn.
Heeeeeeeeheee EINDELIJK ook iemand die met beide benen op de grond staat en reëel is in plaats van het bedrijf 3dfx te beschouwen als een soort verloren gegane godheid.

Oh en HeerVanHasselt, de V1 kon geen iconen op je bureaublad 3D maken... de V1 kon zelfs geen accellerated spel in een Window weergeven (moest fullscreen).
Jammer dat die gozers van 3Dfx geen 2e kans hebben kunnen krijgen om de fouten van V3 en V5 goed te maken.
Waarom is dat jammer? Dit slaat echt helemaal nergens op. Het is een BEDRIJF, dat precies een zelfde instelling had als nVidia (zo niet beroerder). Als Microsoft 2 jaar geleden failliet was gegaan en RedHat had ze overgekocht, had je dan ook geroepen hoe jammer het was dat MS geen tweede kans had gekregen om de gigantische fouten die ze gemaakt hadden met wanproducten als Windows 95 1e editie?

Get real mensen! Ja, de eerste 3dfx kaarten waren geweldig. Maar zet toch eens die roze brillen af en zie dat het puur 3dfx's eigen arrogantie is geweest die ze naar de afgrond heeft gebracht.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:45 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Klets niet. Hoelang duurde het voordat de concurrentie met vergelijkbare alternatieven kwam? De Riva128 was al iets sneller dan de V1 en kwam 1-1,5 jaar erna uit. Nog een dik jaar later en 3dfx lag al achter op de rest (TNT2 etc, zie een eerdere post van mij)
Nou moet jij niet meteen een grote mond opzetten jongetje :Z

Je zal wel gelijk hebben, maar wat ik met die zin eigelijk wilde zeggen was: 3dfx is een begrip. Als je het had over mooie spellen had je het over spellen die 3dfx ondersteunden. Snap ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
...dagdag 3dfx

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 19 februari 2002 22:12 schreef scollon het volgende:

[..]

Je zal wel gelijk hebben, maar wat ik met die zin eigelijk wilde zeggen was: 3dfx is een begrip. Als je het had over mooie spellen had je het over spellen die 3dfx ondersteunden. Snap ie.
correct! het is een begrip. en je hebt gelijk met de laatste zin

* Barreljan heeft zelfs voor de gelegenheid zijn usericon aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Jammer :'(... Ik ben toch nog een trotse bezitter van deze voodoo 1 : Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/review/magic-d.jpg

En die heb ik in een ZWARTE pcb :). En dan echt ZWART :9. Ik vond dat de vooodoo echt een hele een hele goeie kaart :). Vooral omdat de kracht in 2 chips zo veel kon zijn :D. Het ding had maar 2 mb mem. Maar kon wel nfs 3,4,5 behoorlijk goed doen, zonder problemen 8-). Terwijl een S3 kaartje dat niet eens kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

die voodoo1 die ik had van Helios was ook écht zwart
daarom kreeg ie een nickname van mij: Black Magic Voodoo

en die doet nog steeds trouw dienst in een andere pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Op dinsdag 19 februari 2002 22:12 schreef scollon het volgende:

[..]

Oh? Dus met '3dfx was zijn tijd ver vooruit. Heeeeeel ver.' bedoelde jij te zeggen dat '3dfx een begrip is'? Dan moet iemand je dat Nederlands toch nog een keer uitleggen want dat is iets heel anders.

Tuurlijk ben ik het ermee eens dat 3dfx een begrip is/was, dat is ook zo (mijns inziens nog steeds geen reden om het hele bedrijf zo op te hemelen maar goed). Maar daar reageerde ik helemaal niet op, jongetje. Jij zei dat 3dfx zijn tijd ver vooruit was en ik kwam met een reactie dat dat best wel mee viel.

Heb ik ergens geschreven dat 3dfx geen begrip was ofzo? Nou dan. Lezen is ook een kunst.

En voordat je nou weer met een reactie komt; lees dan eerst m'n andere posts in dit topic want ik heb geen zin om dingen twee keer te typen. (voor de zekerheid zal ik al wel nogmaals vernoemen dat ik 3 3dfx kaarten heb gehad, 2 nog heb dus dat ik niet anti-3dfx ofzo ben... alleen ook totaal niet pro-3dfx zoals ik niet pro-watvoorBEDRIJFdan ook ben :/)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Op dinsdag 19 februari 2002 22:16 schreef Termi het volgende:
Jammer :'(... Ik ben toch nog een trotse bezitter van deze voodoo 1 : [afbeelding]

En die heb ik in een ZWARTE pcb :). En dan echt ZWART :9. Ik vond dat de vooodoo echt een hele een hele goeie kaart :). Vooral omdat de kracht in 2 chips zo veel kon zijn :D. Het ding had maar 2 mb mem. Maar kon wel nfs 3,4,5 behoorlijk goed doen, zonder problemen 8-). Terwijl een S3 kaartje dat niet eens kon...
ik heb hier ook nog de 1 en 2
tot een half jaar geleden hebben ze nog in me server gezeten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30
och ik heb een voodoo2 gehad die hing naast me tnt 1 indertijd, vond m niet zo speciaal en heb er geen magische tijden aan beleeft als ik de anderen zo hoor
wel aan me nVidia tnt1 32 bit true color en alles spellen liepen chill op 800x600 sommige ook op 1024x768
tja ben wat meer openminded koop gewoon wat er op dat moment t beste is kwa kwaliteit snelheid verhouding.
historische lijst 3dkaarten:
ATI Rage Pro 4 mb ofzo
nVidia TNT 1 16 mb
3DFX VooDoo 2 8 mb
Savage 4 32 mb me eerste 32 mb kaartje zoooooveeeeeeel spijt gehad van die aankoop indertijd me suf voor gewerkt en ging er 0,0 % op vooruit kwa prestaties, en alleen maar kopzorgen (veel vastlopers etc.). Met veel geluk snel kunnen doorverkopen met weinig verlies en teruggegaan naar nVidia door een tnt2 te kopen jaren heeft die dienst gedaan, en na paar generaties videokaarten liep t niet zo vlot meer, dus nVidia trouw gebleven en een Geforce 2 pro 64 mb gekocht.
jaar plezier van gehad, maar wou nu toch is wat meer beeldkwaliteit zien en een ATI Radeon 64 mb gekocht, hoop geen spijt te hebben ervan geef ATI een kans als er goeie drivers uitkomen die net zo sterk zijn als die van nVidia
want t potentieel moet er nog uitkomen heb ik t gevoel.

ff weer terug naar 3DFX het enige coole vond ik van hun de terugkerende gezichten op de retailboxen van 3DFX zelf
vooral die van de v5 5500, kreeg je echt zon gevoel dat er "kracht" in zat
die van de v5 6000 vind ik niet zo, echt zon trollenkop

nog ff een plaatje voor de echt 3DFX bikkels, ben zelf toch meer geneigd voor nVidia, boeie dat ze dingen overkopen hun service is top en drivers alom bedenk wel dat ze driversupport veel belangerijker vinden en de klant dus ook, oke veel ervan zijn beta's meer dan de helft wel maar dan nog, en daar gaat t om kan ik van 3DFX S3 en ATI niet zeggen, die hebben echt dat niveau niet kwa drivers !
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014154562

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

over dozen gesproken:

Voodoo3 2000 AGP

Voodoo3 2000 PCI

Voodoo3 3000 AGP

Voodoo3 3000 PCI

Voodoo5 5500 AGP

Voodoo5 5500 PCI

Voodoo5 6000 AGP

VoodooTV

Creative 3dfx Banshee

Diamon MonsterFusion

ik heb alleen geen piccies van Voodoo1 en de andere zoals banshee e.d.
edit:

nu wel een banshee en monster fusion. welke mis ik nu nog?

en idd, op elke doos staat wel een cool gezicht en die van de Voodoo5 5500 AGP is het mooist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik nog een nieuwe of 2e hands voodoo5 kan kopen (compleet met doos en boekjes) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Op dinsdag 19 februari 2002 22:59 schreef Voodoo_man het volgende:
over dozen gesproken:

Voodoo3 2000 AGP

Voodoo3 2000 PCI

Voodoo3 3000 AGP

Voodoo3 3000 PCI

Voodoo5 5500 AGP

Voodoo5 5500 PCI

Voodoo5 6000 AGP

VoodooTV

Creative 3dfx Banshee

Diamon MonsterFusion

ik heb alleen geen piccies van Voodoo1 en de andere zoals banshee e.d.
edit:

nu wel een banshee en monster fusion. welke mis ik nu nog?

en idd, op elke doos staat wel een cool gezicht en die van de Voodoo5 5500 AGP is het mooist!
hey die banshee en fusion zijn 3rd party dus geen "Build by 3DFX" eerder "Powered by 3DFX"
bestaat er wel een originele van de Banshee van 3dfx???
ik weet dat Elsa en Asus ook Banshee videokaarten verkocht hebben

edit:

1tje van de ASUS gevonden
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/reviews/video/AsusV3200/Image2.jpg
nog 1tje van Maxi Gamer(Guillemot nu ook Hercules)
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/hardware/maxi_phoenix/maxi.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
echt jammer, ik heb nu nog me voodoo 3 3000 echt toppie elk nieuw spel werkt gewoon nog :7
en voorlopig hoef ik nog geen nieuwe blijf wel lekker trouw aan me voodoo'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nog een paar zoals deze, denk dat ik ze nu allemaal heb op miss. sommige PCI varianten na

VoodooTV 200 PCI

Voodoo2 1000 PCI

Voodoo3 3500TV AGP

Voodoo4 4500 AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
hey ik bedenk me nu
3dfx heeft altijd de gehele serie 3dkaarten voodoo genoemd (op de banshee na dan)
is dit soms t stukje marketing wat naar nVidia is gegaan
want dat was tijdens de geforce 1 ongeveer en sindsdien heten ze nog altijd geforce alleen dan van klein cijfer naar groot cijfer naarmate de prestaties groter worden vooral nu er TI versies zijn.
Komt gewoon omdat de naam Geforce krachtig staat.
want bij tnt stopte ze gewoon na de tnt2 :P

ik weet dat 3dfx nog een rampage en een Mojo in de planning hadden staan, wat een andere naamgeving zou betekenen of waren t gewoon codenamen voor de betaboarden
we zullen er nooit achter komen helaas :'(

kijken of nvidia met de nv30 ook daadwerkelijk een andere naam zal krijgen, zoals de geruchten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 19 februari 2002 23:14 schreef Turismo het volgende:

[..]

hey die banshee en fusion zijn 3rd party dus geen "Build by 3DFX" eerder "Powered by 3DFX"
bestaat er wel een originele van de Banshee van 3dfx???
ik weet dat Elsa en Asus ook Banshee videokaarten verkocht hebben

edit:

1tje van de ASUS gevonden
[afbeelding]
[afbeelding]
er is een banshee van 3dfx zelf, zie rechtsonderaan de kaart

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/banshee.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die site dichtgaat wil niet zeggen dat het ook meteen over is natuurlijk.

Ik heb de voodoo 2 gehad, absolute wereldkaart trouwens, en heb nu een Voodoo 5 PCI. Tja het blijft gewoon goed...

3DFX rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
*snif* nu is ie helemaal weg. Ik heb geen voodoo gehad, maar ik wil er nog wel een hebben. Machtige kaart om een 2e monitor aan te hangen.
Als eerst natuurlijk een ati en geen nvidia :r

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

franklin

denkt teveel...

ik kwam laatst in een speelhal een kast tegen waar je met powerboats kon racen... mijn verbazing was zeer groot toen na een potje varen er levensgroot het alom bekende 3dfx logo op het projectiescherm kwam te staan!

is daar misschien meer bekend over? 3dfx in arcadesystemen?

[typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
In SLI-mode met een Viper V550 16 MB AGP kaart erbij. Dat was toen top of the bill. Goede oude tijden!!!!
Ik zag dat meer in die tijd, redelijk nutteloos aangezien die v550 ook alles op 1024 prima trok (er waren zelf mensen die als 2d kaart een v550 hadden en als 3d een v2, over stom gesproken)

En met die sli mode had je ook meteen de duurste setup die je je kon wensen, daar kan nvidia zelfs niet aan tippen

Ik weet nog goed hoe mooi quake 1, tombraider 1 en turok eruit zagen destijd op mn voodoo1, jammer dat 3dfx na de v1 nauwelijks meer revolutionaire kaarten heeft gemaakt (op de v5 5500 na, maar dat was te laat)

* blouweKip was zeer blij toen hij zn voodoo banshee destijds omruilde voor een tnt1 :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog steeds een voodoo 2, werkt perfect.
wordt nog steeds verrekte warm maar doet het nog steeds, en die 3dfx ondersteuning is echt relax als je wat oudere spellen speelt. jammer..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jammer dat het zo allemaal verlopen is maarja life goes on :P

Voodoo1 zal altijd een begrip blijven, net zoals de 386
Ongeloofelijk wat een kracht je kreeg uit zo'n kaart.
Mijn eerste ervaring met voodoo was met NFS 3 demo, dat was zo ongeloofelijk mooi geworden door die voodoo dat ik daardoor gelijk helemaal niet meer achter me pc vandaan te slaan was :P
voodoo 1 was en is ook mijn enige kaart van 3DFX geweest, Diamond tnt2 ultra kocht ik 3 geleden op de HCC beurs op de stand van Funprice voor 375,- *D maar al snel kocht ik de Radeon toen die uitwas (pre-production sample, thnx Twister/Insane :P) en nu zit ik met een Asus 8200 deluxe opgescheept :D

Maar vaak zat ik toch weer te twijfelen tussen die radeon en een VooDoo 5500, want dat ding was zo bruut, zo groot, zo LOMP eigenlijk maar had wel zo z'n charmes :D

Het is jammer dat 3DFX niet langer zelfstandig heeft kunnen overleven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 21:37
Op dinsdag 19 februari 2002 21:57 schreef brainball het volgende:
niks falliet hostile take-over zul je bedoelen. Nvidia was veel te bang omdat ze 3dfx technologie gebruikten zonder toestemming. Ze hadden de eerste rechtzaak gewonnen maar een volgende hadden ze zwaar verloren. In plaats van als een echte vent je fouten onder ogen zien snel even de boel opkopen en vermoorden....
3dfx was al failliet voordat NVIDIA ook maar een bod had uitgebracht. Dat NVIDIA ze heeft uitverkocht is gewoon een normale nasleep, ATI had net zo goed een bod op de assets van 3dfx kunnen uitbrengen maar dat hebben ze niet gedaan. 3dfx had niet eens voldoende cash meer om hun lawsuit te volbrengen! Sterker zelfs, een flink aantal mensen van 3dfx werkt nu bij NVIDIA. Dus verdraai de zaak niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
http://www.ati.com/

Voor mij de enige ware :7

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds blij met men Voodoo Dragon 4 Mb kaartje. Hij doet het nog steeds goed in men servertje.

Heb jammer genoeg ook een Geforce 2 :(

Maarja ik ga strax voor de ATI.

Veel sterkte aan degenen die er moeilijk overheen kunne komen dat 3dfx weg is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:21
nvidia is gewoon een groot k*tbedrijf. Ze zijn ongeveer net zoals VIA. VIA nam S3 over en maakte de driversupport voor het oude spul nog slechter. Nvidia doet dit ook met 3dfx, maar doet er nog een schep bovenop: ze laten geen driverarchief achter, je bent dus bijna gedwongen om een andere kaart te kopen :(

Ik haat nvidia, ik hou het gewoon bij mn oude trouwe S3 Trio64V2, S3 Virge, S3 Savage4, S3 Savage2000 en Kyro2. Ik zal nooit en te nimmer een nvidia kopen, evenals ik nooit meer iets van VIA zal kopen (heb door een foutje een K7S5A+LAN, heeft direct plaats ingenomen van mn K7TTurbo-R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glquake roelde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 21:39
Was ik nou de enige voodoo1 bezitter :), met een voodoo1 kaart met maar 2048 KB memory. Want normaal had dat ding toch 4 mb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Op woensdag 20 februari 2002 14:02 schreef _JGC_ het volgende:
nvidia is gewoon een groot k*tbedrijf. Ze zijn ongeveer net zoals VIA. VIA nam S3 over en maakte de driversupport voor het oude spul nog slechter. Nvidia doet dit ook met 3dfx, maar doet er nog een schep bovenop: ze laten geen driverarchief achter, je bent dus bijna gedwongen om een andere kaart te kopen :(

Ik haat nvidia, ik hou het gewoon bij mn oude trouwe S3 Trio64V2, S3 Virge, S3 Savage4, S3 Savage2000 en Kyro2. Ik zal nooit en te nimmer een nvidia kopen, evenals ik nooit meer iets van VIA zal kopen (heb door een foutje een K7S5A+LAN, heeft direct plaats ingenomen van mn K7TTurbo-R)
UHM S3 was al bagger kwa driversupport voordat VIA ze overnam, veel beloftes maken en niets waarmaken voor hun klanten duuuuurdddeee veeeels te lang voordat er degelijke w2k drivers kwamen namelijk en win98 drivers waren ook niet top je moest oude drivers mixen met nieuwe wou je een beetje een compatible gamingkaart.
Ik vind ook niet dat nVidia verantwoordelijk moest zijn voor 3dfx support ze moeten toch hun eigen kaarten promoten!? en geen oud spul meer, in hun ogen is t gewoon dat ze de technologien wilde, t bedrijf 3DFX is opgedoekt omdat ze hun eigen graf hebben gegraven daar hoeft nVidia geen verantwoordelijkheid voor te nemen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Jah uh ik wil niet lullig doen maar waarneer gaat dat zooitje nu echt down want het is nog steeds dezelfde site als gister >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
[/quote]
[afbeelding]
[/quote]
Die heb ik gekocht in '98 voor 180 dat ding rulde in UT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
stel je voor dat 3dFX nog zou leven
waar zouden ze nu mee aangekomen zijn? Voodoo 7 7700 >:) >:)

maar wat hebben we nu eigenlijk nog? voor de consument?
Ati en Nvidia :r :r :( :( :(

ik kots op nvidia :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 19 februari 2002 09:48 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Of..de ultieme setup: Celly 300A@450 (128 MB!!) met een Matrox G100 en V2 SLI (24 MB!!!!!!!). Kostte destijds meer dan 1500 piek alleen aan videokaarten.
Dat lijkt mijn oude systeem wel!! :) :) Een C300A@450Mhz, 128MB PC100, Abit BH6, Matrox G200 8MB AGP TV-out (retail), 2x Creative Voodoo II 12MB in SLI, SB PCI128. (Live was er nog niet geloof ik, die kocht ik later).

Rust zacht 3Dfx. Mijn allereerste Diamond Monster3D met jullie Voodoo Graphics chipset zal mij altijd bij blijven - wat een tijd was dat.. P166, 32MB, Voodoo I... en dan maar Quake I, Tombraider en EF2000 spelen. :)

Julllie Voodoo II heeft mij veel plezier gebracht. Helaas was de Voodoo5 in Direct3D geen match voor de GeForce2 GTS anders had ik ook de Voodoo5 gekocht.

Jammer. Heel Jammer. Rust zacht 3Dfx. Rust zacht GLIDE. Het waren mooie tijden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I envy you, people... Jullie hebben allemaal het genot gehad om met die voodoo-kaartjes te gamen, terwijl ik het met een Diamond speedstar A50 moest doen; draaite Unreal perfect mee, zolang je maar niet bewoog :) Van 3dFx heb ik nooit mogen genieten. Ik was te arm om een voodoo-kaart te kopen , maar ik ging altijd wel ff likkebaarden voor de vitrine van Dynabyte. Kortom nooit gebruikt toch heimwee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me speelt nog steeds games met zijn Creative Labs voodoo2

VooDoo2 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

Hehe.. allemaal sentimenten. Ik had ook zo'n Voodoo 1 kaartje gekocht en hij was perfect. Need for Speed was geweldig. En zelfs met UT was het fraggen geblazen!
Daarna was ik een paar jaar blij met een 16mb Banshee, vooral vette 2d kwaliteit. Alleen daarna begon ie toch af te takelen, Black and White en GP3 waren net iets te zwaar ;( .
En nu doet Ati perfect het werk. Maar toch jammer dat ze weg zijn.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zekers want dan was er tenminste nog wat concurentie
gelukkig is ati er ook nog
anders alleen nvdia ;(

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Op woensdag 20 februari 2002 16:15 schreef tweakduke het volgende:
zekers want dan was er tenminste nog wat concurentie
gelukkig is ati er ook nog
anders alleen nvdia ;(
En soweiso nog STMicroelectronics met de Kyro...
En wellicht dat Matrix toch ooit nog een G800 gaat uitbrengen.
En wie weet wat VIA nog voor dingen in petto heeft met Sonic Blue (S3).

Concurrentie ligt altijd op de loer hoor, en gezien de compatibiliteit e.d. hoef je echt niet bang te zijn voor een nVidia monopolie.

Overigens, iedereen die nu 'kotst' op nVidia omdat ze 3dfx hebben opgekocht, is ook niet helemaal eerlijk. Als nVidia de 3dfx niet had gekocht was 3dfx nu toch vrijwel zeker failliet geweest en dan had je ook geen support meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Dag lieve 3Dfx..., ik zal je nooit vergeten en later aan mijn kinderen vertellen hoe cool je was!

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dfx will always be the king!!!!

Hailsa!

ps : En soweiso nog STMicroelectronics met de Kyro...
die zijn er ook al mee gestopt hoor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
Nvidia doet dit ook met 3dfx, maar doet er nog een schep bovenop: ze laten geen driverarchief achter, je bent dus bijna gedwongen om een andere kaart te kopen
volgens mij heeft nvidia alleen bepaalde dingen van 3dfx overgekocht en niet het hele bedrijf..

Concurrentie zal er op deze markt altijd blijven, simpelweg omdat nvidia (of een andere videochip boer) niet de enige is die opengl/d3d compatible videokaarten mag maken, dus wanneer nvidia dezelfde fouten zou gaan maken als 3dfx destijds (duur en relatief slecht) dan zal er met hun hetzelfde gebeuren als met 3dfx, nvidia weet dat verdomde goed

Merkentrouw vind ik verder het zieligst wat er is, ik heb ook een voodoo graphics gehad maar ik vind het onzin 3dfx de hemel in te prijzen, ik zoek liever de kaart die het meeste leverd voor de laagste prijs (en voor mij is dat tot nu toe iig nvidia geweest), als moet ik toegeven dat ik zeer waarschijnlijk een 8500 zou hebben gekocht als ati goede opengl drivers voor linux zou hebben gehad.
(nu de gf4 er is niet meer natuulijk)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:21
Op woensdag 20 februari 2002 16:43 schreef Hades-Hodur het volgende:
3dfx will always be the king!!!!

Hailsa!

ps : En soweiso nog STMicroelectronics met de Kyro...
die zijn er ook al mee gestopt hoor ..
Er zijn nog genoeg Kyro chipbakkers. STM maakt ze alleen, ze hebben niet het alleenrecht op de ontwerpen van die chips, aangezien die niet van hun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Laatst online: 10-09 18:54
you will allways have an place in my heart 3dfx.....
R.I.P 3dfx :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site is nog precies hetzelfde als gisteren maargoed :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

ik heb voodoo1 en voodoo2 allemaal gehad, waarmee ik toen op mijn pentium quake2 lithium nog deed..

:'(:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jammer, maar het is niet anders. ;(

Ik vond 3dfx altijd wel wat hebben, nvidia niet, die komt bij me nogal erg commercieëel over. :(
Maarja, waarom, ik weet het ook niet. Het is iig wel jammer. ;(

🌞🍃

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 20 februari 2002 16:35 schreef ArthurS het volgende:

[..]

*KNIP*

Als nVidia de 3dfx niet had gekocht was 3dfx nu toch vrijwel zeker failliet geweest en dan had je ook geen support meer gehad.
als ze failliet waren gegaan hadden we het niet en met overname is de support die wij 3dfx gebruikers hebben toch al niets van nVidia

BAH nVidia... naaistreek, hufters....

:'( * Barreljan moet huilen

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

VOODOO2!!! die had pas power!! :7 en wel een diamond monster 2 12mb!! >:)

___________________________*

Verwijderd

Ik vind het wel cool om te zien dat er nog steeds zo gedacht word over 3dfx want ondanks dat ze er niet meer zijn want echt een verlies is voor 3d kaarten is er nog wel een super grote community die volgens mij die van nivdia ver achter zich laat.

Ik heb ook een V1 gehad van Guillimout of hoe je dat schrijft :). En dat was echt een super kaartje ik weet nog precies dat ik hem bij dixons ging halen voor en daar naar q2. Ik was echt ontzettend blij en het zag er zooo mooi uit was echt super gewoon. heb dat kaartje echt een tijd gehad in me pentium 100 en dat werkte gewoon goed .. kon alles spelen daarna heb ik een snellere pc gekocht met een Voodoo3 en die werkten bij mij perfect er is veel commentaar op die kaarten geweest goeie en negatieve maar naar mijn mening waren het toch degelijke kaarrtjes, daarna kreeg ik een V5 5500 en dit is voor mij echt de kaart der kaarten. Vele zullen het hier wel niet mee eens zijn maar op mijn system draaide hij echt super en had super veel frames. Ik bezit hem nog steeds en hij werkt nog steeds super kan alle spelen gewoon goed spelen zonder problemen.

Ik ben en blijf ene 3dfx fan en als ik mijn V5 5500 vervang met een nieuwe kaart dan lijst ik hem echt in met daarnaast de V1 die heb ik ook nog met doos en al.

3dfx Power Forever!,

Hades,

Verwijderd

VOODOO = Lief *D

/ontopic
Die site is er nog steeds en het is nederlandse tijd al 21 februari. Maar mij maakt het nix uit want hoe langer hoe beter

/ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

jah lol die sukkels zijn het vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 20:01 schreef DETONATORX het volgende:
jah lol die sukkels zijn het vergeten :)
Probleem: 3dfx bestaat niet meer..wie moet nu hun site sluiten?

Of is de site nu eigendom van nvidia?

In dat geval blijft de site staan (extra reclame) maar moet hij wel even aangepast worden
(zal ik nvidia even een mailtje sturen? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
De 3dfx web site blijft nog wel even bestaan hoor, gelukkig hebben we http://www.archive.org

Hier vind je de 3dfx site uit 1996:

http://web.archive.org/web/19961023021335/http://www.3dfx.com/

Hier vind je de originele beschrijving van de Voodoo (toen was er geen andere ;)

http://web.archive.org/web/19961023025804/www.3dfx.com/products/voodoo.html

Leuk hoor, die originele pagina's!

(Veel lol gehad van mijn Voodoo)

edit: mm wel jammer, de meeste graphics hebben ze niet gearchived.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik snap niet dat Nvidia zo onder schot wordt genomen door de meeste onder jullie. Het is ten eerste NIET de fout van Nvidia dat 3Dfx failliet is gegaan. Ten tweede heeft Nvidia een erg goeie drivers ondersteuning en maakt het bedrijf gewoon hele goeie videokaarten chips.

Nvidia heeft 3Dfx gewoon overgenomen, omdat ze misschien technologieën van 3Dfx wilden overnemen. Dat was gewoon een slimme zakerlijke zet niks anders.

De zakenwereld was gewoon te hard voor 3Dfx en daarmee is het uit.