Toon posts:

airflow

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is momenteel de flow in mijn tower. Graag jullie
opbouwende kritiek hierover.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jerplas/flow.bmp

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je intake boven is dus krachtiger dan die van je voeding, de koude lucht duwt dus de warme weer trug naar de processor.

Verder raad ik je toch aan een gat te maken in de voorkant van de case, zodat de lucht voorin onder beter naar binnen kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

In theorie gaat de lucht zoals op de tekening. Wat zijn de resultaten qua temperatuur?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hangt af van de ruimte/spleet waarin voorin de lucht komt, en wat voor fan er zit. Zo'n 50cfm zal toch stuuukkiie groter gat nodig hebben, moet toch paar graden schelen (bij vriend van me totaal 8 graden).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur gaat wel (31 case), ik heb de comp nog niet echt langdurig zwaar gebruikt. Ik vraag me af of de procfan wel genoeg toegevoerd krijgt. Kan het geen kwaad dat er nu twee lucht circulaties zijn/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nee, ik ben dit ook van plan (hightower) maar dan met 2x 12cm fans boven in op et dak (watercooling/raditeur). Als die outtake bij je proc te veel wegtrekt (lijkt onlogisch) heeft je proc-koeler toch te weinig lucht over om te koelen. Soort van wedstrijd tussen die 2 wie de lucht krijgt.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

[edit] mhhh niet goed gekeken |:(

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

btw, hoe koeler de case, hoe koeler de processor. De processor wordt nu immers gevoeld met 31 graden lucht..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 01:05 schreef Karreman het volgende:
btw, hoe koeler de case, hoe koeler de processor. De processor wordt nu immers gevoeld met 31 graden lucht..
Is dat niet koel dan? (verwarming staat aan)

[edit]
Ach, misschien is het beter nog een intake toe te voegen. Ik dacht in de buurt van de proc. maar daar is weinig ruimte (wel voor een 6cm fan, maar niet voor 8cm). Dus dan misschien in de bodem. In het zijpaneel vind ik niet zo fraai.

Verwijderd

Ik heb geen systeem fan en mijn kast is dan ook iets van 44 graden. Lekker warm en die warme lucht koelt mijn processor ook niet zo hard :(

Je kunt misschien wat (grotere) gaten in de buitenkant maken aan de voorkant om meer koude lucht binnen te krijgen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kep nie gezegd warm.. alleen (naar m.i. dan) hoe grotere flow je hebt, hoe lagere temp je lucht haalt, hoe sneller hij dus warme lucht afvoerd, en nieuwe lucht (kamertemp zal zo'n 23-25 graden zijn) weer aanvoert. Probeer je ene zijkap eraf te halen, kijken of ie koeler word (proc dan), is dat zo, is mijn ervaring de flow te vergroten.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
He die intake boven de voeding zuigt niet niet alle warme lucht van de voeding op?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OP?? dat ding blaast naar binnen, zal eerder warmte van de psu met zich meenemen richting de proc..

• bobo1on1
Ja maar dat ding blaast dus lucht naar binnen en de voeding blaast lucht naar buiten en dat ding zuigt die lucht dus weer op, snappie?

Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
  ___|____
 /   |    \
|      |
 \___|____/
     |

beetje brak maarja

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

via de buitenkant dus.. had em ff nie door (tis laat)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Ik zou die intake boven je PSU als outtake gaan gebruiken. Je weet (hoop ik) dat warme lucht steigt ;) En dat blaas je weer naar binnen.
Verder (als dat mogelijk is) het bodemrooster eruit halen (heb ik ook gedaan). Scheelt een beetje, maar is wel iets.

Suc6 verder...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik was niet helemaal tevreden, dus ben ik aan het modden geslagen. In de front heb ik een extra gat gemaakt vóór het hk pack, waar ik een 8cm sunon heb geplaatst.
De fan achterboven heb ik weggehaald.

Er zijn nu dus twee intakes (voor) en twee outtakes (voeding en cpufan). De opening vóór is wat wijder geworden, zodat de toevoer voor de 2 fans wat beter is.

Het lijkt me voldoende zo, wat vinden jullie!!!
Of zal ik achterboven toch nog een outtake toevoegen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jerplas/flow2.bmp

O ja de case Temp is nu 29.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb nu een slotkoeler onder de voodoo3500 gezet en nu is de case temp 26.
Het mooiste is dat de case temp 28 is met de case open en gesloten 2 graden lager: hoezo goede airflow!!!

In totaal heb ik nu 7 fans:

1 intake vooronder @ 12v

1 intake voor hd pack @ 12v

1 outtake psu @ 12v

1 outtake cpu @ 12v

1 chipset koeler @ 12v

1 slotkoeler @ 7v

1 v3500 koeler @ 7v

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
ehhhh jerr, zou je de volgende keer je afbeeldingen niet als BMP op willen slaan, maag als GIF?

dank je wel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 22:55 schreef internetinfo het volgende:
ehhhh jerr, zou je de volgende keer je afbeeldingen niet als BMP op willen slaan, maag als GIF?

dank je wel
gedaan (ze heten nog wel bmps maar zijn jpgs)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Theorie zou nou goed moeten zijn, maar is dit nou ook in het praktijk het geval?!?! Wij kunnen alleen maar vanaf hier speculeren wat er gebeurd... Bij jouw zie je de 'feiten' ;) Vertel... TEMPS!!!!!!!!

• bobo1on1
Ik heb ook wat leuks, als ik me case open zet wordt me cpu 5 graden warmer :?
Ik heb dus onder de voeding een vrij sterke 8cm fan zitten die via een bocht op de cpu blaast >:)

Verwijderd

Ik zou je hdd boven je voeding hangen. Wordt ie ook meteen gekoeld.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

volgens mij heb jij een berg lawaai in je case... ik heb alleen maar 1 out take fan... een gat in me zei kap gemaakt 80mm fan dus.... deze dient dus als out take draait op 12 volt.... case temp = 22 a 20 graden en me cpu is 38 graden (900 @ 1000) wat vind je daar van??

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 01:59 schreef DAMAGE het volgende:
volgens mij heb jij een berg lawaai in je case... ik heb alleen maar 1 out take fan... een gat in me zei kap gemaakt 80mm fan dus.... deze dient dus als out take draait op 12 volt.... case temp = 22 a 20 graden en me cpu is 38 graden (900 @ 1000) wat vind je daar van??
Jij moet ontzettend uitkijken!!!

Het is bekend dat wanneer je veel output hebt en geen intake, de lucht via ongewenste spleten en kieren naar binnen probeert te komen. Zoals door je cd/ dvd speler heen.

Gevolg: stof in het binnenwerk, apparaten defect.
Pagina: 1