Toon posts:

Wat is jullie mening over satellietinternet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de titel wil ik van jullie horen hoe jullie over dit fenomeen denken en ook jullie ervaringen hiermee zijn.

Mijn bedrijf is gevestigd in een gebied die UPC (kabel) en KPN (ADSL) maar niet wil kennen :(

Een optie om de KPN niet teveel te spekken is een internetverbinding via de satelliet.
Uiteraard zowel up- als downstream, anders blijft de KPN nog in zijn handen wrijven.
Op verschillende sites heb ik eens lopen buurten en mijn aandacht werd gevestigd door Hertzinger omdat deze een totaaloplossing kan leveren voor een redelijk bedrag per maand.
De aanschafkosten zijn voor partikulieren te duur maar voor een bedrijf goed te doen en zal zich op den duur terugverdienen.
Welk oplossing dan het beste in onze situatie past is nu niet zo belangrijk, het gaat erom of het een goed alternatief is voor de ISDN-2 die we nu gebruiken.
Daarmee bedoel ik:

- Is het een betrouwbaar medium?, denk ook aan als het zeer slecht weer is (ik heb een satellietontvanger voor televisie en geen beeld als het zeer hard regent en de lucht dus flink bewolkt is.) :'(
- Knijpen de providers de bandbreedte niet af? en welke doet dat dan misschien niet? :?

- hoe is de snelheid, daarmee bedoel ik de "latency".Het signaal moet zo'n 72000KM afleggen dus voor gaming is het minder geschikt maar dat is bedrijfsmatig natuurlijk ondergeschikt. >:)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :)

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Sebje

Makelaartje

Ping is kut, upstream is duur, downstream is snel en dat staat allemaal de search :z

ontopic:
je kunt je centen beter kwijt aan een 24/7 ISDN verbinding , eventueel dual...... werkt veel beter, en je hebt geen variabele kosten meer, wat voor een bedrijf toch wel o'zo handig is.... :P (voor een upstream heb je immers nog een gewone telefoonlijn nodig, of je moet echt je geld kwijt willen en een twoway-systeem aanschaffen, maar mijn advice: niet doen. ).

Hertzinger levert geen koosjere waren duzzz..... (plus de investeringen zijn retehoog)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom geen huurlijn ofzo :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 19 februari 2002 01:00 schreef Gizz het volgende:
Waarom geen huurlijn ofzo :?
Omdat de maandlasten vaak (lees: bij de providers die ik bekeken heb) stukken goedkoper is dan met een huurlijn?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb sateliet internet, aangezien ik in het buitengebied woon. Erg kicken hoor, maar daar betaal je natuurlijk voor. Ik heb een eigen zaak, dus ik kan het ideaal met prive combineren. De kostenvallen dan wel mee. Maar wanneer je het alleen prive zou moeten gebruiken dan is het duur.

Ik haal momenteel zo'n 512kb downstream en 128kb upstream. Daarmee betaal ik € 111 perr maand.

Het is gewoon super bij online gamen, downloaden natuurlijk, maar ook videoconferencing en server beheer.

Verwijderd

DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR

Verwijderd

Hallo daar,
Hmm 111 euro's voor 512 down en 128 up?
Welke provider zit je dan en wat waren de aanschafkosten
voor je bedrijf? Verder geen kosten meer zoals bij het
overschreiden van een downloadlimiet?

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Sebje

Makelaartje

Op dinsdag 19 februari 2002 03:27 schreef badkarma het volgende:
Ik heb sateliet internet, aangezien ik in het buitengebied woon. Erg kicken hoor, maar daar betaal je natuurlijk voor. Ik heb een eigen zaak, dus ik kan het ideaal met prive combineren. De kostenvallen dan wel mee. Maar wanneer je het alleen prive zou moeten gebruiken dan is het duur.

Ik haal momenteel zo'n 512kb downstream en 128kb upstream. Daarmee betaal ik € 111 perr maand.

Het is gewoon super bij online gamen, downloaden natuurlijk, maar ook videoconferencing en server beheer.
yeah right, met een ping van 3000 zeker... |:(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 19 februari 2002 03:55 schreef SuperHobbit het volgende:
DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR
goedkoper dan een huurlijn... niet iedereen heeft @home, remember....

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:05 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

goedkoper dan een huurlijn... niet iedereen heeft @home, remember....
Ik heb een tijdje internet via de schotel gehad in combinatie met mijn Traagzema kabel abonnement, dus de upload via Traagzema en de download via de EuropeOnline servers.

Het grote nadeel was dat alles via een proxy van Europeonline liep en FTP etc niet goed werden ondersteund. Maar als je toch in moet bellen, dan kan je een dial-up account nemen bij een nederlandse provider BySky uit me hoofd en dan tunnel je naar europeonline en dan kan je wel lekker snel surfen en ftp, icq, irc worden dan wel ondersteund.

Ik heb geen slechte ervaringen met deze service en omdat upstream via Traagzema liep was het voor mij niet duur 15 euro per maand voor de europeonline en geen datalimit. Eenmalige kosten voor de hardware en klaar.

Slecht weer heb ik geen last van gehad, TV beelden hebben denk ik meer last van regen en sneeuw.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties en jullie op- en aanmerkingen.
Wat betreft de kosten voor zowel aanschaf als abonnement:

De aanschafkosten zijn natuurlijk niet goedkoop, maar je moet dit in verhouding zien.
Ik ben in mijn topic een item vergeten te vermelden en dat is dat we nu met het inbellen een maandlast hebben van rond de €520 incl. BTW.
Als dan de aanschaf van alle apparatuur en de installatie rond de €5000 kost is dat een flinke kostenpost maar dit is eenmalig.
Het abbo is dan rond de €215 en dit is voor zowel up als down en 24uur per dag!
Dit scheelt op maandbasis dus al €300 en is dus in 2 jaar terugverdient.

Je moet dit item puur als bedrijfsmatig zien.
Ik ben het absoluut met iedereen eens dat het in verhouding met kabel/ADSL duur is maar voor onze situatie is het uiteindelijk veel goedkoper en biedt het meer mogelijkheden.

De opmerking dat het bij slecht weer nog goed werkt is prettig om te horen.

Verwijderd

Heb je echt alle xDSL providers al gecheckt?

http://www.adslmetacrawler.nl

Aangezien er bijna dagelijks bedrijven bij komen? De KPN is gelukkig niet meer de enige en zeker niet als het om een bedrijfsaansluiting gaat!

Verwijderd

Topicstarter
@ swiep:

Nee, ADSL enz. is hier echt niet beschikbaar!!
als dat zo was had ik het absoluut geweten!
Niet alleen bel ik UPC zo ongeveer 500keer per week (o.k. overdrijven is ook een vak, maar je snapt het).
en voor ADSL zitten we gewoon te ver van een centrale.

Helaas....niets meer en ook niets minder!!
Zelf woon ik in de buurt en daar geldt hetzelfde!!
Gelukkig biedt Wanadoo met Hometime een redelijk alternatief voor mij als arme modemmmer!
Reken maar dat ik veel met Hometime online zit!,hahaha

Verwijderd

daz dan mooi baluh..

vriend van me kreeg hetzelfde te horen van KPN en zitten nu met versatel heerlijk te xDSLen dus vandaar de vraag.

Verwijderd

Ik heb mijn abonnement bij Hertzinger en mijn fucking ping is echt geen 3000 heheeheheh. >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 17:06 schreef badkarma het volgende:
Ik heb mijn abonnement bij Hertzinger en mijn fucking ping is echt geen 3000 heheeheheh. >:)
Wat dan WEL?

Als het geen 3000 is, wil ik wel weten wat het wel is.

🌞🍃

Pagina: 1