OMFG, ik zit net een beetje te surfen (op een andere computer) krijg ik opeens de melding: IEXPLORER is vastgelopen, bla bla. ik druk op OK, vervolgens is er een zwart scherm, mijn computer herstart...
Ik zie mijn videokaart herkent worden en vervolgens in het allereerste gedeelte van de POST, voorde RAM check zeg maar, houdt ie er mee op, geeft een commander keen achtig, weigerend, piepje (hoge-toon, lage-toon) en er staat een rare waarschuwing die ongeveer neer komt op "BIOS Checksum incorrect...
Insert BIOS-bla bla floppy"
(het komt daar ongeveer op neer omdat ik het maar 2 keer heb gezien en vervolgens van schrik naar een andere kamer ben gerend om dit te posten
)
Mijn vraag nu:
a. Hoe los ik dit op?

b. Wat is er gebeurd? (ja, ik vind punt a belangrijker
) ben ik zwaar gehacked ofzo?
c. Waarom overkomt mij dit nu weer?
Hopelijk is dit iets bekend, en hopelijk is de oplossing: "even computer laten afkoelen en dan weer aanzetten" en niet: "Format C: ..."
Lekker, om zo mijn vakantie te beginnen BTW...
Ik zie mijn videokaart herkent worden en vervolgens in het allereerste gedeelte van de POST, voorde RAM check zeg maar, houdt ie er mee op, geeft een commander keen achtig, weigerend, piepje (hoge-toon, lage-toon) en er staat een rare waarschuwing die ongeveer neer komt op "BIOS Checksum incorrect...
Insert BIOS-bla bla floppy"
(het komt daar ongeveer op neer omdat ik het maar 2 keer heb gezien en vervolgens van schrik naar een andere kamer ben gerend om dit te posten
Mijn vraag nu:
a. Hoe los ik dit op?
b. Wat is er gebeurd? (ja, ik vind punt a belangrijker
c. Waarom overkomt mij dit nu weer?
Hopelijk is dit iets bekend, en hopelijk is de oplossing: "even computer laten afkoelen en dan weer aanzetten" en niet: "Format C: ..."
Lekker, om zo mijn vakantie te beginnen BTW...