[Win98] OPTi 924 wil niet werken. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13
Ik heb net voor iemand een verse install van Windows 98SE gedaan op een P133 waar eerst Win95 opzat maar nou krijg ik de OPTi 924 geluidskaart dus niet werkend.

Ik kan de drivers installeren maar dan nog doet hij niks.
Bij het apparaatbeheer zie ik dan bij alledrie apparaatonderdelen een geel uitroepteken met in de eigenschappen:
De CONFIGMG.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden. [code 2.]
Ik heb al diverse drivers van internet geplukt maar hij blijft dit probleem geven. :'(

Ik heb in DOS al wel werkend kunnen installeren maar nog steeds niet in Windows dus. ;(
Wie weet waar dat aan kan liggen???

Verwijderd

Is deze kaart wel compatible met 98SE??
Dit is volgens mij een chipset uit de pre-historie...(met alle respect)... :)

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Op dinsdag 19 februari 2002 08:40 schreef CeeDee het volgende:
Is deze kaart wel compatible met 98SE??
Dit is volgens mij een chipset uit de pre-historie...(met alle respect)... :)
Volgens mij is het een Trust kaartje van een jaar of 5 geleden. Ik heb hem ook onder W95 draaiend gehad, nooit onder W98SE (ook niet hard geprobeerd). Ander kaartje kopen ben ik bang.

• GaMbiNo
Op dinsdag 19 februari 2002 09:01 schreef htca het volgende:

[..]

Volgens mij is het een Trust kaartje van een jaar of 5 geleden. Ik heb hem ook onder W95 draaiend gehad, nooit onder W98SE (ook niet hard geprobeerd). Ander kaartje kopen ben ik bang.
Ah, dus dit gaat sowieso niet werken onder 98SE?
In dat geval zet ik er wel weer 95 op. :)

Verwijderd

Moet gewoon werken onder 98 hoor, zoek op www.driverguide.com (login:drivers/pass:all) even naar de nieuwste 98 drivers..

Ik heb er al diverse geinstalleerd!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Op dinsdag 19 februari 2002 11:37 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Ah, dus dit gaat sowieso niet werken onder 98SE?
In dat geval zet ik er wel weer 95 op. :)
Je kunt ook een andere kaart op de kop zien te tikken. Had ik overigens gelijk met Trust? ik had ooit een sound expert de luxe 32D, maar geen driver voor 98 op de site.

• GaMbiNo
Op dinsdag 19 februari 2002 11:47 schreef Michiel het volgende:
Moet gewoon werken onder 98 hoor, zoek op www.driverguide.com (login:drivers/pass:all) even naar de nieuwste 98 drivers..

Ik heb er al diverse geinstalleerd!
Ik heb al op driverguide gezocht maar ik vind alleen maar Win95 drivers die hier iig dus niet willen werken onder Win98SE.
Ik krijg dan dus bovenstaande foutmelding. ;(
Op dinsdag 19 februari 2002 11:49 schreef htca het volgende:

[..]

Je kunt ook een andere kaart op de kop zien te tikken. Had ik overigens gelijk met Trust? ik had ooit een sound expert de luxe 32D, maar geen driver voor 98 op de site.
Het is niet mijn eigen computer dus ik ga maar niet een andere geluidskaart voor hun kopen.
Ik klap Win95 er wel weer op denk ik.
Er zit niks anders op vrees ik. ;(

Of het een Trust kaart is weet ik niet, er staat geen Trust merkje op en er staat ook geen driver op de Trust site. ;)

Iig bedankt voor jullie hulp. :)
Pagina: 1