Toon posts:

Welke harddisk is nou echt goed en betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt niet iedereen een beetje gek van al die HD ellende.

Welk merk moet je nu nog vertrouwen.

welke Search je ook intikt,niemand weet het

IBM heeft crash ellende,dan wordt je weer Maxtor aanbevolen
maar dan lees je weer veel Maxtor ellende.

En dan hebben we nog de Seagate's en WD's

Durft iemand nog wel wat te kopen in de HD gokwereld

Je wordt toch langzaam gek zo.

Of ben ik nou de enige :r

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

True, elk merk heeft zijn goede/slechte series gehad.

Het lijkt wel of iedereen die ooit twee keer een WD heeft zien sterven :r van WD en iedereen die dit meemaakte met Quantum doet datzelfde met dat merk.

Heel vaak wordt zo'n mening op niks gebaseerd heb ik het idee, er wordt maar wat in het wildeweg geroepen door velen.
Uitonderingen daargelaten natuurlijk. :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die een Hdd wil kopen van de search een beetje depri wordt. :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
kijk en daarom is een raid kaartje een goede oplossing ( natuurlijk wel in 1, 1+0, 5 etc )
Al is je schijf dan nog zo brak, de data gaat nie in de prak :)

Verwijderd

eigenlijk moet je gewoon zelf kiezen maar persoonlijk nog nooit geen problemen gehad met
maxtor en wb

zijn ook de enige 2 merken die ik in me pc wil

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 00:13 schreef GaMbiNo het volgende:
True, elk merk heeft zijn goede/slechte series gehad.

Het lijkt wel of iedereen die ooit twee keer een WD heeft zien sterven :r van WD en iedereen die dit meemaakte met Quantum doet datzelfde met dat merk.
Ik heb gelukkig nog nooit een WD zien sterven. Wel mijn nieuwe Maxtor die ik net als data-schijf in gebruik had genomen. :( En toch ben ik blij met de Maxtor: mijn WD's maken namelijk een pokke-herrie.
Falen kunnen ze allemaal, dus ik let vooral op een zo laag mogelijke geluidsproductie.
Samsung en Seagate drives zijn wel redelijk rustig.
Bij IBM betaal je volgens mij ook nogal fors voor de naam.
Quantum? Quantum Bigfoot was slecht, maar is de rest dan ook slecht? Ach, nu is het Quantum toch van Maxtor.

Just my € 0,02

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 19 februari 2002 00:25 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig nog nooit een WD zien sterven. Wel mijn nieuwe Maxtor die ik net als data-schijf in gebruik had genomen. :( En toch ben ik blij met de Maxtor: mijn WD's maken namelijk een pokke-herrie.
Falen kunnen ze allemaal, dus ik let vooral op een zo laag mogelijke geluidsproductie.
Samsung en Seagate drives zijn wel redelijk rustig.
Bij IBM betaal je volgens mij ook nogal fors voor de naam.
Quantum? Quantum Bigfoot was slecht, maar is de rest dan ook slecht? Ach, nu is het Quantum toch van Maxtor.

Just my € 0,02
Ik heb sowieso nog nooit een harddisk van mij zien sterven. :D
* GaMbiNo klopt ff af. :D

En ik ben dus dik tevreden over mijn:
Quantum Bigfoot 2,1 4200? Jah dat kan dus echt :P
Quantum Fireball AS 40 7200
WD 6,4 5400
WD 20 7200
Seagate Barracuda 15 7200
Seagate Barracuda 40 7200 *D

En van IBM en Maxtor weet ik dat ze ook best goed zijn normaalgesproken dus mij hoor je niet echt klagen. :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

een harddisk koop je toch gewoon bij een zaak waarvan je weet dat de service goed is....

back-ups maken is ook altijd verstandig, want ook de perfecte harddisk kan onleesbaar worden door een kapotte controller...

iig ik koop mijn hdd bij een zaak waar ik goede ervaring heb met de service, en neem de paar euro duurdere hdd van hun boven de goedkopere van een inet shop die ik niet ken...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

ik heb vershilende hd's (en gehad ) maar er is er nooit een overleden pf kapot gegaan. Dus ik heb geloof weinig van de problemen die er zijn (maar dan mijn idee :)).Ik heb hier zelfs nog schijfen draaien die al 5/7 jaar oud zijn, en dat lever ook geen problemen. Ik zou gewoon een hd nemen die aan je spec's doet en wat in je busget valt.

Ik heb touwens van de week (van een kennis) een DOA hd van maxstor gekregen
als ik hem partitioneer via fdsk dan ziet hij maar iets van 7 gig en het moet er +_ 80 zijn... imand iedeetje? |:(

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 12:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb van alles draaien een SCSI Maxtor 3.2 Gieg een paar 20 giegs van IBM en weer een van Maxtor. Ook nog een quantum Bigfoot hd. nooit problemen mee gehad verder

Verwijderd

je systeem herkend de 80 gb niet, probeer de HD in de bios uit te schakelen en ga dan onder unix partitioneren, dat werkt waarschijnlijk wel. Een kennis van me had dat probleem ook, maar dan met een 40gb schijfje in een P2, maar dat werkt nu inmiddels, dus veel suc6.

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

edit:

[off-topic]
Gare *$%# proxy hier :r
[/off-topic]

webOS all the way!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Seagate >:)
Western Digital heb ik ook weinig probs mee gehad :)
En Maxtor eigenlijk ook nooit :)
Ik heb zelf nu al 2 IBM's dood zien gaan (75GXP 45GB). Ik heb nu 2x 60GXP 40GB en die lopen nog steeds als een zonnetje (wel actief gekoeld door 8cm fan :) )

webOS all the way!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik waarschuw je dat dit soort topics weinig meer oplevert dan een hoop tegenstrijdig geschreeuw.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik werk op een td en heb van zo ongveer van ieder merk wel 1 of meerdere schijven dood gezien gaan... het hangt van veel onderdelen af .. voeding controllers en dan KAN het natuurlijk ook nog gebeuren dat er gewoon een foutje in de hdd zelf zit ...

ik zou zegge koop gewoon een schijf die goed presteerd en niet te duur is ... de kans dat die ermee ophoud is ongeveer net zo groot als dat een willekeurige ander schijf ermee ophoud...

*ik vind persoonlijk de maxtor fijne schijfjes.. lekker snel en redelijk stil!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

ga gewoon naar een winkel heen en laat je daar informeren wat hun de beste hd's zijn. Doe dit bij meerdere winkels, hierna zoek je gewoon welke hd in je busget past en welke je het beste vind(geluid, grootte enz)

IK heb persoonlijk heb een ibm 10 gig en 20 gig seagate, ze werken allebei perfect

War is the only proper school of the surgeon.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 09:51 schreef Exirion het volgende:
Ik waarschuw je dat dit soort topics weinig meer oplevert dan een hoop tegenstrijdig geschreeuw.
Maggie dan niet gewoon dicht?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. M'n eigen ervaring dan:

Ik vertrouw eigenlijk geen enkele schijf.. Maargoed, af en toe wat backuppen, en een raid-5 config doen al wonderen..

Verder heb ik van vroeger uit slechte ervaring met de WD-schijven (de caviar serie van zo'n 7-8 jaar geleden).
Ook ooit een gecrashte seagate gehad, en een gecrashte maxtor.. (een IBM heb ik nooit gehad). Oh, en ook nog ooit een rotte Kalok (zegt iemand dat nog iets!?).

Wel goede ervaringen met de seagate baracuda en de seagate hawk schijven (scsi). En verder inderdaad nog een quantum bigfoot die nog steeds goed werkt.. (ja, het kan dus inderdaad).
En verder heb ik nu nog steeds naar tevredenheid een paar maxtors, een seagate, een wd en een fujitsu draaien..

Kortom.. Je moet gewoon een beetje geluk hebben met schijven, en zorgen dat je de belangrijke dingen backupt..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor is goed, in IBM begin ik weer het vertrouwen in kwijt te raken, zal lang duren voordat ik weer aan IBM denk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 21:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Heb zelf een Maxtor 40 GB (value edition oid?) en ben nu een jaar verder, maar hij wil dus niet meer opstarten/spinnen soms. Negen v/d tien keer blijft hij 'dood' tijdens het aanzetten v/d PC.

Maar als hij draait, dan draait ie ook hartstikke goed en zonder problemen, ben best tevreden over m'n Maxtor verder.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maxtor D740X-L (liquid bearing)
ATA133 / 7200RPM

edit:
WD schijven van tegenwoordig zijn goed, daar hoor je nix over.... maar vroeger: :'( met de pet op! heb hier zat kapotte schijven gehad in de 1 tot 8GB range...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Denk dat western digital harde schijven het betrouwbaarst zijn ,je hoort bijna nooit iets over een wd die gestorven is en ik heb ook geen enkele zien sterven.

Verwijderd

heb niet het hele topic gelezen, want ik heb nog nooit problemen gehad met harde schijven

MAXTOR en SEAGATE vind ik persoon gewoon HEEL goed

IBM komt nooit van mijn leven in mijn systeem

WD ook niet, maar daar heb ik eignelijk geen reden voor, ik ken het merk niet echt goed, nooit gehad enzo

Voor mij is het al de laatste 3 jaar maxtor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb laatst een Maxtor gekocht en dat is zo'n ontzetten waardeloos ding, niet vooruit te branden en gewoon brak.
daarna heb ik een Seagate gekocht en deze werkt geweldig (samen met de 9 anderen die ik tot nu toe gehad heb).
deze schijven hebben tenminste snelheid en betrouwbaarheid.

voor mij niets anders dan Seagate meer.

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 00:09 schreef geinponum het volgende:
Welke harddisk is nou echt goed en betrouwbaar?
Geen. Stuk gaan ze allemaal op den duur.

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 11:24 schreef Bartjuh het volgende:
Denk dat western digital harde schijven het betrouwbaarst zijn ,je hoort bijna nooit iets over een wd die gestorven is en ik heb ook geen enkele zien sterven.
Hmm, heb anders al een stuk of 5 WD's versleten...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kleine (vrij nutteloze) toevoeging:

Als je echt HOGE betrouwbaarheid wilt hebben (mission critical) dan gebruik je een SCSI set-up (De MTBF, mean time between failure, is standaard hoger voor SCSI schijven) in combinatie met een RAID configuratie die in ieder geval een ge-mirrorde schijf of parity schijf heeft, samen met een (hot swappable) spare schijf.

En voor de echt paranoide versie is er ook nog sprake van een backup server en een speciale kluis voor de backup tapes...

Voor de huis-tuin-en-keuken-gebruiker echter, is het inderdaad belangrijker om een HD te kopen bij een winkel in de buurt, waar ze een goeie service hebben.

Er zijn wel een aantal dingen waar je op kan letten: Hoe hoger de "data density", hoe gevoelliger voor storing. Maar ja, minder platters is ook stiller. Een moderne 5400 of zelfs 4200 rpm schijf is beter voor de levensduur, minder warmteontwikkeling, dan 7200 rpm. En ja, een HD koeler kan ook geen kwaad als je je zorgen maakt, maar ook die dingen zijn niet stil. Het blijft dus afwegen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

warp:
Oud of nieuw type? Ik zit er zelf over te denken om de WD800BB aan te schaffen, maar dan moeten ze niet die kuren van die oude Caviars gaan vertonen, natuurlijk.

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 19 februari 2002 15:05 schreef MORA het volgende:

[..]

Oud of nieuw type? Ik zit er zelf over te denken om de WD800BB aan te schaffen, maar dan moeten ze niet die kuren van die oude Caviars gaan vertonen, natuurlijk.
Ik heb hier 2 WD schijven en die worden al een hele poos iedere dag gebruikt maar ze doen het nog perfect. :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[..]

Ik heb nu nog een wdc 10gb-er van 2 jaar oud en draait nog steeds fijn ,wordt erg intensief gebruikt.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb nog een oude Fujitsu 640Mb SCSI drive (5.25"FH). Heeft een kleine 7 jaar 24 uur per dag staan stampen

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

QUANTUM SCSI

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

:P Kan net geen image op ;)

Als je echt iets heel betrouwbaars wilt moet je eigenlijk voor SCSI gaan. :D
Anders een leuke IDE schijf die snel is en veel ruimte biedt. Met IBM maar even uitkijken, maar de rest maakt niet uit.
Maxtor is redelijk goedkoop.

You can't have everything. Where would you put it?

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Check m'n sig... die schijven rocken gewoon.

Van iedereen hoor ik dat die brak zijn, maar waarom eb ik dan nog echt nooit problemen gehad... njah, k heb ook wel een kast die kan tellen.

En als je weet dat de Quantum techniek mee verhuisd is naar Maxtor, weet je wat je moet kopen.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 19 februari 2002 11:22 schreef limoentje het volgende:
Maxtor D740X-L (liquid bearing)
ATA133 / 7200RPM

edit:
WD schijven van tegenwoordig zijn goed, daar hoor je nix over.... maar vroeger: :'( met de pet op! heb hier zat kapotte schijven gehad in de 1 tot 8GB range...
Waar wou je die maxtor kopen dan?? Ik heb er toevallig twee kunnen bestellen, maar volgens mij zijn ze bijzonder onmogelijk te krijgen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• warp
  • Niet online
De recentere types. Die oude Caviars zijn helemaal puin :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op dinsdag 19 februari 2002 00:40 schreef GaMbiNo het volgende, maar dan heb ik er een stuk tussenuit geknipt:

[..]

En ik ben dus dik tevreden over mijn:
Quantum Bigfoot 2,1 4200? Jah dat kan dus echt :P
Hij wil alleen maar zeggen dat je een Bigfoot moet kopen.
Sjonge jonge, wat duurt het toch lang dat ie op toeren is. VROEM!! En qua formaat gaan we terug in de tijd! :D Maar blijft tot nu toe fijn schijfje, alleen an't begin ff klap opgeven woei! :o

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb maar een 40GB 120 GXP IBM bestelt

er zit al een IBM in (jaja een 75 gxp)
en die draait al 1,5 jaar zonder problemen

dus ik gok maar weer op IBM

heb ook altijd IBM gehad,dus laten we maar hopen

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:50

ddZ

Tja, ikzelf heb Quantum & Maxtor heel hoog zitten qua merk.

Ikzelf heb nu een half jaar een IBM 60 GXP in mijn bak zitten, waar ik nog geen problemen mee heb gehad.

Dat is dus het lastige met dit soort dingen. Ikzelf zou gewoon een paar reviews lezen & dan je conclusie trekken..

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 08-04 09:54
Op dinsdag 19 februari 2002 12:40 schreef warp het volgende:

[..]

Heb zelf in 4 jaar tijd dat ik met aardig wat Western Digital schijven heb gewerkt, er nog nooit problemen mee gehad.. Ik ben nu el 17.. maar ben al vanaf me 9e bezig met pc's.. Nog nooit is een HD bij mij stuk gegaan.. En ik denk dat mijn pc toch wel iets langer aanstaat als bij normale mensen dacht ik zo (24uur per dag dus)

Vind dit dus een beetje overdreven opmerking.. Of je zit er mee te kloten ofzo..

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 08-04 09:54
Op dinsdag 19 februari 2002 16:02 schreef geinponum het volgende:
Nou ik heb maar een 40GB 120 GXP IBM bestelt

er zit al een IBM in (jaja een 75 gxp)
en die draait al 1,5 jaar zonder problemen

dus ik gok maar weer op IBM

heb ook altijd IBM gehad,dus laten we maar hopen
Heb nu nog steeds een 75GXP 46,1 GB van IBM.. Maar vroeger begon ie wel eens eventjes te tikken.. Maar dat was dacht ik bekend bij de 75GXp's

Een vriend van mij heeft een Western Digital 100GB 7200rpm en een 60gb 5400 rpm.. Die 2e is echt mega stil.. En die 2e staat bekend om goede prestaties..

WD dus :P

• sharkzor
  • Laatst online: 13-04 21:00
ik zou geen ibm of seagate nemen. daar zie ik toch teveel uitvallers van. zelf heb ik hier 4 maxtors in huis die het echt super doen. veel vrienden hebben ook maxtor, en geen 1 is gecrashed.
maxtor zal ook zo z'n foute series hebben gehad, maar voor mij is het een van de betrouwbaarste merken.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb zelf een 1 gig seagate, 3 x Maxtor (8,4 gig 5400 toeren, 20 gig 7200, 30 gig 7200 - allemaal verschillende series) gehad. Nu heb ik 2x 30 gig IBM 75gxp in raid hangen (1jaar en 1 maand oud).

De maxtors zijn mij heel goed bevallen. de 8,4 draait nog steeds in mijn pa's compu en de 20 en 30 gb draaien al meer dan 1,5 jaar continu in mijn server (wel met extra koeling). De laatste tijd tikken ze wel af en toe (vooral bij opstarten server), maar heb nog geen uitvalverschijnselen gehad.

De IBM's bevallen me iets minder. Ze worden behoorlijk heet en klinken soms beetje raar. Ze doen het verder wel goed hoor. Ik heb deze wel meteen aan extra koeling gehangen terwijl ik dat bij de maxtors nooit had (in mijn 'main' system).

De Seagate was eigenlijk de beste van allemaal. Oke tis wel een oudje (ooit gekregen bij een P75), maar nadat ik 'm per ongeluk van de keukentafel heb laten vallen doet die schijf het nog steeds in de compu van mijn buurman :)

Sys Specs

Pagina: 1