Toon posts:

poort van Terminal Service veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was allang op zoek naar een manier om de poort van terminal service te veranderen, heb het dan eindelijk gevonden en bij deze wil ik dat even met jullie delen :)

op de Server:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal
Server\WinStations\RDP-Tcp
daar ken je het port nummer (in Hex) veranderen.
--LETOP NU SERVER REBOOTEN--

Enige wat je dan op de client moet doen is een nieuwe connectie maken naar dat ip address en vervolgens de connectie exporteren, dan even de .cns file editten naar de juiste poort en klaar ben je.

Voor velen waarschijnlijk compleet nutteloze info, maar voor sommigen onder ons heel fijn om te weten dat en hoe het kan.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
En als je Citrix gebruikt ? Dus met het ICA protocol werkt ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
geloof dat je wanneer je citrix lager dan XP gebruikt ook in de registry een naast de key tcp ook ica hebt, hier ken je dan ook de keepalive ingeven, dus zal ook wel een reg setting zijn voor ica protocol

Verwijderd

Binnen Metaframe 1.8 kun je dit gewoon met een tooltje doen genaamd icaport.

icaport /PORT:XXX, waar XXX is een poortnummer tussen
0-65535

Verwijderd

Topicstarter
Ken je mij dat tooltje uploaden naar mn ftp of een link geven waar ik die ken downloaden???

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik wist dat al dat het zo kon ;) maar om te connecten kun je ook de RDP client van XP gebruiken, en hier als adres 192.168.1.1:5000 (met daar uiteraard jou IP/poort ingevuld) gebruiken, hoef je ook niet zo'n file te editen.

Helaas werkt dit hele verhaal (naar andere poort dan standaard) niet met die webclient van Microsoft (zo'n ActiveX ding).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat je bij die webclient ook gewoon al standaard een andere poort aan kon geven, kan het mishebben..

Verwijderd

Thanx!
Zo misschien toch via school thuis inloggen :).

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En? Gelukt? :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Icaport zit gewoon standaard in je Citrix Server installatie.
Pagina: 1