Toon posts:

[html] homesite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik homesite voor het eerst gebruikt en ik zie dat bovenin <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> staat. Omdat ik normaal m'n html los uit de keyboard type haal ik nu die regel eruit.
kan dit kwaad? waarvoor is dat regeltje er eigenlijk?

Verwijderd

Dat geeft aan welk type document er volgt. Het is de bedoeling dat boven iedere pagina te zetten, boven elk document dat op het internet terecht komt.

Ik heb niet het idee dat browsers er daadwerkelijk wat mee doen (met de HTML versies dan) maar bij XML, SVG en andere standaards zijn ze zeker van belang. Het hoort IMHO eigenlijk gewoon, het is een W3C standaard.

Zie verder www.w3c.org als je meer wilt weten over document type declarations, of web standards.

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Lang leve Google.

http://www.htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html

Uiteindelijk is het een houvast voor een HTML valideer programma zodat ie weet met wat voor soort HTML ie te doen heeft.

blah blah...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

<edit> lama

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 23:40 schreef waxle het volgende:
<edit> lama
Hier stond net iets heel anders... :P

In elk geval kan het weglaten van de doctype er nog wel eens voor zorgen dat NS/MOZ een pagina wat minder "strikt" beoordeeld dan met. Echter verdient het natuurlijk aanbeveling dat je pagina zich gewoon aan de W3C normen houdt...

Intentionally left blank

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op maandag 18 februari 2002 23:46 schreef crisp het volgende:

[..]

Hier stond net iets heel anders... :P
Ja, 'k weet het, alleen als derde reactie is het een slechte grap :P

was het al trouwens, maar toch :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
maar het is dus geen ramp als ik het uit mijn html laat?

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 23:49 schreef Los het volgende:
maar het is dus geen ramp als ik het uit mijn html laat?
Nee, het is geen ramp, maar waarom zou je het willen?

Het heeft dus eigenlijk niets met HomeSite te maken, maar alles met het www consortium.

Verwijderd

Topicstarter
ja nee omdat ik gisteren voor het eerst homesite gebruikt heb en daarvoor de html uit mijn blote knarretje inklopte, wist ik niet zeker of dat regeltje weglaten van invloed heeft op mijn html, vandaar.
is me nogsteeds niet helemaal duidelijk hoor, maar ik ga die urls die hier gepost zijn effe goed doorlezen.
Pagina: 1