[VB6] zoek een 'Event' bij TAPI 2.x/3.x requests

Pagina: 1
Acties:

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Hier zit ik dan, geen nagels meer over, geen sigaretten meer en een ingebrande 'google' in m'n beeldscherm. :'(

Ik wil via m'n VB-proggie een gesprek tot standbrengen met een mobieletelefoon (siemens) ... dit is GELUKT! jaja... via een v24-kabeltje en wat ASCII-strings (was ook een enorme zoektocht |:() heb ik hem ON-DEMAND gekregen via m'n pc in combinatie met m'n VB-proggie.

Dit was het positieve kant van het verhaal... nu m'n volgende uitdaging.... waar ik dus nie uit kom :'(

Ik wil, zodra ik er een 'MakeCallRequest' komt vanuit een TAPI-Hook (request), het opgegeven telefoonnummer in deze request afvangen en doorsturen naar m'n bestaande proggie.
Zodat deze de mobieletelefoon laat bellen, en ik een GAT in de lucht spring *D.

Ik ben aan het zoeken gegaan voor eventuele oplossingen :

- Kan ik 'TAPI Events' krijgen via een bestaande User-Class ?
GEEN RESULTAAT

- Kan ik docu. vinden om zelf een 'Telephony Driver' (control panel) te schrijven ?
GEEN RESULTAAT

Wat ik wel kon vinden was uiteraard hoe ik zelf deze requests kan maken vanuit VB. Maar nie hoe ik ze af kan vangen vanuit andere programma's....

Voor elk probleem is een oplossing ....

Ook voor deze ? HELP :o

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb slecht nieuws voor je :

Dit zal waarsschijnlijk nog door niemand gedaan zijn (met VB) en dus zal je op Inet niets vinden (zoals je zelf al merkte). Bovendien is wat je vraagt ver boven de scope van VB, maar waarschijnlijk wel mogelijk via een paar vettige API calls.

Ik kan je hier niet mee helpen, maar ik zou je aanraden om eens goed de API calls die ermee gerelateerd zijn te bekijken.

Sorry dat ik je geen oplossing kan bieden.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Niemand ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing