AT vraagje en PII onderklokken

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ff een vraagje over AT moederborden en kasten;
ik heb hier een AT mobo+ desktopkastje en ik wil het mobo vervangen. Kan ik ervan uit gaan dat een ander AT mobo gewoon gaat passen? Was AT net zo'n standaard als ATX?

De enige AT Slot 1 moederborden die ik kan vinden hebben een LX chipset. Op dat moederbord wil ik een PII 350 dan maar op 233 laten lopen. De snelheid maakt me niet zoveel uit, het is een internetroutertje en de huidige 486sx25 heeft er moeite mee. Op 50MHz gaat het al een stuk beter, vandaar dat ik mijn oude PII in de strijd wil gaan werpen :)
Maar heeft er iemand ervaring met een PII 350 (@233) op een LX mobo? moet geen probleem zijn volgens mij, maar wil het graag zeker weten...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In principe moet het gewoon passen hoor :)

en over de CPU, die zou er geen problemen mee moeten hebben.

C:\>_

• schaduw
  • Niet online
okweej, bedankt voor je antwoord!
kweenognie zeker of ik het ga doen, ik hoop maar dat het inderdaad goed gaat als ik het ga doen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
AT was inderdaad gewoon standaard. (pas wel op dat het geen baby-at is ofzo).

Dus gaten voor het mobo passen gewoon, keyboard connector zit op dezelfde plek..

En die PII gaat ook gewoon op 66MHz werken.. Overigens draaien die LX bordjes vaak ook goed op 75 of 83MHz..

• schaduw
  • Niet online
het moederbord dat er nu in zit heeft 6 ISA sloten, kan ik ervan uitgaan dat dat geen baby-AT is?

verder heeft 'ie 8 Simm sloten en een aparte ISA controllerkaart voor IDE, FDD en serieel en dergelijke.

alvast bedankt voor de antwoorden!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 19 februari 2002 13:11 schreef schaduw het volgende:
het moederbord dat er nu in zit heeft 6 ISA sloten, kan ik ervan uitgaan dat dat geen baby-AT is?

verder heeft 'ie 8 Simm sloten en een aparte ISA controllerkaart voor IDE, FDD en serieel en dergelijke.
Ehm, wat ik bedoelde was dat de kast geen baby-AT moet zijn.. een baby-at bordje past gewoon in elke AT kast.. Dus het zal in jou geval geen probleem zijn..

• schaduw
  • Niet online
ja, maar als dit (486-) moederbord BabyAT zou zijn, dan zou de kast dat waaschijnlijk ook wel zijn, aangezien hij er net in past :)
Pagina: 1