Toon posts:

Compaq en el cheapo NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus nu al een hele tijd bezig om een Compaq-pc (pI-120 32mb, win98se) via mijn lan het internet op te krijgen.

Normaal gesproken no problemo, een rebootje en klaar, maar bij deze Compaq dus niet. Alle protocollen enzo staan goed, pingen werkt als een tierelier, maar inet ho maar!!

Der staat hier nog een Compaq die ook nog het inet op moet en ook daarop lukt het niet.

Terwijl de rest van mijn lan geen probs kent, waaronder nog een win98se machine, echter allemaal geen Crompraq en allemaal met een Edimax NIC a 30 piek, net als in de Compaq's.

Nu is mijn vraag eik: is het mogelijk dat Compaq die el cheapo NIC's gewoon niet trekt ofzo :?

Ps. NIC's en kabels zijn gecheckt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 22:59 schreef Oracle het volgende:
*knip

Nu is mijn vraag eik: is het mogelijk dat Compaq die el cheapo NIC's gewoon niet trekt ofzo :?

Ps. NIC's en kabels zijn gecheckt
dat kan kloppen, bij mijn vader op het werk wilden ze een 3com NIC in een compaq doen: no go. Toen een intel NIC erin gegooit, en het werkte wel. Probeer dus gewoon een andere NIC.

Verwijderd

Compaq is een fijn merk, maar nogal selectief. Het vage is, dat ze met 3com doorgaans juist helemaal geen problemen hebben... :?

Maar daar ging het niet over. El Cheapo NIC's kunnen heel goed het probleem zijn. Bij A-merk PC's kun je het beste de bekende merken NIC's proberen....

(ikzelf ga toch altijd voor 3-com, maar na het verhaal van mijn voorganger, kan ik me voorstellen, dat je daar voorzichtig mee bent) :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haal gewoon een A-merk NIC bij de computerboer. Vraag dan even of je 'm terug kunt brengen als ie niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
k, fnx voor de replies, ik ga dus opzeker ff een 3com ofzo proberen. Ik laat het nog wel weten :)
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef SH007 het volgende:
Haal gewoon een A-merk NIC bij de computerboer. Vraag dan even of je 'm terug kunt brengen als ie niet werkt.
fnx voor de tip :)