Toon posts:

Mensen op Mars: wat is jullie verwachting

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mensen op mars zullen staan zolang ik nog leef.. ik schat ongeveer binnen 50 jaar...

Denken jullie dat Mars ooit nog eens bereikt wordt door de mens?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
Ja dat denk ik ook wel hoor .als er dan mensen gevraagt worden ga ik mee hoor,
hoop dat het leven daar wel beter wordt.
maar hoop wel dat ze daar computers en koffie hebben hoor (en damen's ) anders blijf ik wel thuis hoor (lol)oja hoop dat daar de internet verbinding veel sneller is dan hier mmmmmm 1000x t3 lijn of zo
dat lijkt me wel wat hoor

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je doet alsof het haast een onmogelijkheid is. Maar technisch kan het nu al hoor. Het is niet echt een probleem. Ga maar na hoe lang het geleden was dat we naar de maan gingen. Het is meer een kwestie van organisatie. Dat was het toen ook. Er moest bewezen worden aan de Russen dat Amerika sterk en groot was. En ieder probleem aan kon.
Het grote probleem is of iemand er heel veel geld voor over heeft. En dan komt direkt de vraag: Wat kopen we er voor? Dit moment is in menselijke cultuur denk ik niet het juiste voor zulke expedities.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat er wel binnen 10 jaar een bemande vlucht naar mars gaat.

Verwijderd

Blackhole.. ik hoor je :P

Verwijderd

lijkt me onwaarschijnlijk dat er binne 50 jaat mensen op mars zijn geweest
het duurt alleen al 25 jaar om er te komen
en ze zjn nou net voor het eerst foto's aan het maken met zo'n robot

en voordat een een raket bestaat die helemaal naar mars kan op 1 tank benzine/cerosine (wat er ook in zo'n ding moet) zijn we ook al weer 25 jaar verder dus het lijkt me niet realistisch

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tracer...kijk eens naar de afstanden en de snelheden. Het kost eerder iets van 25 maanden dan 25 jaar. Er zijn al een fors aantal keren sondes heen gezonden, dingen geland etc.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yep..en met wat nieuwe ionen motoren gaat dat best lukken..

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 20:28
Het grootste probleem is het GELD.
wil men geld besteden aan een missie naar Mars.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-01 10:30
Sorry ik ben een nuchtere hollander, en ik voorspel dat er binnen 25 nog zeker geen mensen op mars staan, 50 jaar is een ander verhaal.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik denk dat het heel hard zal gaan ..
de NASA heeft nu alweer een robot opweg gezonden .. ik denk dat binnen 50 jaar de eerste mens daar wel gestationeerd is zelfs..
en de eerste voorzichtige pogingen ondernomen worden om mars bewoonbaar te maken ..
plannen daarvoor zijn er al..

Verwijderd

het duurt alleen al 25 jaar om er te komen
Waar haal je dit vandaan?¿?
het duur +/-4 jaar
Over 10 jaar is de speacestation in de ruimte klaar. Vanuit daar zijn nu al reizen naar de maar en mars geplant.
Een groot probleem is dus al genoemd "geld" maar er moeten ook mensen zijn die het aankunnen om iets van 10jaar misschien minder weg kunnen en weg willen zijn ook moeten ze iets hebben om de zuurstof aan te vullen maar binnen een jaar of 15 (zeker) staan er mensen op mars

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die mensen zijn wel te vinden. Ga maar eens na hoe lang de oude ontdekkings reizigers onderweg waren. Vaso da Gama enzo...die waren ook JAREN weg. Hergebruik van de zuurstof is geen probleem als je maar energie hebt. En op Mars zelf kan je het wel weer aanvullen. Het zit daar in de lucht.

En inderdaad, nuchtere Hollanders zeggen dat het niet kan. Dat is precies wat ik schetste in een eerder stukje:
Wahkostut...Wahebbikeran...Kanutniegoekoper...Nahhh...nienuttig. Geen echte zin in avontuur.

Verwijderd

Dat er mensen op de maan lopen heeft zoals eerder al genoemt te maken met de wedloop tussen Amerike en Rusland, nu er maar 1 grootmacht over is zal zeker de Amerikaanse overheid geen prioriteit hebben om naar de Rooie planeet te gaan. En er komt nog wel meer bij kijken dan alleen hergebruik van water en zuurstof. Het probleem is juist dat ze ook niet weten wat er mis kan gaan en het zodoende heel moeilijk is om de juiste voorbereidingen te treffen, het is zinloos om deze reizen tye vergelijken met de reizen van de Spanjaarden en de Portugezen want de omstandigheden zijn heel anders.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Denk dat Mausie in de roos zit.

Er is niets meer om voor te gaan.

Wereldreizen: Geld
Maanreizen: Macht
Marsreizen: Marsvrouwen?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Ik kwam nog een aardige site tegen: http://www.marssociety.org/

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Tracer: "en voordat een een raket bestaat die helemaal naar mars kan op 1 tank benzine/cerosine (wat er ook in zo'n ding moet) zijn we ook al weer 25 jaar verder dus het lijkt me niet realistisch "

Over niet realistisch gesproken. Je bent het slachtoffer van slechte science fiction films. In de ruimte hoef je niet continu gas te geven omdat je niet word afgeremd door lucht of zwaartekracht. Dus qua brandstof zal de afstand niks uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Jongens.. het duurt met een conventionele raket motor ongeveer 3 jaar (kweet niet zeker of dit heen en terug is..) maar omdat er nu al veel betere motoren zijn ontwikkeld zoals de plasma motor zal de reis dan nog maar een maand of 3 duren.

Ik denk niet dat de mens Mars zal bereiken met raket motoren.. in iedergeval,niet de motoren die nu gemaakt worden.

Bovendien zit het in de aard van de mens om nieuwe dingen te ontdekken...

Verwijderd

Mars...

the final frontier

these are the voyages of the starship femme taken as it continues on its journey seeking out new life and new tweakers.

To boldy tweak where no one has tweaked before!!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:08

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Een ruimtesonde kan er in ongeveer 3kwart jaar naar toe (afhankelijk van de stand van de aarde en Mars tov de zon). Oke met mensen aan boord moet er natuurlijk een hoop extra vracht mee, eten, water etc. Misschien dat ze vanaf de maan kunnen vertrekken, of vanaf het IIS?

Is het ook niet zo dat als je eenmaal op koers bent dat je dan niet constant gas bij hoeft te geven? Ik bedoel je zit toch al op snelheid, er is niets dat je afremt, je zweeft op de zwaartekracht van de zon. Je moet alleen zien dat je de aantrekkingskracht van de aarde ziet te ontsnappen, en wel zodanig dat je via een gunstige route richting Mars gaat.

Als de mens dan ook eenmaal op mars is, lijkt het me zinnig om daar meteen een soort basis te maken, want miljarden guldens investeren om naar Mars te gaan, effe rond te hobbelen en weer terug te gaan heeft geen zin.

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1