[JS] POST-en naar iframe

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hallo, ik probeer een form te POST-en naar een iframe, maar ik krijg gewoon een steeds een nieuw window. De situatie is een beetje complex:

Mijn form wordt volledig dynamisch gegenereerd adhv een mysql table in het iframe 'loaderframe' (een onzichtbaar frame dat in het frame 'menu' staat), en vervolgens met Javascript en element.innerHTML in het frame 'main' geplempt. Er zit een knoppie in de form dat onClick ="alert(parent.menu.loaderframe.name)" doet, en dat werkt prima. Dus ik heb de target van m'n form dus ook maar op parent.menu.loaderframe gezet. Immers, het verwerken van het form moet dus ook in het loaderframe gebeuren.

Maar dat lijkt dus niet te werken. Met GET ging het op zich redelijk, maar dat wil ik niet omdat de URL dan te lang wordt etc. etc.

Heeft iemand iets dergelijks al wel eens voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je als target alleen "loaderframe" opgeeft?

Dat zou op zich moeten werken als het een directe child is van het frame met het formulier.

• Genoil
Hmm de loaderframe is geen child van het frame met de form erin. De structuur is zo:
code:
1
2
3
4
5
index
  main (frame)
    loaderframe (iframe)
  menu (frame)
    form (form)

ps. waarom zo? omdat ik een pesthekel heb aan browserrefreshes (8>

edit:

maar wel thankx! ik heb in m'n formgenerator ffkes een <iframe name ='postframe' width = 0 height =0></iframe> erbij gedondert en daar wil ie wel naaryoe posten!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

URL te lang; djeez hoeveel elementen zitten daar wel niet in dan?
Kan je niet een functie in je ander frame aanroepen met de elementen:
code:
1
onsubmit="parent.menu.loaderframe.doeiets(variabele1, variabele2);

en in je loaderframe:
code:
1
2
3
4
5
function doeiets() {
  for (var i=0; i < arguments.length; i++) {
    // code
  }
}

Intentionally left blank

• Genoil
[quote]Op maandag 18 februari 2002 23:00 schreef crisp het volgende:
URL te lang; djeez hoeveel elementen zitten daar wel niet in dan?

d'r zitten gewoon texarea's in dus de URL kan dan onmetelijk lamg worden...

maar enniewee het werkt dus wel als de <iframe> een direct child is van het frame waar de form inzit. Een andere oplossing zou ook nog kunnen zijn geen iframe te gebruiken maar gewoon een extra <frame> met height=0 in de frameset waar alle php shit onzichtbaar in gedaan wordt. maar daar was ik ff te lui voor...