Computer word traag bij kopieren van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05
Het zit zo ik heb een Amd athlon xp 1600, en een p3 600 allebij met een Winbond 10 mbit netwerkkaart. En als ik dan grote bestanden(dus veel netwerkverkeer) ga kopieren worden de computers erg traag, ik heb ook nog een p 133 met een 3com netwerk kaart 10 mbit deze huppelt gewoon door tijdens het kopieren van bestanden, het mp3tje hapert zelfs niet (wat wel het geval is bij eerder genoemde computers). Ligt dit nou aan type netwerkaart(lijkt mij wel). Maar wat nog belangerijker is kan ik het makkelijk verhelpen met een een of andere optie in te stellen of moet echt andere netwerkkaarten kopen. Ik vind dit namelijk errug irritant. :r

Verwijderd

Lijkt me op het eerste gezicht een gevalletje UDMA aanzetten voor je hdd.

• Pnhers
Dma is aangevinkt

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik heb ook ervaringen met die Winbond kaartjes, in combinatie met een VIA chipset. Doffe ellende.

Oplossing: koop merkkaarten (3com of Intel). 10 MBit kost weinig (2ehands 3com 509b €6). Weinig werk en altijd handig.

(3com en Intel maken veel minder ruzie met chipsets, daarnaast hebben ze een veel lagere cpu-belasting).

Verwijderd

Heb je niet toevallig op een van die PC's een firewallatje draaien? Dat kan de boel ook behoorlijk ophouden.....
Zelf meegemaakt met blackice defender.

Verwijderd

Trage HD wil ook wel eens het probleem zijn.

• Pnhers
Op maandag 18 februari 2002 23:02 schreef Latie het volgende:
Heb je niet toevallig op een van die PC's een firewallatje draaien? Dat kan de boel ook behoorlijk ophouden.....
Zelf meegemaakt met blackice defender.
Ik had zonealarm draaien maar dat heb ik eraf gekickt
Op dinsdag 19 februari 2002 00:13 schreef mswinkels het volgende:
Trage HD wil ook wel eens het probleem zijn.
Ik heb een Maxtor 40 gig 7200 toeren schijf (zie hieronder)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jou probleem is overduidelijk.

koop fatsoenlijke netwerkkaarten.
die winbondkaarten trekken veen cpu belasting.

die 3com nie... daaarom heeft die er geen last van.

veel plezier met deze informatie, en doe er iets mee.

mvg, Dirk

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Hoe zit het met de processorbelasting van een Realtek 8139?

Ik heb ook last van grote traagheid van m'n XP machine als ik (grote) bestanden met een andere PC vanaf die windows XP machine kopieer.

Tag User In

Pagina: 1