Een org. ATI Radeon 8500 S-Vid-->Composiet over ?

Pagina: 1
Acties:

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Inmiddels allerlei verschillende kabeltjes geprobeerd, de meeste worden niet gedetecteerd :( Helaas kreeg ik bij mijn kaart alleen een s-video naar s-video kabel. Voordat ik 10 US dollar uitgeef op de website van ATI ben ik op zoek naar de originele kabel welke bij aanschaf van een Radeon 8500 wordt meegeleverd.

Verwijderd

(Said She, stukkie songtekst ;) )

Ik dacht dat een S-VGA naar composiet gewoon een 1nf condensatortje van de colr pin naar de video pin (dat zwart wit pinnetje) heeft.

Anders moet je efkens hier op het forum of op het web zoeken voor het schema, het is echt heel simpel.
(Ik had een tijdje terug een mooi plaatje, maar dat is verloren gegaan bij een subtiel probleempje op de harde schijf, verkeerde backup teruggezet.. :+ )

• Le_Phreak
Ik heb die tekening gezien die je bedoelt (staat op tvtool.de) heb hem zelfs in elkaar gesoldeerd ... de kabel wordt gedetecteerd .. maar eh .. geen beeld. Omdat ik er nu al te lang mee aan het kl*ten ben Probeer ik nu een orgineel te pakken te krijgen.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Op maandag 18 februari 2002 22:53 schreef Le_Phreak het volgende:
Ik heb die tekening gezien die je bedoelt (staat op tvtool.de) heb hem zelfs in elkaar gesoldeerd ... de kabel wordt gedetecteerd .. maar eh .. geen beeld. Omdat ik er nu al te lang mee aan het kl*ten ben Probeer ik nu een orgineel te pakken te krijgen.
Je weet zeker dat al je instellingen goed staan?
Zelf heb ik gewoon de orginele kabel en had ik in het
begin ook even geen beeld..maar na wat spelen met
instellingen wel.

Verwijderd

Heb je dat tv-out probleem dat svhs niet werkt en svhs>tulp alleen zwart-wit beeld geeft? Het kabeltje dat je nodig hebt is in ieder geval te vinden bij Van Helfteren in Tilburg. Beetje mailen met Ati en wat geduld hebben zou je een gratis kabeltje op kunnen leveren, is iemand anders op dit forum ook gelukt.

• Le_Phreak
Ik heb inderdaad dat probleem van Zwart/Wit beeld .. wordt er onderhand een beetje gestoord van. Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd (uit de TV-out FAQ). Heb een kabeltje geprobeerd van mijn collega (GF3 TI200), kabel wordt wel gedetecteerd maar alleen Zwart / Wit beeld. Van Helfteren in Tilburg heeft die een on-line shop ?

Greetings,

Verwijderd

Niet om te jennen ;) , maar weet je echt zeker dat je PAL hebt ingesteld, en geen NTSC of SECAM ?

Overigens, als je een TV-in kabeltjhe gebruikt voor de TV-uit krijg je dit probleem ook denk ik.

• Le_Phreak
Hmmm .. Nee hoor hij staat 100 % zeker op PAL. En dat kabeltje dat op tvtool.de staat werkt voor mij niet.
Wie O Wie Heeft Er Nog Een Kabeltje Over En Gebruikt Hem niet (8>

Verwijderd

zijn dat dezelfde kabeltjes als die bij een gf3ti500 van hercules zitten?

want ik hang d'r toch geen TV aan. als die kabeltjes helpen zou je ze op zich wel van me mogen hebben.

• Le_Phreak
Op dinsdag 19 februari 2002 21:26 schreef KnetterGek het volgende:
zijn dat dezelfde kabeltjes als die bij een gf3ti500 van hercules zitten?

want ik hang d'r toch geen TV aan. als die kabeltjes helpen zou je ze op zich wel van me mogen hebben.
Ik weet niet zeker of die helemaal hetzelfde is ... ik zie me echter niet aan een ander kabeltje komen ... dusse .. Ik Ga Er Voor !
Pagina: 1