vraagje over maxtor 6L040J2 ??

Pagina: 1
Acties:

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
ik heb een maxtor 40giga 7200 hd.
maar wat ik nu erg raar vind is dat hij wel erg snel schrijft ..als 1 van de beste in de test.
maar als hij dan in de test moet gaan lezen dan is hij zo langzaam dat hij onderaan staat van alles bijna...klopt dit ????

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

nee stuur hem maar terug , want dan is hij helemaal niet goed.
er zit vast nog wel garantie op , anders neem je ff een paar kameraden mee naar de fabriek en dwing je ze garantie af.

• danplo

danplo

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:18 schreef ThaNoNameOne het volgende:
nee stuur hem maar terug , want dan is hij helemaal niet goed.
er zit vast nog wel garantie op , anders neem je ff een paar kameraden mee naar de fabriek en dwing je ze garantie af.
hahaha tanxs voor je help dan maar goed dit betekend dus dat hij gewoon niet goed is erg klote zeg.
ik heb zeker nog garantie ik koop dit altijd via een maat want die doet alles via de groothandel...zal eens kijken dan...toch bedankt

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Maxtor (is net als alle andere) brak, dus terug naar de winkel.

• danplo

danplo

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:21 schreef Terw_Dan het volgende:
welke vind jij goed of is gewoon goed in het algemeen...liefst geen ibm want daar lees ik en hoor ik ook slechte dingen van????
liefst wel 40 giga 7200

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 18 februari 2002 22:22 schreef danplo het volgende:

[..]

welke vind jij goed of is gewoon goed in het algemeen...liefst geen ibm want daar lees ik en hoor ik ook slechte dingen van????
liefst wel 40 giga 7200
Ikzelf heb op een Maxtor na enkel Seagates draaien. Geweldig, stil en snel.
Die maxtor vertraagde mijn systeem dermate erg dat het booten gewoon 5 minuten langer duurde.
formatten en fdisken duurde op deze schijf 3 keer zo lang dan het formatten en fdisken op een Barracuda IV van 60GB (maxtor was 40, zelfde als die van jou).
verder moest ik dat kreng eerst debuggen.
nooit meer zo'n ding, :r Maxtors.

Seagate 4ever

• danplo

danplo

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 23:14 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ikzelf heb op een Maxtor na enkel Seagates draaien. Geweldig, stil en snel.
Die maxtor vertraagde mijn systeem dermate erg dat het booten gewoon 5 minuten langer duurde.
formatten en fdisken duurde op deze schijf 3 keer zo lang dan het formatten en fdisken op een Barracuda IV van 60GB (maxtor was 40, zelfde als die van jou).
verder moest ik dat kreng eerst debuggen.
nooit meer zo'n ding, :r Maxtors.

bedankt voor je tip ik zal eens kijken voor dat...want dit werkt niet zo...tot later

Seagate 4ever

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
maxtor, ibm, fujitu, seagate, allemaal goed.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23

MartNL

Ik heb ook een maxtor 40Gig En die staat boven aan.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:21 schreef Terw_Dan het volgende:
Wat heb jij toch in godsnaam tegen die Maxtor drives? Je bent in ieder topic wel weer een keer aan het zeiken over een Maxtor drive.
Ik ga niet zeggen dat ik een D740X fanaat ben(ze presteren klote in RAID-0), maar als single schijf presteert dat ding uitstekend.
Qua uitval is er weinig mee aan de hand, uitvalspercentage ligt IMO op het niveau van een gemiddelde schijf en ZEKER niet slechter dan de IBM

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 01:00 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Wat heb jij toch in godsnaam tegen die Maxtor drives? Je bent in ieder topic wel weer een keer aan het zeiken over een Maxtor drive.
Ik ga niet zeggen dat ik een D740X fanaat ben(ze presteren klote in RAID-0), maar als single schijf presteert dat ding uitstekend.
Qua uitval is er weinig mee aan de hand, uitvalspercentage ligt IMO op het niveau van een gemiddelde schijf en ZEKER niet slechter dan de IBM
Helemaal eens! Die Maxtor ATA133 monsters zijn in hun uppie bijna onverslaanbaar in hun prijsklasse. Ik trok uit zo'n single drive 29000 punten in Sisoft Sandra, terwijl de drive als SLAVE aan IDE0 hing! Daarna een IBM 60GXP in precies dezelfde config gehangen.... 23000 punten.

En zoals TweakGuy al zegt: Als single drive trok hij een geweldige 29000, maar twee Maxtorretjes in RAID0 trok maar een magere 31000 :(

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

Heb ik ook, 2x40gb D740X in RAID hangen... nauwelijks hoger dan single drive. Ik ben niet de enige dus... vraag me af hoe dit kan!

Systeemspecs
PV Installatie

Pagina: 1