Toon posts:

advies over WC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop binnenkort een dual sys, met WC. Ik wil denk ik wel een beetje overclocken, maar ik weet niet precies wanneer mijn handen gaan jeuken. Mijn vraag is dan ook aan jullie, wat zouden jullie doen, meteen overclock ready systeempje bouwen of ermee wachten en pas op het moment dat ik echt dik wil gaan overclocken de spullekes gaan isoleren enzo?

Verwijderd

wat is je vraag nu presies?

zorg gewoon dat je koeling goed is en waterdicht stukje p.p.p tussen je mobo en kast socket isoleren( is alleen nodig met een tec)

faq.......www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is of ik het meteen zal doen (peltier en iso kopen etc) OF pas later als ik het echt wil gaan overclocken.

Verwijderd

doe maar direkt :)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:19
zorg dat je je spullen alvast heb.. ik zou niet halfbaken spul kopen en wachten totdat je wil gaan overclocken.

dan kom je erachter dat je weer nieuw (of ander) spul moet kopen.

kijk naar prijs/kwaliteit en oc-baarheid.

wil je echt ruig gaan koelen/oc-en isoleer je socket dan alvast.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Laat je CPU ff inbranden, ik weet niet of het echt werkt, maar het schijnt van wel. Heb je indertussen mooi de tijd om te bedenken wat je nou echt wilt, op zoek te gaan naar een goede koeling, en sparen voor een nog betere koeling.

In elk geval veel succes ermee!

Verwijderd

koop het maar gewoon maar vergeet niet dat met een tec werken geen speelgoed is!!!!! kan je een pross kosten

Verwijderd

Ik heb geleerd, dat ik bij mijn volgende pc eerst zorg dat ik alles heb. En gelijk alles in 1 keer goed kan doen.

Zelfde met casemodding: Mijn volgende systeem, de case voor die setup ga ik nu al binnenkort kopen. Helemaal modden en afwerken, zodat ik me nieuwe pc er zo in kan floepen :)

Verwijderd

nou, dan moet je niet over je handen heen pissen dan gaan ze ok niet jeuken

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Of je andere blokken nodig hebt, hangt nogal van je setup af, voornamelijk de blokken zelf. Er zijn blokkken welke zonder peltier niet zo denderend werken.

Zoek dus uit wat voor blokken je wilt, en kijk of deze een peltier nodig hebben. Als dat niet perse hoeft, dan kan je ook eerst een setup bouwen zonder peltier, en je concentreren op het in orde maken van de rest van de setup, zoals pomp, radiatro etc.

Zodra je dan een goede voeding hebt voor je peltiers, en de peltiers zelf, dan moet je de blokken toch loshalen, en dan kan je je op het isoleerwerk storten. Er is echter 1 uitzondering: De achterkant van het bord zou ik wel direct isoleren, anders moet je complete moederbord er weer uit, en los van de backplane. dat is ook weer niet de bedoeling.

Let er ook op wat de te verwzchten temps zijn, komen deze niet onder een graad of 10, dan heb je niet tot nauwelijks isolatie nodig.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Overklokken met een dual setup is zowieso al lastig.

[voorbeeld]
Een vriend van mij heeft een dual p3 1Ghz server thuis en die draait geloof ik op 1100 pas stabiel. Terwijl als hij de losse CPU's uitprobeert in zijn werkstation ze allebei op 1200 stabiel draaien.
[/voorbeeld]

Ik wens je er verder veel suc6 mee, maar een dual setup met peltier is volgens mij overkill.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1