Speakers plaatsen, kleine kamer

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Hello,

Ik heb dus nieuwe speakers gekocht, Mission 700 voor heeel weinig :)
Nu heb ik een probleem ze staan namelijk nu tegenover elkaar, en dat is niet al te relaxed, ik wil ze natuurlijk in verschillende hoeken van dezelfde wand, ook omdat tegen de andere wand mijn oude speakers als rears komen.
Alleen heb ik een heel klein studentenkamertje, er is dus weinig plek.

Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/jvb51/twopack/image/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/jvb51/twopack/image/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/jvb51/twopack/image/3.jpg

Die linker speakers kan ik die nou het beste in of op de kast zetten?? Nu staan ze namelijk wel erg hoog
En de rechter boven mijn bureau, daar ga ik een plankje voor klussen, kan ik die dan het beste net zo hoog maken als de linker, of toch op oorhoogte??
De speakers op de foto's zijn trouwens mijn oude, die gaan dus als rears dienen.

specs

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Maak aub ff een plattegrondje in Photosoep ofzo.. want ik begrijp aan de hand van de fotos niet echt hoe je kamer ingedeeld is.

Wat is trouwens je doel, surround of stereo ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

uhm ,die plaatjes maken het niet echt helderder

Ik zou iig je fronts iets boven oorhoogte ophangen recht voor je luisterpositie. Rears zijn denk ik stuk minder belangrijk. Afstand tussen de fronts moet ongeveer 1/3 zijn van de afstand van je oren tot de speakers.
Een paar links/rechts op verschillende hoogte zou ik nooit doen. Maar probeer eens wat uit. Ik heb zelfs wel eens in een heel klein kamertje het beste geluid gehad met de speakers op de grond.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is je zus nog niet het huis uit :? Dan neem je haar kamer >:)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• twopack
Op maandag 18 februari 2002 22:15 schreef tbusquet het volgende:
Maak aub ff een plattegrondje in Photosoep ofzo.. want ik begrijp aan de hand van de fotos niet echt hoe je kamer ingedeeld is.

Wat is trouwens je doel, surround of stereo ?
Afbeeldingslocatie: http://www.oli.tudelft.nl/jvb51/twopack/image/kamer.gif

Doel is in principe stereo, surround is alleen voor de lol erbij ooit :).
Lichtblauw is de speakers hoe ze nu staan, die rechtsboven moet dus naar linksboven.
De linkerwand zag je op de foto's
Op maandag 18 februari 2002 22:18 schreef GGS_VR6 het volgende:
Is je zus nog niet het huis uit :? Dan neem je haar kamer >:)
Hehe, studentenkamer, niet thuis dus :)

specs

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Op je bureau en dan gelijk die pc op je stereo aansluiten :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
Ok, die tekening helpt iig al wat..
Maar waarom wil je "rear" speakers zoals je het zelf noemt. Ik zou gewoon bij stereo voor de 2.0 setup gaan.. afhankelijk van waar je het meest zit..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• twopack
Op maandag 18 februari 2002 23:08 schreef JT het volgende:
Op je bureau en dan gelijk die pc op je stereo aansluiten :)
Dat zit ie natuurlijk al :)
Op maandag 18 februari 2002 23:10 schreef tbusquet het volgende:
Ok, die tekening helpt iig al wat..
Maar waarom wil je "rear" speakers zoals je het zelf noemt. Ik zou gewoon bij stereo voor de 2.0 setup gaan.. afhankelijk van waar je het meest zit..
Omdat ik binnenkort ook een DVD-speler wil kopen, en dan dus mijn oude speakers als achterspeakers wil gebruiken.
Puur voor films dus, muziek alleen stereo.

En ik zit het meest achter mijn bureau, maar om die boxen nou 20 cm voor mijn neus te zetten :?

specs

• tbusquet
Op maandag 18 februari 2002 23:20 schreef twopack het volgende:

[..]

Dat zit ie natuurlijk al :)
[..]

Omdat ik binnenkort ook een DVD-speler wil kopen, en dan dus mijn oude speakers als achterspeakers wil gebruiken.
Puur voor films dus, muziek alleen stereo.

En ik zit het meest achter mijn bureau, maar om die boxen nou 20 cm voor mijn neus te zetten :?
En dan ga je dus ook DVD kijken op je computer ?!
In dat geval zit je met een probleem. Aangezien het in jouw geval niet mogelijk is om beide front speaker even ver van je af te zetten.
Dan krijg je dus het probleem met films dat je center geluid niet meer "uit je scherm lijkt te komen" en ben je dus min of meer gedwongen een center speaker te kopen.

Heb je uberhaupt al een AV receiver ?

• twopack
Op maandag 18 februari 2002 23:32 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En dan ga je dus ook DVD kijken op je computer ?!
In dat geval zit je met een probleem. Aangezien het in jouw geval niet mogelijk is om beide front speaker even ver van je af te zetten.
Dan krijg je dus het probleem met films dat je center geluid niet meer "uit je scherm lijkt te komen" en ben je dus min of meer gedwongen een center speaker te kopen.

Heb je uberhaupt al een AV receiver ?
hehe het is allemaal nog niet helemaal duidelijk geloof ik.
Ik ga dus een standalone DVD-speler kopen. (grotere TV zit er niet in :() En inderdaad ook een center (weet nog niet welke, hoe duur wanneer enz.)
Filmpjes kijken zou ik dan vanaf mijn bed doen.
En ik heb idd al een AV receiver, Denon AVR-1100

specs

• tbusquet
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef twopack het volgende:

[..]

hehe het is allemaal nog niet helemaal duidelijk geloof ik.
Ik ga dus een standalone DVD-speler kopen. (grotere TV zit er niet in :() En inderdaad ook een center (weet nog niet welke, hoe duur wanneer enz.)
Filmpjes kijken zou ik dan vanaf mijn bed doen.
En ik heb idd al een AV receiver, Denon AVR-1100
Ok, dat helpt enigzins..
Maakt het antwoord ook wat makkelijker.
Dan moet je center onder je tv.. zo te zien is het een kleine tv dus die past er wel op.
Dan ga je dus je front speakers ongeveer even ver en op dezelfde hoogte van je center ophangen.

En dan plaats je het makkelijkst je rears iets hoger dan je zit, direct NAAST je.

Kan je voor de rest niet wat schuiven met je meubels, want het staat allemaal wel ERG onpraktisch.

• twopack
Op maandag 18 februari 2002 23:45 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ok, dat helpt enigzins..
Maakt het antwoord ook wat makkelijker.
Dan moet je center onder je tv.. zo te zien is het een kleine tv dus die past er wel op.
Dan ga je dus je front speakers ongeveer even ver en op dezelfde hoogte van je center ophangen.

En dan plaats je het makkelijkst je rears iets hoger dan je zit, direct NAAST je.

Kan je voor de rest niet wat schuiven met je meubels, want het staat allemaal wel ERG onpraktisch.
Onpraktisch :?
Dit is echt ongeveer de enige manier om al die bende erin te krijgen, dat ik nog vanuit mijn bed TV kan kijken.
Het is maar 11,7 vierkante meter :'(

specs

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Ik denk dat je beter niet zo een receiver kan kopen....ik heb er ook een van Yamaha van 1700 piek, maar nu heb ik geen ruimte in me kamer ,en het klinkt gewoon niet zoals het zou moeten.....wat ik persoonlijk zou doen is kijken naar een leuke speakerset (Logitech Z560) en een 5.1 kaartje voor DD en DTS en lekker een kabel van je pc naar je tv.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
kun je dan niet beter je tv in plaats van die stoel plaatsen en dan die speaker die nu op die kast bij je deur staat, op je buro te plaatsen?

• twopack
Op dinsdag 19 februari 2002 00:27 schreef JT het volgende:
Ik denk dat je beter niet zo een receiver kan kopen....ik heb er ook een van Yamaha van 1700 piek, maar nu heb ik geen ruimte in me kamer ,en het klinkt gewoon niet zoals het zou moeten.....wat ik persoonlijk zou doen is kijken naar een leuke speakerset (Logitech Z560) en een 5.1 kaartje voor DD en DTS en lekker een kabel van je pc naar je tv.
Dat is niet aan de orde, ik heb namelijk al een receiver en speakers. Het enige waar het om gaat is: hoe zet ik mijn frontspeakers neer. Hoog op de kast, eigenlijk te hoog.
Of in de kast, maar dat lijkt me ook niet alles.
Of met een steun aan de muur, dat ik ze naar beneden kan richten.
Of misschien nog andere ideeen.

specs

Verwijderd

Ik denk dat muursteunen wel een goede optie is, of anders met beugel aan plafond.
Pagina: 1