Half dood mainboard

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
K, ik heeft weer eens een probleem (de zoveelste)

Ik had hier een p3 machine draaien, met de volgende configuratie :

P3 650 - 100 mHz socket 370
256 MB Siemens - 133 mHz
ECS P6-VAP-A+ mainboard (VIA chipset)
Asus v3800 vga kaart (TNT 2)
SB Live 1024
3Com 905BTX
Quantum LM+ 30 GB hdd
FDD gevalletje
12x10x32 lite-on brander
48x cdrom Aopen
8x32 DVD Samsung
300 Watt PSU

nu had ik van een vriend van mij een pc, die ik moest fixxen, en dat lag aan zijn kast, daarom hebben we het zaakje om te testen in mijn kast gepropt. Ik heb tijdelijke ff een ander kastje gepakt, met een 200 watt psu .
Daar heb ik het mainboard, cpu, ram en vga kaart ingestopt. Ik d8 : dat ding (kast) heeft wel vaker kuren, ik bouw hem weer terug

Nu zittie weer in zijn oorspronkelijke kastje, maar hij doet nog steeds niks.
Als ik hem aanzet, gaan er een aantal fan's lopen, maar dat is het.

Ik heb al geprobeerd om de bios te resetten, maar dat helpt ook niks. Andere vga kaart haalt ook niks uit.

Bij het booten zonder ram krijg ik wel de standard piepjes dattie geen ram heeft, maar als ik boot zonder videokaart, doettie dus weer helemaal niks, ook geen piepjes.

Iemand nog een suggestie om het kreng weer levend te krijgen ?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Check of het moederbord ergens kortsluiting maakt, bijv.
doordat de afstandsbusjes niet goed gemonteerd zijn of er ergens een schroefje niet genoeg aangedraaid is, waardoor er niet genoeg ruimte is tussen je moederbord en de wand van de kast. Ik heb het ook wel eens gehad bij het haastig in elkaar zetten van een systeem.

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
dit had een vriend van mij laatst ook, reden, zijn processor was naar de 7e hemel... haal de koeler er eens af en kijk eens of er beschadigingen zijn aan de core, bij die vriend van mij waren er stukjes vanaf

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• Dreamstar
Sailorman : zal het eens controlleren morgen als ik uit school kom

GTTC : een p3 met een afgebrokkelde core ? Dat lijkt me sterk. (Heb al wel gekeken, zag er goed uit)

• Dreamstar
Niemand :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik zou zelf alles weer uitbouwen, en gewoon eerst eens los alles proberen (dus mobo op een karton leggen en dan met zo weinig mogelijk dingen proberen op te starten, dus alleen cpu, mem en gfx kaart). En zodra het weer begint te lopen verder gaan).

• Dreamstar
Woei, net ff het advies van Sailorman en Twynn opgevolgd, en om de 1 of andere stomme reden wil hij nu ineens wel weer booten.

Vaag

Verwijderd

Congratz :)
Pagina: 1