K, ik heeft weer eens een probleem (de zoveelste)
Ik had hier een p3 machine draaien, met de volgende configuratie :
P3 650 - 100 mHz socket 370
256 MB Siemens - 133 mHz
ECS P6-VAP-A+ mainboard (VIA chipset)
Asus v3800 vga kaart (TNT 2)
SB Live 1024
3Com 905BTX
Quantum LM+ 30 GB hdd
FDD gevalletje
12x10x32 lite-on brander
48x cdrom Aopen
8x32 DVD Samsung
300 Watt PSU
nu had ik van een vriend van mij een pc, die ik moest fixxen, en dat lag aan zijn kast, daarom hebben we het zaakje om te testen in mijn kast gepropt. Ik heb tijdelijke ff een ander kastje gepakt, met een 200 watt psu .
Daar heb ik het mainboard, cpu, ram en vga kaart ingestopt. Ik d8 : dat ding (kast) heeft wel vaker kuren, ik bouw hem weer terug
Nu zittie weer in zijn oorspronkelijke kastje, maar hij doet nog steeds niks.
Als ik hem aanzet, gaan er een aantal fan's lopen, maar dat is het.
Ik heb al geprobeerd om de bios te resetten, maar dat helpt ook niks. Andere vga kaart haalt ook niks uit.
Bij het booten zonder ram krijg ik wel de standard piepjes dattie geen ram heeft, maar als ik boot zonder videokaart, doettie dus weer helemaal niks, ook geen piepjes.
Iemand nog een suggestie om het kreng weer levend te krijgen ?
Ik had hier een p3 machine draaien, met de volgende configuratie :
P3 650 - 100 mHz socket 370
256 MB Siemens - 133 mHz
ECS P6-VAP-A+ mainboard (VIA chipset)
Asus v3800 vga kaart (TNT 2)
SB Live 1024
3Com 905BTX
Quantum LM+ 30 GB hdd
FDD gevalletje
12x10x32 lite-on brander
48x cdrom Aopen
8x32 DVD Samsung
300 Watt PSU
nu had ik van een vriend van mij een pc, die ik moest fixxen, en dat lag aan zijn kast, daarom hebben we het zaakje om te testen in mijn kast gepropt. Ik heb tijdelijke ff een ander kastje gepakt, met een 200 watt psu .
Daar heb ik het mainboard, cpu, ram en vga kaart ingestopt. Ik d8 : dat ding (kast) heeft wel vaker kuren, ik bouw hem weer terug
Nu zittie weer in zijn oorspronkelijke kastje, maar hij doet nog steeds niks.
Als ik hem aanzet, gaan er een aantal fan's lopen, maar dat is het.
Ik heb al geprobeerd om de bios te resetten, maar dat helpt ook niks. Andere vga kaart haalt ook niks uit.
Bij het booten zonder ram krijg ik wel de standard piepjes dattie geen ram heeft, maar als ik boot zonder videokaart, doettie dus weer helemaal niks, ook geen piepjes.
Iemand nog een suggestie om het kreng weer levend te krijgen ?