Ultra Quiet voeding van MyCom

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar volgens mij hebben jullie het meeste verstand hiervan. Sinds kort (volgens mij) heeft MyCom een Ultra Quiest "A-Merk" Voeding in het assortiment.

Wat ik graag zou weten is of iemand zo'n ding heeft en of 'ie qua geluidsniveau een beetje vergelijkbaar is met een Enermax of zo.

Liever geen verhalen over hoe goed / slecht MyCom is, want daar heb ik nix aan. MyCom zit in de buurt, ik heb er goede ervaring mee, ze zijn goedkoper dan een EnerMax (die voedingen dan, nl. €80 t.o.v. €90 en bij die €90 komen nog verzendkosten) en tenslotte hoef ik geen drie dagen te wachten als ik morgen naar MyCom cross.

M.a.w. zijn die Ultra Quiet voedingen van MyCom écht Ultra Quiet?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

Nessuno

io sono nessuno

de ultra .......... voeding van mycom is echt zuper still
ik heb er zelf 1tje voor mijn p4 en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet verwacht had dat hij zo stil zou zijn
je hoord hem echt niet

let wel door dat dit ding zo supper still is verplaatst hij via de voeding geen lucht
als je de warme lucht toch uit je kast wilt krijgen zou ik een paar stille case fan's er in zetten want nogmaals de voeding haald geen lucht uit de kast !

verders een toppy voeding voor dat geld :)

Na rose e cient spin

Verwijderd

Enermax valt vies tegen qua geluid. Verder hele goede voeding maar de fans gaan in de meeste PC's op volle toeren draaien omdat de temperatuursensors toch te warm wordt.

Vaak kijkt men in "silent" pc's minder naar de CPU temps.
In mijn doos worden ze ook (dual) zo'n 58 graden stressed. Da's vrij warm maar nog ver binnen de specs van AMD dus wat maakt het uit. Het systeem draait super stabiel.
Dus wat je krijgt is dat de lucht in de PC redelijk warm is (nogmaals, maakt geen zak uit als het ruim binnen de specs valt).
Deze warme lucht stijgt en wordt je voeding ingezogen.
Nu is het bij Enermax zo dat de fan heel stil is bij 25 graden maar bij 35 graden zegt de temp.sensors "oei, blazuuuh". Aangezien de lucht in de case zo 35 graden kan worden draaien enermaxen vaak op top-speed. Dus zijn ze lawaaig.

Ik heb meerdere modellen Enermaxen gehad in verschillende cases/configs.
Altijd silent PC's dus altijd warme CPU's en lucht. En tot nu altijd te warm naar de zin van de enermax sensors.

Ik heb de voedingen altijd gemod door temp.regulated fan te vervangen door een normale, stille fan (bv. pabst 12db 80x80mm).
Het kan me geen ruk schelen dat m'n PC warm is van binnen (niet heet) want het is ruim binnen specs. Het draait stabiel, ook na een paar jaar.

Verwijderd

www.wallabie.com , regelbare 350 Watt Enermax voor 84 !

Verwijderd

Die ultra-quiet voeding van Mycom komt van QuietPC "silentsystems" en is echt stil. Alleen was die van mij na 4 dagen opgeblazen toen ik mijn computer uit zette. Gelijk ook de stoppen doorgeslagen! Heb ik de voeding teruggebracht en weer een nieuwe gekregen. Deze blijkt na 1 dag al niet meer goed te functioneren. Heb ik deze ook teruggebracht en mijn geld terug gevraagd. Heb nu een Enermax EG365P-VE FCA voeding en die is ook geluidloos als je de fan op de achterkant op zijn stilste stand zet. Ik zou in ieder geval geen Quietpc voeding meer kopen! :P

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

vreemd lees net dat bericht van gogga
(hoop dat ik het goed schrijf)

en dit probleem is mij niet bekend
de mijne draaid al een maand of 3 soms 24/7 soms ook gewoon een paar uur en ik heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad ??
wat sluit je dr allemaal op aan ???

(ik heb er een amd zp 1700 op gehad met therma right sk6 + delta hp met 3 case fans's delta 120x120x25
2xhdd 2x cdrom = 1x floppy
verder g-force3 en nog wat kaartjes )
nu het zelfde alleen met p4 :)
en het draaid perfect

Na rose e cient spin

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Volgens mij halen de meeste voedingen geen warme lucht uit de kast, alleen die EnerMaxen want die hebben zo'n roostertje aan de binnenkant. Heeft mij huidige voeding ook niet dus....

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dan zijn die voedingen niet gebouwd volgens de ATX-specificaties.
Die zeggen namelijk dat de voeding bij moet dragen aan de airflow in de kast, door middel van een luchtdoorvoer aan de onderkant van de voeding, ter hoogte van de processor.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Sja misschien zeg ik het verkeerd, je hebt die enermax dingen, die hebben een aparte fan aan de binnenkant, mijn eigenvoeding heeft misschien een paar gaatjes, maar that's it.

Mijn proc wordt dan ook vrij heet, want de koeling zit niet boven, maar NAAST mijn proc. Moet eigenlijk ook een nieuwe kast dus :)

Verwijderd

ATX voedingen hebben een fan, als ze die niet hebben zijn het geen ATX voedingen... :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 10:05 schreef Hiro Shima het volgende:
ATX voedingen hebben een fan, als ze die niet hebben zijn het geen ATX voedingen... :)
Hihi, LOL :D

AT voedingen hebben dus ook een fan, zelfs de antieke echte 165 Watt IBM's, hehheh.

IBM/Intel hadden ooit het maffe idee om de eerste ATX standaard zo te specificeren dat de fan NAAR BINNEN moest blazen. Het idee was om zo op de CPU te blazen. Met langzame CPU's tot zo'n 250 Mhz ging dat nog wel, maar daarna was dat niet zo handig meer, op weg naar de 1GHz, omdat de hitte lekker de PC ingeblazen werd, en de hele zooi lekker warm werd gehouden.
Gelukkig was dat maar een tijdelijke dwaling. :+

Maareh, ik heb een Enermax 430 Watter al een tijdje, en die is dus wel fluisterstil.

Misschien omdat het (inmiddels, hij zit er al een jaar in) een oudje is.... ;)

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

het eenigste wat ik kan zeggen koop zo'n mycom voeding test hem bevald hij niet breng je hem binnen 8 dagen retour
krijg je gewoon je geld terug

(das de reden dat ik redelijk veel bij mycom koop 8dagen niet goed geld terug ZONDER gezeik)

Na rose e cient spin

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15

hneel

denkt er het zijne van

@ SaintNightmare:

Interresant stukje.
Zou het mogelijk zijn te Enermax te tweaken zodat hij pas bij een wat hogere temp gaat blazen?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Heb net de Ultra Quiet voeding van MyCom gehaald. Dat scheelt :9 Weinig herrie. Nou hoor ik alleen mijn proc fan nog :( En dat is al een vrij stille coolermaster :(

Nou ja, de voeding herrie is weg :7
Pagina: 1