[RedHat][installatie] fout tijdens autopartition.

Pagina: 1
Acties:

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Topicstarter
Ik probeer redhat 7.2 te installeren op een oude DELL-PC (Pentium 100, 1 Gig HD, 32MBram), en tijdens de "disk partitioning setup" gaat het mis. Ik probeer daar "autopartition", en dan "Remove all partitions on this system". Hij geeft dan de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Error Partitioning

Could not allocate requested partitions:
Partitioning faild: Could not allocate
partitions.

[ok]

(ik gebruik de text-setup, het systeem heeft maar 32 MB, en de grafische wil niet)

Een paar dagen geleden heb ik met succes Mandrake 8.1 op dit systeem geinstalleerd, maar op aanraden van een vriend (en omdat mijn 3com netwerkkaart niet werd herkend) wilde ik nu RedHat installeren.

Ik heb toen eerst met een win98-bootdisk geboot, om de oude partities weg te halen. Dit kreeg FDISK echter niet voor elkaar, dus heb ik het door OnTrack DiskManager laten doen. Toen kreeg ik wel weer de hele HD beschikbaar voor FDISK.

Alleen nu wil RedHat dus niet installeren. Ik heb Fdisk /MBR gebrobeert, en de harde schijf zowel FAT16 als 32 geformateerd (je weet maar nooit...), als niets toegewezen in FDisk.

Misschien dat OnTrack DiskManager wel wat achter heeft gelaten, maar ik zou niet weten hoe dat verder weg is te krijgen.

Heeft iemand enig idee?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

*blaat*

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:14 schreef ThaNoNameOne het volgende:
Dan moet je kortsluiting maken in het moederbord, ik heb dat ook een keer gehad. Nadat je kortsluiting hebt gemaakt kun je gewoon je schijf formateren en dan moet het weer goed zijn. :7
!!WARNING PRUTSER DETECTED!!
niet slecht bedoeld maar op de meeste mobo's mol je zo je systeem :), (ik kan het weten, kom uit een huwelijk van de 2 grootste prusters van Nederland die ik Mama en Papa noem :P, Papa werkt trouwens ook met linux)

format je schijf met aefdisk (te downloaden op download.com) , dus eerst downloaden dan op win98 bootdisk zetten en vervolgens alle partities weghalen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dan moet je kortsluiting maken in het moederbord, ik heb dat ook een keer gehad. Nadat je kortsluiting hebt gemaakt kun je gewoon je schijf formateren en dan moet het weer goed zijn. :7
Hmm, zullen we dat maar even niet doen ? Dat klinkt redelijk gevaarlijk eerlijk gezegt.. Of je moet bedoelen 'het bios kortsluiten', maar ook dat lijkt me eerlijk gezegt niet aan de orde hier..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:26 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Hmm, zullen we dat maar even niet doen ? Dat klinkt redelijk gevaarlijk eerlijk gezegt.. Of je moet bedoelen 'het bios kortsluiten', maar ook dat lijkt me eerlijk gezegt niet aan de orde hier..
doe maar ruig 8-) quote me ihv gewoon :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 18 februari 2002 22:29 schreef DJ_PP het volgende:
doe maar ruig 8-) quote me ihv gewoon :P
Jij antwoorde om 22:25, ik om 22:26.. We hebben elkaar dus net gemist :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Bovenop de tijdelijke ban die je hebt krijg je van mij bij deze ook nog een Officiele Waarschuwing. Spelen doen we maar ergens anders, niet op GoT.

Op deze manier zou je een goedgelovige tweakers flink de nesten in kunnen werken. Overigens zijn je andere posts (die van hetzelfde niveau waren) in NOS getrashed :(
Pagina: 1