Toon posts:

Netscape margins : vul niet tot boven "gap"

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met CCS-style met een layer van 100%
met daarop een tabel waar de site in staat,
in IE ziet hij er goed uit,
maar in netscape zit er boven in de pagina een klein
lijntje van paar pixels groot met background color
terwijl marginswidth/heightl/left/top van body op 0 staan
en ie dit bovenste "gapje" er niet zin ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

beetje source / voorbeeldje helpt beter, dan kunnen "we" ff kijken waar het door komt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ok,hier is een beetje het probleem te zien :
http://www.barracuda-central.org/testje.html

Verwijderd

Topicstarter
wel met netscape testen dan :)

Verwijderd

Heb je weleens naar die source gekeken? Tachtigduizend keer   tables en weet ik wat allemaal niet meer....

Wat ben je precies aan het testen? Want wat ik op die pagina zag kan binnen 10 regels browser-safe, met puur CSS.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18

crisp

Devver

Pixelated

Hier in NS6.1, Mozilla en IE5.5 geen probleem hoor.
NS4 werkt sowieso niet (krijg ik alleen 2 strepen).
Echter wel een probleem met die scrollbars:
in IE krijg ik er 2 rechts; 1 voor de body (die niet scrollable is), en 1 voor de layer (wel scrollable); en 1 onderaan de layer (niet scrollable).
In mozilla/NS6 krijg ik er 1 rechts voor de layer (scrollable) en 1 onderaan de layer (niet scrollable).
In Opera krijg ik 1 scrollbar rechts voor de body (scrollable) verder nix.

Intentionally left blank

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:30 schreef crisp het volgende:
Hier in NS6.1, Mozilla en IE5.5 geen probleem hoor.
NS4 werkt sowieso niet (krijg ik alleen 2 strepen).
Echter wel een probleem met die scrollbars:
in IE krijg ik er 2 rechts; 1 voor de body (die niet scrollable is), en 1 voor de layer (wel scrollable); en 1 onderaan de layer (niet scrollable).
In mozilla/NS6 krijg ik er 1 rechts voor de layer (scrollable) en 1 onderaan de layer (niet scrollable).
In Opera krijg ik 1 scrollbar rechts voor de body (scrollable) verder nix.
dat heb ik dus ook, ik dacht dat het aan mijn netscape 4 browser lag (waarom toch nog die browser??) maar ik geloof dat je code niet helemaal netscape 4 compliant is

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 22:33 schreef Los het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook, ik dacht dat het aan mijn netscape 4 browser lag (waarom toch nog die browser??) maar ik geloof dat je code niet helemaal netscape 4 compliant is
De code is niet compatible met welke browser dan ook omdat je hoe dan ook loze scrollbars krijgt.
NS4 kan je maar beter helemaal niet ondersteunen, des te sneller zijn we er van af >:)

Intentionally left blank

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:36 schreef crisp het volgende:

[..]

De code is niet compatible met welke browser dan ook omdat je hoe dan ook loze scrollbars krijgt.
NS4 kan je maar beter helemaal niet ondersteunen, des te sneller zijn we er van af >:)
hahah ja vind ik ook! maar ik moet echt nog steeds websites maken die in netscape 4 ook er goed uitzien! hoe ik er ook van baal, maar ik ben alweer een stap verder *D

Verwijderd

Rekensommetje voor baas: een pagina zo maken dat NS4 het ook goed ondersteund, kost mij ongeveer 50% meer tijd dan een IE4+/NS6/MO site. Vergelijk dat met het aantal NS4 users, en trek de conclusie dat ze niet met verouderde troep moeten blijven zitten. maw: ik heb gewoon maling aan NS4 gebruikers. Gelukkig heb ik geen baas die mij iets laat 'moeten' :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 22:43 schreef Cheatah het volgende:
Rekensommetje voor baas: een pagina zo maken dat NS4 het ook goed ondersteund, kost mij ongeveer 50% meer tijd dan een IE4+/NS6/MO site. Vergelijk dat met het aantal NS4 users, en trek de conclusie dat ze niet met verouderde troep moeten blijven zitten. maw: ik heb gewoon maling aan NS4 gebruikers. Gelukkig heb ik geen baas die mij iets laat 'moeten' :P
Inderdaad: de tijd dat er geen alternatieven waren is sinds mozilla/NS6 definitief voorbij.
Ook Opera gebruikers hebben bij mij bij specifieke dhtml-pagina's gewoon pech tegenwoordig...

Intentionally left blank

Verwijderd

ik ben het er niet helemaal mee eens om alleen voor IE te html'en. stel 2% van je bezoekers heeft netscape 4.0 en laat dat nou net een opdrachtgever zijn - bedrijfleven heeft ouderde apparatuur vergeleken bij de thuisgebruiker - dan gaat die dus wel naar een ander buro... reken maar uit!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:52 schreef de_das het volgende:
ik ben het er niet helemaal mee eens om alleen voor IE te html'en. stel 2% van je bezoekers heeft netscape 4.0 en laat dat nou net een opdrachtgever zijn - bedrijfleven heeft ouderde apparatuur vergeleken bij de thuisgebruiker - dan gaat die dus wel naar een ander buro... reken maar uit!
wow daar heb je wel een punt
ik heb op een site gemiddeld per dag 8000 bezoekers, dus als 2 % daarvan netscape 4 gebruikt is dat toch zon 400 bezoekers! dat is toch niet niks
ik vind netscape 4 overigens wel k*t hoor maar ik vind wel dat als ik die source in net 4 goed heb, het ook overal goed draait .dat is dan wel weer een groot pluspunt

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:52 schreef de_das het volgende:
Maar het is wel zeldzaam dat je iets maakt dat staat of valt met de NS4 compatibility. Mestal maak ik een eenvoudige basis, en laat ik browsers die meer kunnen iets extra's doen. Vanzelf overigens, ik heb een hekel aan browserchek scripts. Het gaat vaak pas mis bij DHTML, met name de events enzo.

In dit geval van Warezhelp is het mij een raadsel wat de bedoeling is van dit testje. Ik zie alleen onnodige scrollbars en een hoop html {type: bagger;} van Dreamweaver...

Verwijderd

Topicstarter
tis idd. dreamweaver,
ik probeer een layer te maken met fixed bakckground (gelukt) alleen bovenin bij netschape zie ik een blauwe streep tussen top browser en layer bij IE is dit niet en margins staan allemaal op 0

Verwijderd

helemaal eens! ik ben geen voorstander om ingewikkelde dhtml constructies te gebruiken is te error-gevoelig vind ik. navigatie etc. (zaken die altijd onder alle omstandigheden moeten werken)kan je beter zo simpel mogelijk houden.
nadeel van de html editors is inderdaad je nogal wat onzin in je code erbij krijgt. ik klop mijn code gewoon met de hand!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog steeds niet uit waarom dat kleine streepje bij ns4.7 te zien is aan bovenkant terwijl margins 0 zijn

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 22:57 schreef Los het volgende:

[..]

wow daar heb je wel een punt
ik heb op een site gemiddeld per dag 8000 bezoekers, dus als 2 % daarvan netscape 4 gebruikt is dat toch zon 400 bezoekers! dat is toch niet niks
ik vind netscape 4 overigens wel k*t hoor maar ik vind wel dat als ik die source in net 4 goed heb, het ook overal goed draait .dat is dan wel weer een groot pluspunt
eeehhhm 2% van 8000 is nog altijd 160...
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet nodeloos moet gaan zoeken naar x-browser oplossingen; dan moet je straks in 2010 misschien wel 20 verschillende browsers gaan ondersteunen met allerlei truuken. Iedereen moet met zijn tijd meegaan, en als er simperere oplossingen zijn voor een probleem dien je die te gaan gebruiken (anders komen we nooit verder).
Waar je wel op dient te letten is dat de geboden oplossingen in de (W3C) standaard zitten; zonder standaards is het eind zoek...
Een beetje backwards-compatibility is dus wel gewenst, maar we moeten imho niet overdrijven.
De grote vraag is dus eigenlijk: waar ligt de grens? En zijn we de grens van de versie 4 browsers nu eindelijk eens voorbij of niet?

Intentionally left blank

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 23:12 schreef crisp het volgende:

[..]

eeehhhm 2% van 8000 is nog altijd 160...
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet nodeloos moet gaan zoeken naar x-browser oplossingen; dan moet je straks in 2010 misschien wel 20 verschillende browsers gaan ondersteunen met allerlei truuken. Iedereen moet met zijn tijd meegaan, en als er simperere oplossingen zijn voor een probleem dien je die te gaan gebruiken (anders komen we nooit verder).
Waar je wel op dient te letten is dat de geboden oplossingen in de (W3C) standaard zitten; zonder standaards is het eind zoek...
Een beetje backwards-compatibility is dus wel gewenst, maar we moeten imho niet overdrijven.
De grote vraag is dus eigenlijk: waar ligt de grens? En zijn we de grens van de versie 4 browsers nu eindelijk eens voorbij of niet?
volgens mijn baas nog niet dus...... :+

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds snap ik niet waarom terwijl met "0" margins
er dat kleine blauwe lijntje tussen top window en layer zelf zit

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 23:10 schreef Warezhelp het volgende:
ik ben nog steeds niet uit waarom dat kleine streepje bij ns4.7 te zien is aan bovenkant terwijl margins 0 zijn
Hier met NS4.7 zie ik alleen het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/ns4.gif

Intentionally left blank

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 23:21 schreef crisp het volgende:

[..]

Hier met NS4.7 zie ik alleen het volgende:

[afbeelding]
volgens mij is je code echt niet netscape 4 compliaant hoor

Verwijderd

Topicstarter
[afbeelding]
Klopt,tis maar een testje van mijn ontwerp hier lokaal
zelfde principe
je ziet dat boven de lichtblauwe "balk" een donkerblauw
"ruimte" zit tussen top-balk en top-browser window
(backgroundcolor) in IE zit die ruimte er niet,
terwijl ik toch pagemargins allemaal op 0 heb staan
blijft NS die ruimte behouden... ?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 10:25 schreef Warezhelp het volgende:
[afbeelding]
Klopt,tis maar een testje van mijn ontwerp hier lokaal
zelfde principe
je ziet dat boven de lichtblauwe "balk" een donkerblauw
"ruimte" zit tussen top-balk en top-browser window
(backgroundcolor) in IE zit die ruimte er niet,
terwijl ik toch pagemargins allemaal op 0 heb staan
blijft NS die ruimte behouden... ?
over welke netscape heb jij het? in IE en netscape 6 is er niks aan de hand. bij mij ziet het er niet goed uit in netscape 4 en 4.7, dus ik denk toch echt dat het een kweste is van je code is voor die netscape 4

misschien zijn frames voor jou een betere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
NS communicator 4.7
maar zoals in afbeelding te zien is in dit topic,
zie je dit kleine blauwe streepje boven lichtblauwe balk,
zie je jij dat niet in NS6?
soort margin probleem maar toch staan die op 0 in IE5 doet ie het wel goed.. :?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 10:52 schreef Warezhelp het volgende:
NS communicator 4.7
maar zoals in afbeelding te zien is in dit topic,
zie je dit kleine blauwe streepje boven lichtblauwe balk,
zie je jij dat niet in NS6?
soort margin probleem maar toch staan die op 0 in IE5 doet ie het wel goed.. :?
in netscape 6 ziet het er net zo uit als in IE, jouw oplossing werkt niet in netscape 4. Daarmom zijn frames misschien een betere keuze voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
of gewoon niet NS4 ondersteunen :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 22:16 schreef Warezhelp het volgende:
of gewoon niet NS4 ondersteunen :)
of gewoon frames gebruiken :+
Pagina: 1