Wie heeft een Echo Mia soundcard werken onder XP? Met welke driver versie? En welke processor / chipset combi?
Poging twee - Ik heb namelijk problemen met ASIO, af en toe crasht een audio applicatie zonder duidelijke reden, en ik moet weer opnieuw opstarten om weer geluid te hebben
¿¿ volgens je spec heb je ook een X-fire. klopt dat?
Burp
Je hebt je processor overgeklokt, draai die eerst maar eens terug naar z'n normale snelheid (ik neem aan dat je nu op 6,5x140 draait? -> gewoon weer naar 6,5x133). Het zou best wel eens kunnen zijn dat je kaart niet 100% stabiel wil draaien, aangezien je de PCI-bus ook mee overklokt....
En heb je ook de 6.05 driver geinstalleerd?
Ik heb zelf een tijd lang een Echo Gina20 gehad, en ik had ook een enkele keer wel eens een crash bij het gebruik van asio applicaties (echter wel onder win98se met andere driver...).
Mocht het terugklokken niet helpen, neem dan contact op met Echo Audio.
En heb je ook de 6.05 driver geinstalleerd?
Ik heb zelf een tijd lang een Echo Gina20 gehad, en ik had ook een enkele keer wel eens een crash bij het gebruik van asio applicaties (echter wel onder win98se met andere driver...).
Mocht het terugklokken niet helpen, neem dan contact op met Echo Audio.
Dr., Je hebt geen idee hoe lang ik al aan het bakkeleien ben met BMI, de importeur van Echo. Maar jou tip is weer een hele nieuwe kijk op het probleem, ik zal het eens proberen!
Welke applicaties draaide jij met je Echo kaart?
Welke applicaties draaide jij met je Echo kaart?
OS: win98se, en ik gebruikte de 5.06 driver voor de Gina20 (andere driver dan voor de 24bit serie kaarten). Aangezien win98se niet echte WDM support heeft gaf de andere driverserie (die wel met win98se zou moeten kunnen draaien) wat problemen.
Ik gebruik voornamelijk Cakewalk Pro Audio 9, maar die gebruikt geen asio. Ik heb af en toe eens wat zitten klooien met Reason, maar die liep nogwel eens vast, en ik had het idee dat dat ook te maken had met asio. Ik had ook nog een andere softsynth (weet niet meer welke) die eigenlijk nooi echt problemen gaf. Steinberg Nuendo draaide meestal wel zonder problemen, maar niet echt veel gebruikt.
Ohja, ik heb trouwens ook nog wel eens contact gehad met BMI omtrent reparatie (mijn Gina20 is kapot, heb nu een Egosystems WaMiRack 24
), en dat was idd veel moeilijk doen. Ik heb ook wel eens rechtstreeks over de mail contact gehad met Echoadio (check http://www.echoaudio.com voor mailadres), en die persoon aan de andere kant was vrij behulpzaam, misschien dat dat nog wat oplevert?
Maar probeer in eerste instantie je proc terug te klokken, en test dat langdurig.
Ik gebruik voornamelijk Cakewalk Pro Audio 9, maar die gebruikt geen asio. Ik heb af en toe eens wat zitten klooien met Reason, maar die liep nogwel eens vast, en ik had het idee dat dat ook te maken had met asio. Ik had ook nog een andere softsynth (weet niet meer welke) die eigenlijk nooi echt problemen gaf. Steinberg Nuendo draaide meestal wel zonder problemen, maar niet echt veel gebruikt.
Ohja, ik heb trouwens ook nog wel eens contact gehad met BMI omtrent reparatie (mijn Gina20 is kapot, heb nu een Egosystems WaMiRack 24
Maar probeer in eerste instantie je proc terug te klokken, en test dat langdurig.
Ik maak van alles en nog wat, maar het meeste is een mix van jazz, pop/ballad, electronic, soms een beetje funk etc. Ik heb nog nooit echt een goeie beschrijving kunnen vinden, sommige mensen zeggen dat het een soort van 'multimediasound' is.
Ik heb een paar nummers op m'n website staan (check link in m'n profile); echter sommige nummers zijn al meer dan 2 jaar oud en waren meer bedoeld om te experimenteren met m'n synthsizermodule. Maar luister in ieder geval naar Force4, die is zeker erg gaaf.
Als je me een mailtje stuurt dan kan ik je een link geven naar de betaversie van een nummer waar ik op dit moment mee aan het werk ben.
Ohja, verder ben ik een liefhebber van jazz, ik speel o.a. in een jazzcombo.
Ik heb een paar nummers op m'n website staan (check link in m'n profile); echter sommige nummers zijn al meer dan 2 jaar oud en waren meer bedoeld om te experimenteren met m'n synthsizermodule. Maar luister in ieder geval naar Force4, die is zeker erg gaaf.
Als je me een mailtje stuurt dan kan ik je een link geven naar de betaversie van een nummer waar ik op dit moment mee aan het werk ben.
Ohja, verder ben ik een liefhebber van jazz, ik speel o.a. in een jazzcombo.
Grapjas. Geen geluid, weet je nog? Maar ik ga binnenkort wel luisteren!Maar luister in ieder geval naar Force4, die is zeker erg gaaf.
Mwjawel, maar niet zo mooi als die andere, gheh 
En die doet het nu weer, na een System Recovery met Norton Ghost. Een echte aanrader!
Ik zal binnenkort eens gaan luisteren
En die doet het nu weer, na een System Recovery met Norton Ghost. Een echte aanrader!
Ik zal binnenkort eens gaan luisteren
Pagina: 1