Toon posts:

[mobo] ECS P6VAP-A+ : Geen 40GB ondersteuning???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een tweede harddisk van 40GB in mijn systeem geplaatst, kom ik er ineens achter dat mijn mobo maar tot 33.8GB gaat. Dus ook de originele disk heeft maar 33.8GB in gebruik. Zonde!

Het gaat om een ECS (Elite Group) P6VAP-A+ in een Fujitsu Siemens Expert systeem.

Weet iemand of dit op te lossen is met een bios update? Zo ja, waar vind ik de juiste files en tools? Huidig bios:

Award Modular BIOS v6.00PG
OEM Signon: P6VAP-AP Ver 1.4 09/29/2000

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BIOS update :?

Haha, dat is urban myth #1 dat alle mobofabrikanten daar updates voor uitbrengen. Zeker ECS die op de K7S5A na zelden meer dan 2 a 3 BIOSsen in de leven van een plank uitbrengen.

Nee, wat je nodig hebt is een driver patch util als Maxblast (bij www.maxtor.com te downloaden) of eentje van Seagate (ze werken ook op 3rd party HDDs) die een en ander vertaalt in iets waar de BIOS wel mee overweg kan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
OK, duidelijk.

Maar kan ik die utility zo gebruiken dat ik die extra 6GB per drive er bij krijg? Of moet ik alles opnieuw formatteren enzo?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, de kans bestaat dat je een jumper moet verwijderen aan de achterkant van de harddisk. Deze jumper is een limiet jumper van 33Gb. check je jumpers settings ff.

Whatever.