Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Hoe haal je het in je droeve hersens om het raadsel van het meisje met zusje te sluiten???
Alleen maar omdat dat raadsel je niet aanstaat, wat ook blijkt uit je eerste reactie daar:
Van mij mag JIJ wel oprotten naar het onzinformum (om in JOUW termen te spreken)Kunnen jullie please oprotten naar het onzin forum met deze onzin?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Trouwens denk ik dat niemand er over een tijdje er problemen mee heeft... nu er 'ineens' iets veranderd wordt schreeuwen ze even dat het slecht is, maar achteraf is het wel goed denk ik.
Verwijderd
goh, ik wist niet dat de stelling van bayes onzin wasAlleen maar omdat dat raadsel je niet aanstaat, wat ook blijkt uit je eerste reactie daar:
quote:
Kunnen jullie please oprotten naar het onzin forum met deze onzin?
afijn, vaak wordt een stelling na een tijd een principekwestie. kom maar al te vaak voor in de wetenschap
Het stond helemaal niet vol met kinderachtige raadsels. Alleen Diadem vond/zei dat.
Toen opende hij een topic in lieve adjes met het verzoek of er nou eindelijk een moderator mag komen.
En dan maak je hem moderator, terwijl je niet weet wat er speelt in het forum?
Pooh: de opmerking om 'op te rotten' met oa de stelling van Bayes kwam van Diadem, niet van mij...
Verwijderd
dat 'zetje' figuur is dus diegene met de kinderachtige raadsels...
holadiee, wat moet je ermee?
dat heeft niks met wetenschap te maken!!!
Verwijderd
zetje: weet ikPooh: de opmerking om 'op te rotten' met oa de stelling van Bayes kwam van Diadem, niet van mij...
ik kan me herinneren dat (jaren geleden?) in het NRC een heftige discussie over dit raadsel was.
Professoren erbij enzo.
ik vind het echt jammer dat in een 'wetenschap'-forum dit als 'onzin' beschouwd word.
tis gewoon fundamentele (hoewel gevorderd blijkbaar) statistiek: http://members.aol.com/johnp71/bayes.html
Het enige wat er nog werd gedaan was over en weer schreeuwen 'ik heb gelijk', maar verder werd er niets zinnigs meer gezegt.
Dus werd het tijd om dat topic te sluiten. En dan kun je wel een nieuw topic starten en gewoon doorgaan met over en weer schreeuwen, maar zo werkt dat dus niet. Ik heb dus net deel 2 gedelete.
Ik geef jullie allemaal 1 week om 'bewijs' op te zoeken waarom je gelijk hebt. Dat mag je dat over een week posten
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Ja, klopt, maar ik ben niet de enige die het vond dat hij wel geschikt was.
Als je het er niet mee eens bent moet je trouwens wel met een goede reden komen, en niet alleen 'hij heeft mijn thread geclosed'.
Verder lijkt het me beter om even af te wachten hoe het nu gaat... en niet meteen een conclusie trekken dat hij slecht is etc. etc.
Ik hoop dat je de overige dingen ook goed kan inschatten wanneer het genoeg is enzo, maar ga niet TE snel roepen dat het onzin is...
mijn dank
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
euh...Ik geef jullie allemaal 1 week om 'bewijs' op te zoeken waarom je gelijk hebt. Dat mag je dat over een week posten (1x per persoon) Tot dan geen gelul meer over zusjes...
ik vraag me iets af nu:
De bewijzen vlogen de laatste dagen nogal in het rond en als 'we' elkaar nu niet geloven, zal dat dan ook niet zo zijn.
Wie gaat dan 'oordelen' over de juistheid van die bewijzen?
een hoogleraar wiskunde?
stemmen is niet wetenschappelijk, dat doen politici maar
worden die weddenschappen ook verrekend dan....
Maar dat is misschien nog niet "hoog" genoeg.
Ik ben niet zulke dikke vriendjes met de professoren en docenten bij mij op de universiteit, en die gasten kunnen meestal toch alleen maar logica, wiskunde en informatica, van natuurlkunde hebben ze geen kaas gegeten.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Forums als GoT draaien op topics die voor de één interessant/leuk, en voor de ander saai/onzin zijn.
Sommige topics bevatten zelfs opmerkingen die beledigend zijn voor buitenlanders in het algemeen (of marokkanen in het bijzonder), homoseksuelen, vrouwen etc (verzin zelf maar een (minderheids)groepering, ze komen hier allemaal aan bod) en bijna al die topics blijven gewoon open.
De post moet wel heel erg grof/beledigend zijn, wil er eens een admin (in)breaken.
Heel soms wordt er ook wel eens een thread helemaal gesloten. Als er bijvoorbeeld illegale shit/links instaan, bij een flamewar, als het een dubbelpost is of als er een newbie irritant bezig is of zoiets.
Tot zover: geen problemen, mij hoor je niet.
Maar nu gebeurt het volgende:
Diadem komt in Wetenschap een topic binnenwandelen, en dat topic vindt hij helemaal niks, dat meldt hij aan de moderators, wordt 'beloond' met een aanstelling tot moderator en sluit vervolgens dat desbetreffende topic!
Omdat hij het niet interessant vindt.
Dat tientallen anderen het wel een leuk topic vinden heeft hij blijkbaar geen boodschap aan; hij vindt het niet leuk, dus hij sluit 'm.
Dan heb je naar mijn mening de taak van moderator niet goed begrepen.
Want als een topic niet interessant/constructief (meer) is, verdwijnt 'ie vanzelf na 24 uur.
Met andere woorden: De tweakers bepalen zélf wel wat ze een leuke topic vinden, en wat niet. Dat kan en mag een moderator niet doen.
Wat ik had begrepen was dat het een ontzettend grote onzin thread was, die nergens op sloeg/niet hier thuis hoorde.
De threads waar ik het vooral over had toen ik ging 'klagen' bij de mods waren al die raadsels met 'vul het volgende rijtje getallen aan'. Dàt was gewoon pure onzin die hier niet thuishoorde. Die zijn inmiddels echter gelukkig al weg. En ik zal er voor zorgen dat ze nooit meer terug komen ook.
Het is GEEN wetenschap en het is GEEN levensbeschouwing !!!
De thread waar baasje het over heeft was in het begin geen onzin, maar aan het eind zeker wel. als je de thread leest zul je zien dat de eerste 20 ofzo postings interessant zijn, en daarna alleen maar herhaald wordt wat al eerder werd gezegt.
raadsels vallen buiten het doel van dit forum. Als het echt interessante wiskundige raadsels zijn vind ik ze zelf ook best wel leuk, immers, wiskunde is ook niet voor niets de basis van wetenschap.
maar dan moeten het dus wel raadsels met niveau zijn.
Verwijderd
O. Waar heb ik het daarover gehad en welke? Een URL?De thread waar baasje het over heeft was in het begin geen onzin, maar aan het eind zeker wel. als je de thread leest zul je zien dat de eerste 20 ofzo postings interessant zijn, en daarna alleen maar herhaald wordt wat al eerder werd gezegt.
Is het degene die ik gestart ben? ??
Ik zou niet weten waar je ze anders moet plaatsen en zeg nou niet het onzin forum
ik bedoelde dus zetje01, niet baasje natuurlijk.
sorry.
Is best wel animo voor, dacht ik zo.
GeeBee = wiskundedocent VO
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
door mij is dat draadje gestart en hm.. naja.. *zucht*
eh, ff reageren:
wat is 'hoog'?Misschien kunnen we wat meer professoren mee laten lullen. Er doet nu al een natuurkunde leraar mee (GeeBee) (middelbare school?)
Maar dat is misschien nog niet "hoog" genoeg.
er bestaat zoiets als 'autoriteit' in de wetenschap?
goh,wissiknie
maareu, wat is 'hoog' genoeg om degenen die het fout hebben (ik zou het ook kunnen zijn
impliceer je hiermee dat de wetenschapsquiz niets met wetenschap te maken heeft? daar wordt met raadsels gespeeld hoor.....Die raadsels horen hier #$@#$ helemaal al niet thuis!!!
Het is GEEN wetenschap en het is GEEN levensbeschouwing !!!
het raadseltje dat ik poste is geen flauwekul. ik dacht dat het hier wel tot zijn recht zou komen. het idee hierachter wordt in wetenschappelijke kringen veel gebruikt. tiep 'bayes theorem' in in altavista ofzo om een indruk van de zinnigheid te krijgen...Raadsels zijn best leuk zolang het echte zijn ( en niet van die flauwekul dingen ).
ahGeeBee = wiskundedocent VO
pooh = euh....
Als je mijn wi-cijfers van Ath.-3,4,5,6 ziet dan piep je wel anders!
Gelukkig voor mijn leerlingen in de loop der jaren iets bijgeleerd
PS: ik vind dat als een moderator een thread sluit hij dat wel even met opgaaf van reden mag doen, als laatste posting bijvoorbeeld.
Onzin:Er werd alleen nog maar heen en weer geschreeuwd, daarom heb ik hem gesloten.
Ik heb helemaal geen geschreeuw gezien in de thread (wel de hele tijd mensen die het probleem op hun eigen manier gingen uitleggen)....
Dat is geen reden om 'm te sluiten.
Nog meer onzin:De threads waar ik het vooral over had toen ik ging 'klagen' bij de mods waren al die raadsels met 'vul het volgende rijtje getallen aan'.
Toen je ging klagen was het een paar minuten na je eerste post in de zusje-thread, er waren toen helemaal geen 'vul rijtje getallen'- threads meer!
De zusje-thread moest dus gewoon weg van jou.
Verder had ik al gezien dat ook jij in de zusje-thread gepost hebt, om jouw uitleg te geven.
Maar: Op een gegeven moment vond je 'm niet interessant meer, en heb je 'm dus maar gesloten!!!
Dat kun je gewoon niet maken, vandaar mijn negatieve reacties. Wel lullig dat je je met onwaarheden verdedigt.
Verder horen de raadsels -bij gebrek aan beter- eerder in W/L dan in Onzin.
Dit topic is gesloten.
![]()