Toon posts:

Wat is dat nou eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij in het kort uitleggen wat swappen is? ik de search staat wel het een en ander maar kan niet vinden wat swappen nu is.

greetz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bedoel je het swappen van het geheugen ofzo?
dat betekent iig dat data van je RAM naar je hdd wordt geschreven omdat je geheugen vol zit.

Maar swappen heeft met heel veel dingen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok.

Meestal heeft het dus te maken met wat in je RAM geheugen staat wat zich naar je hd schrijft als het bijna vol zit.

Wanneer is het handig om hieraan te gaan zitten tweaken?

Verwijderd

Topicstarter
antwoord:

Als je niet genoeg geheugen hebt.
DUH! ok

Maar wanneer ondervind je problemen met swappen, en zijn er nog leuke swaptips ter verbetering van bijv. je gaming of encoding prestaties?

Hoe kan ik "swap-stats" bekijken?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gewoon veel geheugen kopen, swapt ie het minst.

Oja, je kan je swap file met bepaalde programmatjes op een gedeelte van je HD zetten wat sneller is. Of dit nut heeft weet ik niet, nog nooit geprobeert...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Swappen is simpel gezegd, wat er gebeurt als je 'memory-manager' geen intern werkgeheugen meer heeft om in te werken; dan gaat hij naar je schijf toe schrijven en lezen om die als werkgeheugen te gebruiken.

Dan komen er ook nog termen bij kijken als page-faults e.d., en er zijn zelfs hele formules en methodes om zo efficient als mogelijk met dat swappen om te gaan.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees bijv. wel eens berichtjes:

Mijn pc swap teveel als ik aan het gamen ben.

punt1: hoe weet hij dat dit aan het swappen ligt
punt2: wat gaat hij hier vervolgens aan doen?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat het aan swappen ligt kan je aan het geratel van je hd horen. Dit hoort niet, een spel wordt veelal in je geheugen geladen. Dit heeft nadelige gevolgen betreft snelheid.

Wat ie er aan kan doen?? Geen idee, kan natuurlijk ook aan de programmeurs van het spel liggen...

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx
weer wat wijzer geworden vandaag:)

heb ooit ergens gelezen dat je swapinstellingen zelf kunt aanpassen. Zou alleen niet weten waar, en zelf al zou ik er zijn ben ik bang dat het me nog niet helemaal duidelijk is:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je zou memturbo kunnen draaien, deze formatteert het niet gebruikte gedeelte van je geheugen.
werkt niet geweldig met sommige apps, maar in sommige gevallen is het wel makkelijk om even 300MB aan geheugen 'terug te krijgen'

Verwijderd

heb je toevallig 2 verschillende hd's..?

het komt de prestaties namenlijk zeer ten goede wanneer je je swap file op de hd zet waar het besturings systeem NIET op staat.. (DUS NIET ALS JE 1 HD GEPARTITIONEERD HEBT) ;)

Verwijderd

Topicstarter
cool

thnx for the tip

zal er eens mee gaan stoeien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier los nog een schijfje van 2 gig liggen maar het lijkt me overbodig om deze erbij te zetten for "swapreasons"

Maar again, ook jij thnx for the tip:)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 18 februari 2002 21:22 schreef Meph het volgende:
ok thnx
weer wat wijzer geworden vandaag:)

heb ooit ergens gelezen dat je swapinstellingen zelf kunt aanpassen. Zou alleen niet weten waar, en zelf al zou ik er zijn ben ik bang dat het me nog niet helemaal duidelijk is:)
Onder w98 --> Deze Computer --> eigenschappen > Laatste Tabblad --> virtuel memory

Verwijderd

Topicstarter
zal eens zoeken waar dat in xp zit dan

xp? ja xp:) moet zeggen dat het allemaal wel erg stabiel loopt:) (niet dat dit iets met dit onderwerp te maken heeft maar moest het toch even kwijt:)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Zo in win2k: (warschijnlijk dus ook winXP)

start - settings - control panel - system - advanced - performance optionce - change :)

Verwijderd

Gewoon op een apart partitie zetten. geloof da 2x intern normaal wordt gebruikt, maar 4x is wel fijn als j weinig intern hebt.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:13

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik zie hier alleen nog geen antwoord op de vraag waarom swappen dan nadelig is...

Ik neem aan dat je er zelf al wel uit bent, maar dat is natuurlijk omdat je RAM vele malen sneller is dan je HD :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

www.google.com

Dit is basic stuff.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.