Toon posts:

Intel N440BX Dual P2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vragen:
Ik heb dit plankje besteld en daar heb ik een paar vragen over.

1 Op de onboard SCSI-controller kun je bijna alle SCSI-dingen zetten of zijn er limieten hoe oud of jong die dingen moeten zijn? (Het is de eerste keer dat ik met SCSI werk, heb het een keer in de hand gehad maar das ook alles)

2 Kun je hier ook de nieuwere celerons op zitten dmv zo'n converterkaartje of kan dat bij dit bord niet?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
nieuwere Celerons (ik geloof boven de 333 of 366 Mhz) ondersteunen geen SMP en kunnen dus niet dual.

Verwijderd

waarom bestel je in hemelsnaam een antiek mobo?...

• Eindbaas
Op maandag 18 februari 2002 20:41 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
waarom bestel je in hemelsnaam een antiek mobo?...
Dat hoeft niet zo gek te zijn als je nog een paar cpu's hebt liggen die dual kunnen werken :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 18 februari 2002 20:42 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo gek te zijn als je nog een paar cpu's hebt liggen die dual kunnen werken :)
Whehe ken die dat aanbieden :)

Leuk ding, voor leuke prijs :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Zover ik me meen te herinneren kan er U2W-SCSI op, voor je HDD

En Ultra-SCSI voor je brander/DVD

Dus bijna elke tegenwoordige standaard moet je kunnene inprikken behalve Ultra 160 dat zal niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kunnen niet alle Pentium II processoren in Dual-opstelling gbruikt worden, je moet dan andere hebben. Of werkt simpelweg elke Pentium II ook in SMP?
Iig upgraden naar een nieuwe processor dmv een converterkaartje gaat niet werken. Weten we dat ook weer.
En die SCSI-apparaten dan? Gaat daar gewoon elke SCSI-schijf voor of hoe zit dat?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Alle pentium 2 en pentium 3 chips kunnen in dual borden gebruikt worden. Alleen de celeron werkt niet meer vanaf 450 Mhz geloof ik.

Met een slot1-convertor kan je er (in de mate dat de clocksettings van het bord het toelaten) er een nieuwe P3 op zetten.

Senile! Senile Oekaki

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
En dan nu de SCSI vraag :P
er zit een UW-SCSI controller op.
Daarmee kan je 16 devices (-1 voor decontroller) zelf aanhangen.
Alles met SCSI is backward compatible dus een oude CDROM speler kan je er zo aanhangen. Meestal hebben ze nog een 50 pins SCSI stekker voor de oudere Ultra-SCSI apparaten en een 68 pins voor de UW (UltraWide) apparaten.
Nieuwere apparaten zijn meestal ook backwards compatible, zo heb ik hier ook een U160 HDD aan een UW adapter hangen.

Let wel ff op de ID's dat die allemaal verschillend staan en dat je de SCSI bus bij het laatste apparaat afsluit(terminate). Meestal hebben SCSI apparaten een jumper waarmee je zegt of dat apparaat (als laatste op de bus) de bus moet afsluiten.
Sommige HDD's (LVD) hebben geen ingebouwde terminator.

Senile! Senile Oekaki

• Eindbaas
Op dinsdag 19 februari 2002 21:01 schreef _bas_ het volgende:
En dan nu de SCSI vraag :P
er zit een UW-SCSI controller op.
Daarmee kan je 16 devices (-1 voor decontroller) zelf aanhangen.
Alles met SCSI is backward compatible dus een oude CDROM speler kan je er zo aanhangen. Meestal hebben ze nog een 50 pins SCSI stekker voor de oudere Ultra-SCSI apparaten en een 68 pins voor de UW (UltraWide) apparaten.
Nieuwere apparaten zijn meestal ook backwards compatible, zo heb ik hier ook een U160 HDD aan een UW adapter hangen.

Let wel ff op de ID's dat die allemaal verschillend staan en dat je de SCSI bus bij het laatste apparaat afsluit(terminate). Meestal hebben SCSI apparaten een jumper waarmee je zegt of dat apparaat (als laatste op de bus) de bus moet afsluiten.
Sommige HDD's (LVD) hebben geen ingebouwde terminator.
Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat 50 pins tot en met Fast SCSI2 gebruikt werd en daarna al 68 pins :?

Verwijderd

Topicstarter
TNX _bas_ voor de duidelijke uitleg!!

Ik weet nu iig wat ik met dat plankje allemaal kan!
Het bedrijfje waarvoor ik die server bouw wil graag een stil systeem. Nu draaien die SCSI-schijfjes allemaal met 7k2 of meer rondjes, is dat niet een beetje luidruchtig? Heb je dan niet zoiets van "Wanneer stijgt hij nu eindelijk op en is die klotenherrie voorbij??" of valt dat best mee (nog niet eens gesproken van de koeler die er dan op moet!!)
Zou het ook niet beter zijn om een IDE-schijf erin te hangen? Dat kan toch wel als deze server alleen is bedoeld als backupserver voor de bestandjes (er wordt dan gebruik gemaakt van dit programma om alle bestanden te backuppen.)

Verwijderd

waar heb je dat plankje besteld????

Verwijderd

Dit plankje is besteld bij...

Tweakers.Net Vraag & Aanbod :)

Ik had ook nog PII'tjes ligge, dus heb ik ook zo'n bordje besteld. Ziet er goed uit, alleen heb nog geen tijd om er mee te gaan "spelen" ;) dus die blijft nog ff liggen tot het weekend.

Verwijderd

Topicstarter
Hij had er in het totaal 30 liggen (plankje + p2-400 combi) Ik weet niet hoeveel er nu weg zijn maar ze zullen waarschijnlijk niet lang er meer zijn....... ;)

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 19 februari 2002 20:56 schreef _bas_ het volgende:
Alle pentium 2 en pentium 3 chips kunnen in dual borden gebruikt worden. Alleen de celeron werkt niet meer vanaf 450 Mhz geloof ik.

Met een slot1-convertor kan je er (in de mate dat de clocksettings van het bord het toelaten) er een nieuwe P3 op zetten.
Bijna goed..

Alle PII's kunnen in SMP setup gebruikt worden.. Verder kunnen bijna alle PIII's ook in SMP gebruikt worden.. Er zijn enkele steppings die niet goed werken..

En verder kunnen de celerons tot de 533MHz (dus de gewone ppga-celeron) met converters die geschikt zijn voor dual-setups gebruikt worden..
(maar ik weet niet of dat op dit plankje ook gaat werken.. Intel heeft niet voor niks een tijdje 'for single processor use only' (of iets in die trend) op hun boxed celeron verpakking geschreven.. Ze supporten het dus niet ;))
Pagina: 1