The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Ik gooi het erop dat de oppervlakte onder de 2e driehoek 8 * 2 = 16
1e driehoek 5 * 3 = 15
daar mis je 1 vakje..
MAAR... een inhoud van iets kan toch nooit iets verliezen ????
Staat de driehoek iets anders???
1e driehoek 5 * 3 = 15
daar mis je 1 vakje..
MAAR... een inhoud van iets kan toch nooit iets verliezen ????
Staat de driehoek iets anders???
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Groen en rood hebben niet dezelfde helling.
Dus hij bolt naar buiten/binnen.
Alle stukje hebben toch dezelfde opp. in beide figuren.
Dus hij bolt naar buiten/binnen.
Alle stukje hebben toch dezelfde opp. in beide figuren.
Verwijderd
Baasje, je hebt gelijk...
Volgens Joost vd Maarel en /me is het zo:
als het een "echte" driehoek zou zijn zou de oppervlakte in beide gevallen zijn 13 * 5 * 0.5 (basis * halve hoogte) = 32.5
Opgeteld zijn de stukjes:
groen: 5 * 2 * 0.5 = 5
Oranje: 7
Groen: 8
Rood: 8 * 3 * 0.5 = 12
Som: 32
Hieraan zie je dus dat het geen DRIEhoek is. Zoals al eerder opgemerkt: er zit een knik in, dus een vierde hoek. Bij driehoek 1 wijst deze naar binnen, dus vandaar een half verschil; bij driehoek 2 naar buiten dus een half teveel dus een heel vakje extra. Zo zit het!
Volgens Joost vd Maarel en /me is het zo:
als het een "echte" driehoek zou zijn zou de oppervlakte in beide gevallen zijn 13 * 5 * 0.5 (basis * halve hoogte) = 32.5
Opgeteld zijn de stukjes:
groen: 5 * 2 * 0.5 = 5
Oranje: 7
Groen: 8
Rood: 8 * 3 * 0.5 = 12
Som: 32
Hieraan zie je dus dat het geen DRIEhoek is. Zoals al eerder opgemerkt: er zit een knik in, dus een vierde hoek. Bij driehoek 1 wijst deze naar binnen, dus vandaar een half verschil; bij driehoek 2 naar buiten dus een half teveel dus een heel vakje extra. Zo zit het!
gelukkig...
ik werd d'r helemaal gek van..
dank
ik werd d'r helemaal gek van..
dank
Verwijderd
Hij = oud .. en al geweest.
Laat dat de pret overigens niet drukken, ik heb er ook hele koffiepauzes van collega's mee verpest
Laat dat de pret overigens niet drukken, ik heb er ook hele koffiepauzes van collega's mee verpest
Pagina: 1