Toon posts:

[RedHat] Mount Failed: Invalid Argument

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb een probleem met Redhat 7.2. Als het systeem boot in RedHat (dual boot systeem met Windows) krijg ik 2 keer failed te zien, met als tekst erbij "Mount Failed: Invalid Argument".
Hij mount mijn swap niet meer.

Ik las ergens dat iemand eenzelfde probleem had en dat dit kwam doordat hij iets fout had gedaan met partition magic (of het was partition magics schuld). Nou heb ik dat probleem inderdaad ook na het gebruik van partition magic. Helaas had diegene ook nog geen oplossing gevonden, maar hij dacht dat het eraan lag dat partition magic de grootte van de partitie had aangepast en dat er daardoor niet gemount kon worden.
De partitie lijkt echter dezelfde grootte te hebben, of hij is slechts weinig veranderd (zodat het niet opvalt).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Ja, als je PC verder wel gewoon boot en je een shell kan krijgen, moet je eventjes mkswap /dev/hd[partitie-nr.-van-je-swap] en daarna een swapon /dev/hd[dinges]. Dan hoort je swap weer te werken. Je kan ook met fdisk je swap verwijderen en opnieuw aanmaken en dan bovenstaande commando's uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, maar helaas hebben beide mogelijkheden niet geholpen, ik krijg nog steeds [ failed ] bij het opstarten.