blouwekip:
Ook nog zoiets: wetenschap is geen geloof...het is gewoon een kwestie van rationeel en logisch denken en het laat zeker nog ruimte voor geloof.
Mee eens maar jullie hadden de schijn tegen dat er geen ruimte was voor geloof. En dat is de beperkte (pure) wetenschap waar ik op doelde: alleen rationeel en logisch denken, en op die manier ga je het geloof niet begrijpen.
Dat betekent dus:geen bewijs...zoals ik al gezegd heb is het wetenschap geen geloof maar rationeel denken.
Er is geen niet wetenschappelijke manier van bewijzen die valide bewijs oplevert..
Dan heb ik geen valide bewijs nee. God is niet wetenschappelijk te bewijzen en bestaat dus niet, blabla dat weet ik nu wel en omdat God dus voor de wetenschap niet bestaat is iemand die alleen wetenschappelijk kan nadenken te beperkt.
Wetenschap negeert dus niets.....jij kunt zelf een wetenschappelijk onderzoek starten naar deze dingen, en dat wordt dan vervolgens weer door andere wetenschappers getoetst...niets houdt dus die "niet helemaal achtelijke" mensen tegen..
Een eis van de wetenschap is dat experimenten herhaalbaar zijn en de resultaten gelijk blijven, en dat werkt bij God niet. Als er iemand kanker heeft en de volgende dag genezen is, is een 'wonder', maar de volgende persoon wordt misschien niet genezen. God is een persoonlijkheid, en doet niet in een laboratorium 50x achterelkaar hetzelfde en 1x is niet genoeg.
Probleem is bovendien dat mensen vaak niet willen geloven, ze gaan het anders willen uitleggen, dus ... eh voorbeeld: In de Bijbel gaat God zich ook bewijzen. Een keer doet ie dat met Elia, koningen 18, op de berg de Karmel gooit Ie met een bliksem het altaar in de fik. Maar (lees verder) geloofden de mensen het? Niet iedereen. En ook waren ze het zo weer vergeten. En wanneer de mens tegenwoordig wetenschappelijker zijn zullen ze eerder zeggen dat het een David Copperfield-truuk was ofzo... ?
Er ligt iemand met kanker in het ziekenhuis en de volgende dag heeft hij het ineens niet meer... Roepen de artsen dan "halleluja"? Nee, ze denken dat ze de dag ervoor verkeerd gemeten hebben ofzo... maar er zijn voorbeelden, ik kan video-opnamen opvragen waarin God dus mensen zou genezen maar je gelooft ze toch niet, als het al geen video-montage was dan waren de mensen nooit echt ziek geweest of weet-ik-veel wat.
Heel interessant dat er mensen uit roelstoelen opstaan, maar waarom moet die verklaring perse gezocht worden in "hogere machten"? Bewijs is universeel...als wij iets kunnen waarnemen komt er een tijd dat wij die waarnemening dmv wetenschappelijk onderzoek kunnen ontleden en kunnen aantonen wat de oorzaken zijn.
Niet perse, bovendien is het ook andersom, er zijn hogere machten en de werking ervan is soms waar te nemen, niet: 'er gebeurde wat dus er zijn dan maar hogere machten'
Maarre, ik denk dat iemand lichamelijk genezen met woorden tegenwoordig wel uitgesloten wordt door de wetenschap net als McGyver die nooit echt van een potlood een helicopter kan maken.
prima dat je gelooft, maar dit is geen bewijs (daarom heet het ook geloof)
?? Ik voerde het ook niet aan als bewijs...
Puur wetenschappelijk is gewoon de meest openminded vorm die er maar is...onwaarschijnlijke dingen verzinnen als verklaring voor voor jouw onverklaarbare zaken en dan vinden dat je daar geen bewijs voor hoeft te leveren, das pas "narrow-minded".
Heb jij waarschijnlijkere dan? In ieder geval niet iets uit 'de wetenschap'? En ik verzin dus niet onwaarschijnlijk dingen als verklaring voor, ik weet zeker dat Hij bestaat en dat bestaan maakt ie regelmatig zichtbaar voor mensen...
Het is niet zo dat God maar bedacht is als de oorzaak voor alle-voor-de-mens-onverklaarbare-zaken.
...jij zou, als ik jouw manier van denken bekijk, dus ook gewoon aannemen dat mickey mouse god is, als ik je dat vertel...
Nee, maar als ik het vaker ga horen dan zou ik niet meteen afdoen als onzin en even checken of het echt zo is; contact zoeken met Mickey Mouse (alvast met hoofdletters

) en verdiepen enzo.
Degene die hier weinig van wetenschap weet ben jij, baasje. Als je namelijk begreep waar het in de wetenschap om draait ,dan begreep jij dat ...
...nou dat is dus pas onwetenschappelijk..en noemen we DOM!
logisch denken en het laat zeker nog ruimte voor geloof.
Bovenstaande quote laat dus zien dat je geen idee hebt van wat wetenschap is.
Er is geen niet wetenschappelijke manier van bewijzen die valide bewijs oplevert...
Wetenschap is dus niet beperkt, jij begrijpt het gewoon niet, wat weer op beperktheid van jouw zijde duidt.
Jajaja, ik weet het nu wel hoor. Nou, ik heb totaal geen moeite met wetenschappelijk denken en ik kan net zo goed me (exacte) studie afmaken als jij. Maar ik ben iemand die zegt dat wetenschap niet alles is (wel heel belangrijk) en ik ook blij het verhaal dat Jomanda mee doet aan een onderzoek waarbij ze 1000 flessen gaat instralen die dan vergeleken worden met 1000 flessen nog niet ingestraald. [Ik denk niet dat er verschillen zullen worden gevonden.]