Toon posts:

[html] frameset netscape

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een website gemaakt met een frameset die er voor zorgt dat mijn website in het midden van het scherm blijft.
Nu heb ik mijn ontwerp helemaal opgesneden en in de html gegooid, maar nu zie ik dat het in netscape niet past.
Nu weet ik dat frames in netscape 4 in stappen gaat en in explorer per pixels.
Kan ik nu iets maken dat je voor netscape een ander frameset ziet dan in explorer? niet 2 apparte sites naast elkaar maar twee framesets in dezelfde html bestand

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

de enige oplossing die een beetje ok is qua tijd/resultaat verhouding is gewoon zo snijden dat het in netscape wel past.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 20:20 schreef drm het volgende:
de enige oplossing die een beetje ok is qua tijd/resultaat verhouding is gewoon zo snijden dat het in netscape wel past.
dat vind ik een beetje te makkelijk en trouwens dat laat mijn ontwerp niet toe.
Ik heb in het middelste frame links een menu die perfect aanmoet sluiten aan mijn rechter frame, en ik kan niet schuiven want ik heb rondingen in mijn ontwerp, i netscape schuift het linker frame 7 pixels te ver naar rechts.
hoe kan ik 2 verschillende framesets gebruiken?

Verwijderd

in netscape zit er bij mij ook een lijn tussen mijn frames
in IE niet,was een speciale tag voor om die te stoppen
in IE staat al wel celspacing,padding en margins op 0
?

Verwijderd

Topicstarter
voor frameset:
code:
1
<frameset rows="100,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">

voor frames:
code:
1
2
<frame name="naam" src="src.htm" marginwidth="0" marginheight="0"
scrolling="no" frameborder="0" noresize border="0">

nu nog een antwoord op mn vraag please?

Verwijderd

<frameset rows="27%,80%" frameborder="NO" border="0" frameborder="0" framespacing="0" cols="*" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="mainFrame" src="top_header.html" scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="bottomFrame" scrolling="no" noresize src="index_below.php" marginwidth="0" marginheight="0" border="0" frameborder="0">
</frameset>
<noframes><body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" >

En nog die smalle rand ertussen :(
was iets vaags,maar tijd geleden dat in voor netscape iets gedaan heb,vaag is ut

Verwijderd

Topicstarter
haal die cols="*" eens weg

en open eens je eigen topic

marginheight en marginwidth hoeft trouwens niet in frameset en frames

• drm

drm

f0pc0dert

Los believe you me, de beste oplossing is echt opnieuw snijden. Als je ontwerp het niet toelaat, moet je je ontwerp een klein beetje aanpassen.

Als je dat echt niet wilt, kun je het met een eenvoudig redirect-scriptje wel oplossen:
code:
1
2
3
4
5
6
if ( navigator.appName == "Netscape" && parseInt ( navigator.appVersion ) <= 5 )
// of sommige geven de voorkeur aan:
if ( document.layers )
   top.location.href='index.ns.html';
else
   top.location.href='index.dom.html';

zo moeilijk is dat niet. Anders staat de search nog wel tot je beschikking

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

blijkt nu dat is de ondersta frame-source pagina
zelf open in netscape komt erboven pagina ook blauw randje (Achtergrond kleur) denk dat het aan pagina zelf ligt,maar in IE niet....
PAgina zelf heeft in body marginwidth en height en leftmargin en topmargin="0"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:25 schreef drm het volgende:
Los believe you me, de beste oplossing is echt opnieuw snijden. Als je ontwerp het niet toelaat, moet je je ontwerp een klein beetje aanpassen.

Als je dat echt niet wilt, kun je het met een eenvoudig redirect-scriptje wel oplossen:
code:
1
2
3
4
5
6
if ( navigator.appName == "Netscape" && parseInt ( navigator.appVersion ) <= 5 )
// of sommige geven de voorkeur aan:
if ( document.layers )
   top.location.href='index.ns.html';
else
   top.location.href='index.dom.html';

zo moeilijk is dat niet. Anders staat de search nog wel tot je beschikking
kijk drm, ik heb al gepost op je antwoord dat ik m'n ontwerp niet kan aanpassen...als jij je problemen zo makkelijk op lost vind ik ok, maar ik kan dat momenteel niet, snappie? het is niet mijn ontwerp, ok? moet ik nou nog verder uitleggen of begrijp je het zo? :+
mijn vraag was dus of ik in 1 html bestand 2 framesets kan gooien, 1 voor netscape en 1 voor explorer

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:26 schreef Warezhelp het volgende:
blijkt nu dat is de ondersta frame-source pagina
zelf open in netscape komt erboven pagina ook blauw randje (Achtergrond kleur) denk dat het aan pagina zelf ligt,maar in IE niet....
PAgina zelf heeft in body marginwidth en height en leftmargin en topmargin="0"
en YO warezhelp....open effe je eigen topic, cool? als in beat it!!

• drm

drm

f0pc0dert

Los:
kijk drm, ik heb al gepost op je antwoord dat ik m'n ontwerp niet kan aanpassen...als jij je problemen zo makkelijk op lost vind ik ok, maar ik kan dat momenteel niet, snappie? het is niet mijn ontwerp, ok? moet ik nou nog verder uitleggen of begrijp je het zo? :+
Je zei dat het ontwerp het niet toeliet. Dan moet je imo het ontwerp dus veranderen. Maar dat is kennelijk niet van toepassing :) Ik begreep het verkeerd, sorry.
mijn vraag was dus of ik in 1 html bestand 2 framesets kan gooien, 1 voor netscape en 1 voor explorer
Waarom je het zo graag in 1 bestand wilt ontgaat mij nog een beetje :?

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
is er dan iemand anders die een oplossing heeft? :)
ik dacht dat mijn vraagstelling wel ok was, niet?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier ooit weleens de volgende oplossing tegenaan gegooid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
+-------------------------------------------+
|                            |
+------+------+----------------------+------+
|   |   |               |   |
|   | menu |     content        |   |
+------+------+----------------------+------+
|                            |
+-------------------------------------------+

waarbij menu een div bevatte van 100% bij 100% rechts uitgelijnd, en de content een div van 100% bij 100% links uitgelijnd...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:00 schreef crisp het volgende:
Ik heb hier ooit weleens de volgende oplossing tegenaan gegooid:

waarbij menu een div bevatte van 100% bij 100% rechts uitgelijnd, en de content een div van 100% bij 100% links uitgelijnd...
maar wat lost dit mijn probleem op? :)

de breedte van mijn menu moet zijn 120 pixels
nu is het in netscape dus 127 pixels. het frame waar het mnu in zit is in netscape 4 gewoon breder. Als ik een div erin gooi en die rechts uitlijn klopt de omlijning die om het hele middelste frame heenloopt niet meer

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 22:04 schreef Los het volgende:

[..]

maar wat lost dit mijn probleem op? :)

de breedte van mijn menu moet zijn 120 pixels
nu is het in netscape dus 127 pixels. het frame waar het mnu in zit is in netscape 4 gewoon breder. Als ik een div erin gooi en die rechts uitlijn klopt de omlijning die om het hele middelste frame heenloopt niet meer
Nee, daar zul je dus moeten leren leven net als die 2% internetters die deze verouderde browser nog gebruiken...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:05 schreef crisp het volgende:

[..]

Nee, daar zul je dus moeten leren leven net als die 2% internetters die deze verouderde browser nog gebruiken...
ja heb je gelijk in, maar ik wil het toch oplossen dmv 2 framesets, 1 voor netscape en 1 voor IE en dan in dezelfde htm source. Is dat nou echt onmogelijk?

[schelmode]
k*t netscape 4 !!! :+
[/scheldmode]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 18 februari 2002 22:07 schreef Los het volgende:

[..]

ja heb je gelijk in, maar ik wil het toch oplossen dmv 2 framesets, 1 voor netscape en 1 voor IE en dan in dezelfde htm source. Is dat nou echt onmogelijk?

[schelmode]
k*t netscape 4 !!!
[/scheldmode]
Maak dan een redirect voor NS4 gebruikers naar een alternatieve pagina....

Intentionally left blank

Verwijderd

vergeten we de mac gebruiker niet in het verhaal? er zijn meer en meer mensen die een mac gebruiken. vaak zijn dit proffesionele designers en beslissingnemers.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:12 schreef crisp het volgende:

[..]

Maak dan een redirect voor NS4 gebruikers naar een alternatieve pagina....
ja dat is mijn allerlaatste redmiddel....lijkt me wel een relaxede oplossing, hoewel ik dan eigenlijk toch 2 html pagina's heb....ik wil liever 1 html pagina met 2 framesets

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:13 schreef de_das het volgende:

vergeten we de mac gebruiker niet in het verhaal? er zijn meer en meer mensen die een mac gebruiken. vaak zijn dit proffesionele designers en beslissingnemers.
Gaat dit op de Mac ook niet goed dan?
Op maandag 18 februari 2002 22:14 schreef Los het volgende:

ja dat is mijn allerlaatste redmiddel....lijkt me wel een relaxede oplossing, hoewel ik dan eigenlijk toch 2 html pagina's heb....ik wil liever 1 html pagina met 2 framesets
Ehh, ik neem aan dat je met javascript bekend bent?

if (blabla) document.write('<frameset blabla>');

enzovoorts.

Verwijderd

ik heb hier een G3 staan met explorer 5.0 (ppc). prima browser alleen worden frames met zekere regelmaat toch niet helemaal correct weergegeven. achtergrondplaatjes die niet aansluiten tussen twee framesets.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:14 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Gaat dit op de Mac ook niet goed dan?
[..]

Ehh, ik neem aan dat je met javascript bekend bent?

if (blabla) document.write('<frameset blabla>');

enzovoorts.
nee in javascript ben ik helaas nog niet helemaal thuis in
dus ik kan een javascript gebruiken die als het ware zegt if gebruikte browser is netscape 4 dan pak het frameset 1 en anders als browser is explorer dan pak frameset 2? dat zou wel heel relaxed zijn!!

Verwijderd

heb je een of andere scripttaal op de server tot je beschikking? in ASP of PHP is het heel makkelijk om te kijken welke browser de webpagina probeert weer te geven... Dan zou je met een IF then ELSE constructie hetgeen kunnen maken waar je aan denkt...

suc7

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:25 schreef pixeleer het volgende:
heb je een of andere scripttaal op de server tot je beschikking? in ASP of PHP is het heel makkelijk om te kijken welke browser de webpagina probeert weer te geven... Dan zou je met een IF then ELSE constructie hetgeen kunnen maken waar je aan denkt...

suc7
heee ja hebben we!! dat zou een nog betere oplossing zijn!! he kicken ik zie het weer helemaal zitten...thx man!
kan ik vanavond eindelijk weer met m'n trekkar aan de gang :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:21 schreef Los het volgende:

nee in javascript ben ik helaas nog niet helemaal thuis in
dus ik kan een javascript gebruiken die als het ware zegt if gebruikte browser is netscape 4 dan pak het frameset 1 en anders als browser is explorer dan pak frameset 2? dat zou wel heel relaxed zijn!!
Het wordt dus ongeveer zoiets dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">
if (browser == NS4) {
  document.writeln('<frameset cols="128,*">');
  document.writeln('<frame src="menu.html" />');
  document.writeln('<frame src="main.html" />');
  document.writeln('</frameset>');
} else {
  document.writeln('<frameset cols="144,*">');
  document.writeln('<frame src="menu.html" />');
  document.writeln('<frame src="main.html" />');
  document.writeln('</frameset>');
}
</script>

Dat mag je zelf verder uitwerken, dat (browser == NS4) werkt niet, maar daar kun je een ander browsercheck scriptje voor zoeken en een deel eruit gebruiken.

HTH :Y)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

check voor NS4:
code:
1
2
3
4
5
6
if (document.layers) {

//some code

}

Let wel dat de afwijkingen verschillen per scherm resolutie :Y)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
jongens thx maar ik los het met asp op....nu alleen nog effe dat asp almanak doorspitten over hoe ik een if else constructie fix dat ik een keuze kan maken tussen net4 of ie 8-) :P
Pagina: 1