Harde Schijf Kaduuk!

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik las er net een stukje over, en bedacht me dat ik er ook nog een heb liggen (al +/- maand of 7). Hij is een tijd geleden tijdens een overspanning op mijn voeding stuk gegaan! Sindsdien als je hem op de stroom zet, komt er geen mooi opstartgeluid van een ventilatortje die gaat lopen in de harde schijf.
De computer herkent ook helemaal niets verder.
Ik heb al geprobeerd alleen op de voeding, maar dat werkt ook niet. Misschien dat er nu iemand is die weet wat te doen?
Hoe oh hoe kan ik dit beestje nog redden? Of is het echt hopeloos? Het was een Western Digital 8 giegje..

Groetjes! Helpme?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ventilator in je hdd? :?
Je zult de motor bedoelen neem ik aan, en je hoort hem niet meer opspinnen.
Wat je kunt proberen zijn de platters eruit halen en in een andere behuizing te zetten, maar dan moet je toevallig wel een tweede (kapotte) zelfde schijf hebben liggen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Epsilon

als hij nie meer opspint kan je het vergeten. En wat je hoord is het opspinnen van je hd, en het ratelen is het heen en weer gaan van het armpje (heb hd welles zonder kap gedraait.... en ja, elke tik is een keer op en neer van het armpje, dat ding gaat dus echt razend snel.....

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

1 woord afkoring ook goed ;) :

RMA

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
rma ok.. maar ja, het gaat erom de data er af te rossen.
Overigens, dat ding zal al in mijn computer toen ik hem bij de Aldi kocht (heb inmiddels een nieuwe hoor, maar op de aldi machine zit ik te internetten; is hij dan gewoon geldig als RMA?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Western doet daar echt niet moeilijk over hoor. Gewoon RMA aanvraag invullen op de site en opsturen die hap.

En idd als hij al niet meer opspint kun je het vergeten.

Succes

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1