HP710 op HP JETdirect 170

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit helemaal mogelijk is. De volgende link; http://www.hp.nl/products/printer_netwerkaansluiting/jetdirect/hp_jetdirect_170x_externe_printserver/pictures/170xuk.pdf
zegt wel wat over. (rechtonder 1e pagina)

Maar wat is het nou, kan het wel of niet. En hoe zit het dan met de software van de printer?

/dev/null

Verwijderd

Tja, als je nou de handleiding goed gelezen had kwam je erachter dat die jetdirect, de deskjet serie (dus ook de 710) ondersteunt.

Het antwoord is derhalve: "Ja"

Driversoftware moet wel op de PC of (server en dan delen) geinstalled worden

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
nu de vraag is het die 180 euro (bijna 400 piek dus) waard :?

ik denk van nee :)

/dev/null

Verwijderd

de hp 710 en 720 zijn slecht te delen in een netwerk. het zal best lukken maar werkt niet soepel.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 22:40 schreef C64 het volgende:
de hp 710 en 720 zijn slecht te delen in een netwerk. het zal best lukken maar werkt niet soepel.
Ja gewoon NAAIERIJ die 7xx-serie!

ik had een 694C die kan je delen als de beste b.w.v.s
dus dan ga je ervan uit dat het van zelf sprekend is als het ook met een hogere serie kan. Niet dus. :)

/dev/null

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:04 schreef Dax het volgende:
Tja, als je nou de handleiding goed gelezen had kwam je erachter dat die jetdirect, de deskjet serie (dus ook de 710) ondersteunt.

Het antwoord is derhalve: "Ja"

Driversoftware moet wel op de PC of (server en dan delen) geinstalled worden
Nee helaas.. een deskjet 700 serie is een "windows" printer... word dus punt voor punt aangestuurd door windows..
het is NIET mogelijk deze serie printers achter een printserver te hangen of om ze te delen binnen windows..
Deze printers hebben namelijk geen eigen "engine"..

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 23:01 schreef DRG het volgende:

[..]

Nee helaas.. een deskjet 700 serie is een "windows" printer... word dus punt voor punt aangestuurd door windows..
het is NIET mogelijk deze serie printers achter een printserver te hangen of om ze te delen binnen windows..
Deze printers hebben namelijk geen eigen "engine"..
Nou volgens die tekst op bovenstaande PDF-file kan het wel.
Die JetDirects zijn wel pokke duur :(

/dev/null

• Remco
  • Laatst online: 16:11
elke printer krijg je aan de gang met ene printserver !
zelfs matrix printers krijgen wij erop.
Printserver zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat je printer ene netwerkkaart heeft, dus een adres.
De driver installeer je gewoon op je client, maar i.p.v. lpt1: geef je het netwerkadres op van je jetdirect.
Je kan zowel op ip als op hpjetdirect poort printen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 09:43 schreef Remc0 het volgende:
elke printer krijg je aan de gang met ene printserver !
zelfs matrix printers krijgen wij erop.
Printserver zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat je printer ene netwerkkaart heeft, dus een adres.
De driver installeer je gewoon op je client, maar i.p.v. lpt1: geef je het netwerkadres op van je jetdirect.
Je kan zowel op ip als op hpjetdirect poort printen.
oke, dat is duidelijke taal; thz! :)

/dev/null

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Kan wel, alleen die driver van de 710C is klote, bidirectionle communicatie gaat klote ofzo.

als je dat ding aan een JetDirect hangt en een andere driver gebruikt heb ik het wel werkend gehad.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Dat is nou juist het probleem met die DJ 720 (ook dj710, 820, 1000 en lj3000) die drivers gebruiken de lpt poort als een bidirectionele datalink en de host cpu als engine. Dat werkt niet over een een netwerklink...

Het staat overgens ook als een voetnoot op de eerste pagina van jou pdf. "Connecting with any lpt printer except deskjet 710 , 720... etc.."

Via een windows share werkt het overgens wel.. (heb ik hier ook zo werken)

Als iemand het ooit op een jetdirect werkend heeft gehad mag die me graag mailen... Dan probeer ik het direct uit :)

heb namelijk een ook een laserjet 6p die wel kan :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
via een windows share werkt dus duidelijk NIET

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Harrie666, dan zou ik hier niet kunnen printen.... :) Ik heb hier namelijk een 720C staan die via een windows-share gedeeld is. Gewoon installeren en daarna delen werkt perfect. :)

Het irritante van zo'n oplossing is alleen dat het alleen maar werkt als die pc waar de printer aanhangt ook draait...

Mijn laserjet kan ik altijd bereiken aangezien die dus aan zo'n printservertje hangt. Ik heb er een met 2 lpt en 1 com poort en als het zou kunnen was het handig als die 720c daarook aan kon werken. Iets wat ik tot nu toe nog niet voor elkaar gekregen heb. :(

HP kan wel zeggen dat dat niet werkt maar het doet het echt wel... :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1