Toon posts:

Webcam+legotreinbaan+draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb een webcam en ik kwam laatst op zolder een oude lego treinbaan tegen. nu wil ik mn webcam op een treinwagon zetten en dan wil ik er iets omheen bouwen dat ik met de pc de webcam kan draaien. Ik heb 2 motortjes die dmv een relais hiervoor bruikbaar zijn. Maar hoe kan ik dit het beste aan sluiten op de pc?

ik wil dus:

• treinbaan regelen met PC
• webcam draaien met PC

1 dacht ik op de lossen door dmv een relais via de printerpoort de stroom te regelen, en 2 door iets te bouwen met 2 motortjes die ik heb Afbeeldingslocatie: http://213.46.77.253/image.jpg het beste aansluiten?

heeft iemand hier tips of ideen over? uiteindelijk wil ik het voor anderen via internet mogelijk maken mn webcam te besturen, de software is niet zon probleem, dat kan ik wel proggen :)

/EDIT: ik zie dat het topic hier verkeerd staat, neit echt OCM. Maar ik wist niet waar ik hem wel moest plaatsen. HA misschien? move hem maar naar waar ie hoor (_NIET_ ping-pongen mods ;) )

Verwijderd

yep parallel poort heb ik ook welns gedaan
maar dan met radio-control auto-tje kan je goed
via parallel port doen met een triac of een relais
gebruik pinnen 18-25 voor ground en check ff google.com voor de output-pinnen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:05 schreef Warezhelp het volgende:
yep parallel poort heb ik ook welns gedaan
maar dan met radio-control auto-tje kan je goed
via parallel port doen met een triac of een relais
gebruik pinnen 18-25 voor ground en check ff google.com voor de output-pinnen
hoe moet ik het precies aanpakken, ik weet het ook wel ongeveer, maar ik weet niet goed hoeveel aansluitingen en relais enzo :P

Verwijderd

GAAAFFFFFFFFF IDEE!! :9~

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

zeer wreed idee, je moet zeker pics posten alssie af is

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Topicstarter
ik moet ook nog ff denken over hoe ik ga regelen dat het snoer neit in de knoop komt. misschien dat ik hem naar bovenom de trein leidt ofzo. Ik ga ff de trein bouwen. Als iemand een idee heeft hoe ik dat het beste op de PC kan aansluiten hoor ik eht wel

Verwijderd

neem ene Xcam2 das een wireless camera/receiver
gebruik dan je parallel port en koppel pin x (data) aan een 5V relais en koppel pin 18-25 (een van die) aan andere pootje 5V relais en schakelene maar :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een webcam (samsung anycam) en ben al een eind met het lego-en. Het ziet er neit uit maar ik bouw nu puur voor stevigheid. het aansluiten op de PC komt later wel.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23
De hele oude lego treinsets hadden de stroomtoevoer in het midden van de baan zitten, op een dubbele metalen rails, misschien kun je nog wat van die dingen scoren, dan kun je daar serieel data over versturen :)

En als je de "huidige" rails gebruikt voor de aandrijving van de trein dan kun je hem semi-draadloos besturen :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb denkik de nieuwe, op de 2 sporen staat de stroom. ik weet niet of er USB verlengkabels te krijgen zijn, maar anders weet ik nog een maar hele leuke dingen om te doen(op de kast takelen enzo, heb een takel installatie, moet wat sterker draad op, en dan een los spoor zodat ie stopt en dan omhoog takelen :9~ ) de camera staat al op een wagentje en ik ga straks of morgen testen hoe dat gaat met de kabel, ik hoop dat het lukt

Verwijderd

Topicstarter
%#&%&*$$@^&#^@$
Ik zie net dat ik het bestuur apparaatje voor de treinbaan kwijt ben. Weet iemand misschien hoeveel spaning er op zon baan staat? dan kan ik dat misschien ergens regelen

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 18:41
0-12V gelijkspanning natuurlijk, jij noob! :P

LEGO roelt!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op maandag 18 februari 2002 21:11 schreef Mart! het volgende:
0-12V gelijkspanning natuurlijk, jij noob! :P

LEGO roelt!
Jij zelluf n00b. 9v.
Ik had je trouwens al wat linx gegeven: http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/mount/
http://www.bobblick.com/TechRef/Projects/H-Bridge/h-bridge.html
Die Bridge heb je zeker nodig voor je rails, omdat ie namelijk ook de rijrichting om kan keren. En ik zou persoonlijk servo's gebruiken om te sturen, is veel makkelijker via de paralelle poort aan te sturen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:17 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Jij zelluf n00b. 9v.
Ik had je trouwens al wat linx gegeven: http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/mount/
Die Bridge heb je zeker nodig voor je rails, omdat ie namelijk ook de rijrichting om kan keren. En ik zou persoonlijk servo's gebruiken om te sturen, is veel makkelijker via de paralelle poort aan te sturen
die dingen zijn me veel te duur. dan kloot ik hier wel wat mee :) ik heb btw ook nog een normale lego motor, kan ik daar wat mee?) en als ik gewoon 9v op de rails zet gaat ie rijden? dan ga ik dat ff testen :)

• Mart!
Jij zelluf n00b. 9v.
Ik had het topic niet helemaal aandachtig gelezen... Ik had het dus over de oldschool oude treinrails (ja, ik ben al oud...) waar de contactrails in het midden zit, en die is wel degelijk 0-12V!

Maar ok, jij hebt gelijk, maar noem me geen noob op LEGO gebied :P

Verder wel aardig idee, al vraag ik mij af of de uitwerking niet heel erg veel werk is... maar ben zeer benieuwd nar het resultaat

Verwijderd

[..]

Jij zelluf n00b. 9v.
op die oude banen stond wel 0-12V - :+

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
Oude electrische legotrein 12V
Nieuwe electrische legotrein 9V

hmm weet te laat...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:26 schreef Eegee het volgende:
Oude electrische legotrein 12V
Nieuwe electrische legotrein 9V

hmm weet te laat...
wat is nieuw? en wat is oud? waraan kan je dat zien?

• Mart!
Oud - voeding via een speciale middenrail (de nog oudere rails zonder vouding waren blauw van kleur)
Nieuw - voeding via de rails

Oud
Afbeeldingslocatie: http://www.cwi.nl/~dik/english/LEGO/c/77/7725.jpg
Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://www.ben.com/LEGO/rcx/train-sensor.jpg

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb zelf ook nog ergens zo'n oude treinrails liggen, maar wat ik ook heb is een cybermaster, ik doe er geen hol meer mee eigenlijk.. misschien maar weer eens gaan doen.

De cybermaster is via 27mhz te besturen vanaf de compu :D

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Op de beurs in utrecht (elektro beurs oid) stond een webcam, aangestuurd door 2 servo's (dus Y+X+Z-as!) die aangesloten zaten op een interface in een PC draaiende op linux!! En je kon via het internet die camera aansturen! dat was wel lollig :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een batterij en als ik mn multimeter mag geloven staat er 8 V op :P Maar als ik die aansluit op de rails gebeurd er niets! is het misschien wisselspanning? aangezien het niet uitmaakt hoe je het stekkertje erop doet?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:29 schreef Mart! het volgende:
Oud - voeding via een speciale middenrail (de nog oudere rails zonder vouding waren blauw van kleur)
Nieuw - voeding via de rails

Oud
[afbeelding]
Nieuw
[afbeelding]
de mijne is dus nieuw :P maar weet je zeker dat dat gelijk spanning is? is anders mn trein naar de !@#%*(7 ??

• Eegee
Op maandag 18 februari 2002 21:33 schreef Sacrine het volgende:
ik heb een batterij en als ik mn multimeter mag geloven staat er 8 V op :P Maar als ik die aansluit op de rails gebeurd er niets! is het misschien wisselspanning? aangezien het niet uitmaakt hoe je het stekkertje erop doet?
Dan rijdt ie de andere kant op...
Als je geen middenrails hebt bij je railtjes, dan heb je een 9V model.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:36 schreef Eegee het volgende:

[..]

Dan rijdt ie de andere kant op...
Als je geen middenrails hebt bij je railtjes, dan heb je een 9V model.
dus mn trein is waarschijnlijk kapot :(

• Mart!
Een batterij zal wel te weinig stroom leveren, die travo van die 12V oude versie was aardig zwaar en zal wel iets meer Ampere's leveren als een 9V bokbatterij... moet je toch ff naar een travoachtig iets zoeken denk ik.

• Positron

Positron

Ik denk dattie niet helemaal vol is als ie 8 volt aangeeft, tenzij het een oplaadbare is, dan zou ie nog ff mee moeten gaan.

Mijn (oldstyle -> extra middenrail) trafo had wisselspanning voor de trein volgens mij (ik ben er absoluut niet zeker van hoor), en gelijkspanning om de lampjes los op aan te sluiten.

Het was in ieder geval zo dat het niet uitmaakte hoe je de stekker erinstopte!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:39 schreef Mart! het volgende:
Een batterij zal wel te weinig stroom leveren, die travo van die 12V oude versie was aardig zwaar en zal wel iets meer Ampere's leveren als een 9V bokbatterij... moet je toch ff naar een travoachtig iets zoeken denk ik.
ok, maar ik vraag me toch af of het geen wisselspanning is. Het maakt niet uit hoe je het stekkertje erop doet, en als je hem omdraait gaat ie niet de andere kant op volgens mij. Maar bij mijn school is een treinmodelbouw-winkel (scrabble? :P), zouden ze daar zon trafo hebben? en heeft hier iemand zon ding en wil diegene ff kijken wat voor type het is? :P dan kan ik um binnenkort halen.

• Mart!
Op maandag 18 februari 2002 21:39 schreef DenniZ-X het volgende:
Mijn (oldstyle -> extra middenrail) trafo had wisselspanning voor de trein volgens mij (ik ben er absoluut niet zeker van hoor), en gelijkspanning om de lampjes los op aan te sluiten.
Je hebt gelijk! Het was idd zo dat je wisselspanning en gelijkspanning had. Maar wist niet meer wat waarvoor werd gebruikt. Maar als ik diep graaf dan was de wisselspanning voor lampen enzo (aansluiting voorop de trafo links), de gelijkspanning voor de rails (aansluiting voorop rechts) en voor de wissels (aansluiting linkerkant). Maar ik kan ook de plank mis slaan...
Maar die treinmotor had geloof ik gelijkspanning nodig... ik ga nog ff verder zoeken :P

edit:

Alles over LEGO trein motoren: http://www-public.tu-bs.de:8080/~rbeneke/lego/9v_12v/9v_12v.html
Staat alleen niet bij dat het gelijkstroom is, maar als je de motoren bekijkt is het volgens mij wel zo

• Positron

Positron

Als het wisselstroom is zou je ook zo'n oud Märklin-trafo moeten kunnen gebruiken, alleen ff uhh.. zorgen dat je 'm niet tot het maximum (12V) zet :7

• Positron

Positron

Op maandag 18 februari 2002 21:44 schreef Mart! het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Het was idd zo dat je wisselspanning en gelijkspanning had. Maar wist niet meer wat waarvoor werd gebruikt. Maar als ik diep graaf dan was de wisselspanning voor lampen enzo (aansluiting voorop de trafo links), de gelijkspanning voor de rails (aansluiting voorop rechts) en voor de wissels (aansluiting linkerkant). Maar ik kan ook de plank mis slaan...
Maar die treinmotor had geloof ik gelijkspanning nodig... ik ga nog ff verder zoeken :P
Nu maak je mij weer aan het twijfelen, hehe.
Wat wel zo was, is dat je in het motorblok weer zo'n stekkertje kon steken om een lampje aan te sluiten.. dat weet ik nog wel. Jij had ook zo'n lelijke grijze trafo?
Zo'n oude trafo levert trouwens nog aardig wat stroom, namelijk 1 ampere als ik me niet vergis. Heb ooit geprobeerd m'n 27MC erop aan te sluiten maar daar was ie dan weer niet krachtig genoeg voor.

Verwijderd

als je nou eens 2 lego motortjes pakt en zou bouwd dat de cam omhoog/omlaag en links en rechts kan ??

(is heel simpel)

dan kunnen ze hem ook besturen vanaf i-net en staat ie stil en krost hij niet heel de kamer door??

slim ben ik ofnie

Verwijderd

ik heb ook nog zo'n bord liggen van die bestuurbare tekentafel van lego-technics en daar zit gewoon en schijf op (lekker kamera besturen)

waar kun je een goedkope camera checken (30 euro ofzo)
kan ik fijn mijn buurmeisje bespieden zit hem gewoon op schuur

• Eegee
Op maandag 18 februari 2002 21:51 schreef PlaceR het volgende:
ik heb ook nog zo'n bord liggen van die bestuurbare tekentafel van lego-technics en daar zit gewoon en schijf op (lekker kamera besturen)
Heb ook zo'n programmeerbaar ding en heb er ook aan gedacht m'n webcam bestuurbaar te maken daarmee. Ben alleen geen held in een parallel relais maken...

• Mart!
Op maandag 18 februari 2002 21:47 schreef DenniZ-X het volgende:
Wat wel zo was, is dat je in het motorblok weer zo'n stekkertje kon steken om een lampje aan te sluiten.. dat weet ik nog wel. Jij had ook zo'n lelijke grijze trafo?
Zo'n oude trafo levert trouwens nog aardig wat stroom, namelijk 1 ampere als ik me niet vergis. Heb ooit geprobeerd m'n 27MC erop aan te sluiten maar daar was ie dan weer niet krachtig genoeg voor.
Als ik nu bij m'n ouders was, was ik linea recta naar boven gestormt om deze quest op te lossen. Ik ben er echter bijna zeker van dat het gelijkstroom is voor de banen. Het was bijvoorbeeld ook verboden om banen te maken waarbij de polen verwisseld werden, d.w.z. dat de + tegen de - kwam en andersom (bijvoorbeeld een keerpunt met wissel).

• Positron

Positron

Ja zo'n programmeer-unit heb ik zelfs ook nog, niet van de tekentafel, maar van de helicopter, die kwam daarna.. was ook wel een bruut ding opzich :)
Eigenlijk heb k best veel lego, heb ook nog een lichtgevoelige R2D2 hiero

• Positron

Positron

Op maandag 18 februari 2002 21:55 schreef Mart! het volgende:
Het was bijvoorbeeld ook verboden om banen te maken waarbij de polen verwisseld werden, d.w.z. dat de + tegen de - kwam en andersom (bijvoorbeeld een keerpunt met wissel).
Dat is natuurlijk logisch, dat gaat op voor zowel wisselstroom als gelijkstroom, ik zal ns ff kijken of ik 'm kan vinden boven

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:47 schreef DenniZ-X het volgende:

[..]

ik had een grijze met een schijne voorkant met een grote gele knop erop. ER zit in het motorblokk geen stekkertje voor een lampje, en eht is een nieuwe trein, dus misschien toch gelijkspanning :? Heeft iemand een nieuwe lego trein en wil diegene ff op de travo kijken voor de specs?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

OMG jongens :)
Hier ben ik al een maandje mee bezig! :D

Software is al bijna af, schema's + printjes ook al bijna :D

Webcam komt ook, maar niet in de trein

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan als ik een spiegel pak wel ff pics maken hoe ik um tot nu toe heb ingebouwd :P het ziet er niet uit meer het is wel stevig :P

• Positron

Positron

Ik ben ff naar zolder geweest en heb m'n trafo opgegraven, het is dus een oldstyle met:

1x 12V=
1x 0-12V=
1x 13V~

De regelbare gelijkstroom van 0-12V is dus voor de trein zelf, ik denk dat je er vanuit kan gaan dat de nieuwe treinen ook op gelijkstroom lopen.
Op die 12V= sloot ik volgens mij altijd m'n lampjes enzo aan, waar die 13V wisselspanning voor was.. geeen idee..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 21:59 schreef Servowire het volgende:
OMG jongens :)
Hier ben ik al een maandje mee bezig! :D

Software is al bijna af, schema's + printjes ook al bijna :D

Webcam komt ook, maar niet in de trein
bij mij gaat ie door hele kamer komen.
code:
1
 lama, nogal onduidelijk :P

dan kan ik hem zo optakelen, heel simpel, dat ding gaat door mn hele kamer rijden (als ik een travo kan vinden :P)

Verwijderd

euhm, ik heb ook zo'n nieuwe liggen met stroom op de rails, maar ik zou niet weten hoe ik die moet aansluiten, ik heb ook al dat idee gehad, maar de stroom op de rails gaan via een adapter naar een control panel (met zo'n draaiknop om sneller en trager te gaan), misschien dat ik die in mijn case zou kunnen zetten met alleen die draaiknop en de rest weggestoken in een doosje zodat hij in mijn pc kan rijden met een ccfl van 10 cm ofzo :) dat zou pas cewl zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:04 schreef Molshoop het volgende:
euhm, ik heb ook zo'n nieuwe liggen met stroom op de rails, maar ik zou niet weten hoe ik die moet aansluiten, ik heb ook al dat idee gehad, maar de stroom op de rails gaan via een adapter naar een control panel (met zo'n draaiknop om sneller en trager te gaan), misschien dat ik die in mijn case zou kunnen zetten met alleen die draaiknop en de rest weggestoken in een doosje zodat hij in mijn pc kan rijden met een ccfl van 10 cm ofzo :) dat zou pas cewl zijn
kan je ff kijken, aan de stekker van die trafo hangt een plastc dingetje met de specs. Zou je die hier willen posten?

• Mart!
[oops.. waarom post ik 2 keer hetzelfde bericht]

Maar goed, om het goed te maken wil ik jullie deze foto niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Aermel/Hattersheim/pc300093.jpg

En Eegee, dat had ik zelf dus ook al gezien :)

• Eegee
Op maandag 18 februari 2002 22:07 schreef Mart! iets wat ie ook al om 21:55 had geschreven
oepssiee ok geeft niet :D :) koele foto :D

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:06 schreef Sacrine het volgende:

[..]

kan je ff kijken, aan de stekker van die trafo hangt een plastc dingetje met de specs. Zou je die hier willen posten?
de gevraagde specs :)
pri: 220 V ~ 50 Hz
sec: 10 V ~ 7 VA

Hopelijk helpt dit :)

Verwijderd

Topicstarter
zo ziet ie er tot nu toe uit (ff spiegel ervoor gehouden :P)

Afbeeldingslocatie: http://213.46.77.253/snap-unknown-20020223-212320-1.jpeg

:P

hijs nogal lelijk maar dat komt nog wel :P

• Mart!
Ziet er anders al best strak uit... en het gaat niet om hoe het eruit ziet, want dat ziet toch niemand (of je moet op een stuk van het traject een spiegel neerzetten :P)..

Heb je al een idee hoe je het gaat doen met het snoer van je webcam??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:11 schreef Molshoop het volgende:

[..]

de gevraagde specs :)
pri: 220 V ~ 50 Hz
sec: 10 V ~ 7 VA

Hopelijk helpt dit :)
zijn dit genoeg specs om een travo te kopen? hoeveel zou dat ongeveer kosten? 30 piek?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Misschien stomme vraag maar wat is het nut van dat ding? Dat je je cam kan bewegen?

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:12 schreef Sacrine het volgende:
zo ziet ie er tot nu toe uit (ff spiegel ervoor gehouden :P)

[afbeelding]

:P

hijs nogal lelijk maar dat komt nog wel :P
lelijk ... als je nou eens zo'n bouwboekje erbij neemt, en je maakt een mooie wagen, dan is dat toch geen probleem? je zet hem er dan gewoon mooi op wast, het uitzicht verbetert dan wel :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:14 schreef Sacrine het volgende:

[..]

zijn dit genoeg specs om een travo te kopen? hoeveel zou dat ongeveer kosten? 30 piek?
Hmz, ik zou het niet weten, dat ding is al zo'n 7-8 jaar oud :), toen was ik zelf 7-8 jaar oud :)

• Positron

Positron

Dus toch wisselspanning.. weird..

Maargoed, je zal ff op zoek moeten gaan dus naar een 10V~ 0,7A trafo dan.. Maarre.. wat doet die regelunit dan, zou dat alleen een regelbare weerstand zijn of doet ie meer?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:15 schreef ajampaniki het volgende:
Misschien stomme vraag maar wat is het nut van dat ding? Dat je je cam kan bewegen?
nix boeiends :P tis gewoon leuk dat je zon ding kan besturen en ermee door mn kamer kan rijden :P

het snoer heb ik trouwens hoog geleid en in het midden van de ronde baan ga ik een stellage bouwen die het snoer opvangt, dan komen er wat draaiingen in maar dan moet ik het gewoon af te toe weer ff goed doen.

Verwijderd

ik denk dat het een regelbare weerstand is, maar dat ben ik niet 100% zeker, dat treintje is nu van mijn zusje :) en zonder haar toestemming ga ik het niet opengooien of de wijk is te klein voor het kabaal :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wow! Ik ga morgen leeegoooeen!! Met Vision Command en Mindstorms erbij! (jammer dat mijn mini Libretto Laptop geen USB heeft, anders was het helemaal portable...) Nu zit ik vast aan die USB kabel :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:27 schreef sebastius het volgende:
Wow! Ik ga morgen leeegoooeen!! Met Vision Command en Mindstorms erbij! (jammer dat mijn mini Libretto Laptop geen USB heeft, anders was het helemaal portable...) Nu zit ik vast aan die USB kabel :(
hoezo vanavond niet?:? :? ;)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op maandag 18 februari 2002 22:27 schreef sebastius het volgende:
Mindstorms rocked natuurlijk helemaal. Das veel handiger. Je kan ook een robotje maken met cameraatje erin.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:41 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Mindstorms rocked natuurlijk helemaal. Das veel handiger. Je kan ook een robotje maken met cameraatje erin.
maar dat kost zo veel en ik ben niet zo rijk. Daarbij: zelf knutselen is leuker (vind mn moeder niet, hele kamer vol lego :P)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu slapen en kijk morgen wel of ik ergens zon trafo kan krijgen

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Ik vind dit wel een heel ruig idee, denk dat ik dit ook maar eens ga proberen. Heeft iemand misschien voorbeelden of ideeën hoe je een website maakt die de camera eventueel aan kan aansturen dmv de paralelle poort ofzo ?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:55 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Ik vind dit wel een heel ruig idee, denk dat ik dit ook maar eens ga proberen. Heeft iemand misschien voorbeelden of ideeën hoe je een website maakt die de camera eventueel aan kan aansturen dmv de paralelle poort ofzo ?
ik ga een C progsel maken en die aansturen via PHP

Verwijderd

Topicstarter
het is nog cooler er 1 op wielen te maken, mar das wer lastiger :P eerst de trein denk ik maar.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:28 schreef Sacrine het volgende:
het is nog cooler er 1 op wielen te maken, mar das wer lastiger :P eerst de trein denk ik maar.
een karretje bouwe met 3motors (2 rupsbanden) tevens links rechts kijken en 1 voor omhoog omlaag mooi me lego paneel aansturen (van eerder vernoemde tekentafen helicopter dino whatever) en dan ist helemaal blazen

heb al een halve tank gebouwd die bijna overal overheenkan

(partij kabel ertussen en waan me net een mier door de tuin raggend)

kun je de zooi waterdicht maken ONDERZEEER IN DE VIJVER
(visjes zullen dit idee leuk vinden :P )
nou moet ik alleen nog een heeeeel goedkope kutcam ergens vandaan hale

PRACHTIG IDEE

iemand nog tips voor goedkoop merk camera
(zit te denken aan pen-cam, is 40 euro en kan zonder voetje als fotocamera en gewone camera used worden en met voetje als gewone webcam)

IEMAND ERVARINGEN MET PEN-CAM??
Pagina: 1