Toon posts:

Linux MP3 bootfloppy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gehoord dat er linux opstart floppys zijn die als je een mp3cdtje in je pc doet gelijk gaan spelen. zodat ik gewoon een mp3 pc zonder beeldscherm naast me radio kan zetten en alleen met een toetsenbord zodat ik dan mijn mp4 cdtjes af kan spelen. weet iemand waar deze te krijgen cq. downloaden zijn. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surf eerst even naar http://sourceforge.net/projects/amacdys. Als je direct naar de downloadpagina wilt: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=16772&release_id=26041. Nu moet je het bestand amacd_023_144.img (of een latere versie (versie is 023 hier)) downloaden. Let op de 144 in de naam, anders past het niet op een floppy! Nu heb je een bestand waar je nog niets mee kunt doen. Dit bestand bevat wel alles wat je nodig hebt: een LINUX installatie, een mp3 speler, de benodigde programma's om je hardware te herkennen, het is bijna niet te geloven dat dat straks allemaal op een floppy past! Nu moeten we nog een bootable flop maken. Ik ga er even vanuit dat je Windows 95, 98, 3.1, 3.11 of DOS hebt. Op NT of XP werkt het niet, ME of 2000 weet ik niet, moet je gewoon proberen. Je hebt een programma nodig: rawrite.exe. Dat kun je downloaden op http://www.stallion.com/html/download/utilities.html Nu moet je nog even een 1,44 MB floppy ergens uit het stof halen en dan kan het echte werk beginnen! Dubbelklik in de verkenner op het bestand rawrite.exe, er komt dan een DOS-box en je moet een paar vragen beantwoorden: De source file name is het bestand amacd_023_144.img, die kun je vanuit de verkenner gewoon naar de DOS box slepen. De destination drive is je floppy drive, meestal A: Als ie klaar is zie je een DOS box zoals hier weergegeven. Je floppy is nu klaar! Zoek even een CD met een paar MP3 bestanden erop en ga met de CD en de net gemaakte floppy naar de oude PC Stop de net gemaakte flop in de oude PC en zet hem aan, je zult een paar keer op OK moeten drukken zodat je hardware netjes geconfigureerd wordt, maar uiteindelijk kun je mp3's vanaf de een CD selecteren en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu : could not kernel image: linuxwat moet ik dan ingeven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet weten heb alles wel klaar liggen mar nog geen tijd gehad om te proberen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh nou ja maar weet je wel of je dit programma zonder beeldscherm kan aansturen (natuurlijk kan dat wel) mar hoef je geen moeilijke handelingen te doen (zoals mp3 naampje intikken) of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier nou ook net mee bezig. En krijg ook een fout:

Enable to boot disks. Press any key to continu.

Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe :?
Iemand enig idee :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wil jij met een LCD gaan werken dan. Ik wil dus alleen een computer met toetsenbord en zodra ik er een cd in doe dat die automatisch gestrart wordt en dat ik dan met 2 knoppen tussen de liedjes kan switchen. meer hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok de volgende fout.
Could not load Bzimage

Ik snap er niets van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 20:28 schreef ruuddie het volgende:
bij mij werktie
Ja? Hoe dan? Hoe heb je het gedaan? Welke versie heb je gebruikt?
Ik snap er echt niets van.
Kan het zijn omdat ik geen IDE CD rom speler heb? Gaat via de geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 21:16

Leon

Rise Of The Robots

Denk idd dat het daar aan ligt ja.. :)
Heb je je diskette voordat je je image maakte vers geformateerd :?
dat wil nog wel eens helpen :)

Maar als het aan die ide controller op de geluidskaart ligt heb je daar weinig aan.. :P

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 20:25 schreef StealthNoot het volgende:
ok de volgende fout.
Could not load Bzimage

Ik snap er niets van :r
Welke linux disributie heb je???

Sommige recente distributies werken niet op een 486!!!

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou het eigenlijk niet op win xp werken bij mij kan ik gewoone en diskette aanmaken (alleen wil ie nog niet helemaal starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem lopende alleen nog ff een compatible geluidskaartje kope. Weet iemadn ook of ik dit programma op een hdd kan zeten zodat ie daarvanaf boot das wat sneller en ik wil eigenluk de floppydrive eruithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen. Zelfs niet op m'n AMD 1800.
Hoe en wat heb je gedaan?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon met mn windows xp pc zon floppy gemaakt (heb wel een andere rawrite want die werkte niet bij mij (google). En die kan ik gewoon in me pc drukken en dan draaien maar

(sraat je pc wel op floppy booten :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen snap ik nog neits van de bediening ik kan nog niet een mp3tje afspelen weet iemand hoe dat moet en weet iemand hoe ik de instellingen van me geluidskaart kan opslaan ???

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja m'n pc boot eerst vanaf floppy.
Anders zou ik die foutmeldingen niet krijgen |:(

Welke versie heb jij gebruikt???
En welke rawrite??? Kun je misschien de link geven???

En heb je de diskette eerste geformateerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 11:06 schreef tazmanian_devil het volgende:
alleen snap ik nog neits van de bediening ik kan nog niet een mp3tje afspelen weet iemand hoe dat moet en weet iemand hoe ik de instellingen van me geluidskaart kan opslaan ???

bvd
Ok ik heb het zover. Alleen m'n geluidskaart doet het niet.
Kan de instellingen niet wijzigen :R :R :R
Denk dat ik weer eens iets fout doe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ook dat gekloot net mooi me mp3 kassie gemod en nou kan ik geen proggies vinden die doen wat ik wil. :(
Ik ga nu van iemand zon mozart kaartje kope en die wil michien wel werken alleen heb ik het gister op deze pc geprobeerd allen toen kon ik niet uirvinden hoe je mp3s moet spelen hij speelt ze in ieder geval niet gelijk af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:04 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik heb nu ook dat gekloot net mooi me mp3 kassie gemod en nou kan ik geen proggies vinden die doen wat ik wil. :(
Ik ga nu van iemand zon mozart kaartje kope en die wil michien wel werken alleen heb ik het gister op deze pc geprobeerd allen toen kon ik niet uirvinden hoe je mp3s moet spelen hij speelt ze in ieder geval niet gelijk af :(
Nou die mp3's afspelen is heel simpel. Alleen ik krijg gewoon geen geluid. Krijg allemaal rare errors.
Kan best zijn dat m'n geluidskaart stuk is :(
En het bootfloppy werkte ook niet op mijn AMD 1800+ . Kreeg ik de foutmelding dat ik geen geluidskaart had. Nou er zitten er toch werkelijk 2 in :+

Als ik meer weet zal ik het wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om een cd automatisch te laten mounten zal je autofs moeten gebruiken (zie automount mini-howto).

om 't naar de hdd te copieren....misschien 'dd if=/dev/fd0 of=/dev/hda1' klopt vast niet helemaal (helemaal niet?)

en van zo'n 2.88MB image kan je toch een bootable (mp3)cd maken? hoe doe ik dat met xcdroast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Op woensdag 20 februari 2002 13:22 schreef compukid het volgende:
om 't naar de hdd te copieren....misschien 'dd if=/dev/fd0 of=/dev/hda1' klopt vast niet helemaal (helemaal niet?)

en van zo'n 2.88MB image kan je toch een bootable (mp3)cd maken? hoe doe ik dat met xcdroast?
'dd if=/dev/fd0 of=/mnt/disk' waarbij disk, je gemounte hda1 is. In xcdroast kun je toch gewoon bootable selecteren in een van de tabbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er ook een lijst met kaarten die worden ondersteunt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n lijst zou wel handig zijn.
Maar ik kan nerges een vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 18:54 schreef tasker het volgende:
Zo'n lijst zou wel handig zijn.
Maar ik kan nerges een vinden...
Site van de maker:
http://amacdys.sourceforge.net/
Staat het ook niet op :--(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
als die maker het nou leuk heeft gedaan, dan zou je gewoon de module voor je geluidskaart op de floppy kunnen zetten, en hem gewoon insmodden...kga maar us kijken of ik zoiets op z'n site vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 19:04 schreef Loial het volgende:
als die maker het nou leuk heeft gedaan, dan zou je gewoon de module voor je geluidskaart op de floppy kunnen zetten, en hem gewoon insmodden...kga maar us kijken of ik zoiets op z'n site vind
klopt heb je gelijk in. dat kan. Ik heb hem net even op deze pc gedraait (msi k7t, met onboard sound). Heb de module er voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
hoe kom je op een shell uit dan? als ik op q douw, dan spuugt ie m'n cd eruit en gaat naar m'n 2e cdrom en kijkt of er daar een cd inzit...istie niet goed, dan gaat ie weer naar de eerste etc :)
maar ja, ik wil een shell! :P

edit:

bonk me, nm dit, haha
d'r zit zelfs een debug console bij! :P

[edit 2]
Hij werkt! In sndconfig wordt mijn geluidskaart niet gevonden, maar als je dan ff ALT+F3 doet, en dan naar /lib/modules/2.2.18/misc gaat, zie je een hele partij modules... daar staat mijn module bij (de es1371 -> voor een SoundBlaster AudioPCI128). Ff modprobe en klaar is klara!
[/edit 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 19:11 schreef Loial het volgende:
hoe kom je op een shell uit dan? als ik op q douw, dan spuugt ie m'n cd eruit en gaat naar m'n 2e cdrom en kijkt of er daar een cd inzit...istie niet goed, dan gaat ie weer naar de eerste etc :)
maar ja, ik wil een shell! :P
Ik zou het niet weten eigenlijk, heb er net even 10 seconden naar gekeken. Ga hem morgen installeren op een 166 mhz. Dan post is even mijn resultaten!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 18:55 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Site van de maker:
http://amacdys.sourceforge.net/
Staat het ook niet op :--(
er werdt toch een progje van RedHat gebruikt? staat daar geen lijst? (ik weet niet hoe dat progje heet, ik gebruik liever een non-comercial dist, Debian Testing (Woody))

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als je nou zo'n problemen met linux hebt... probeer dan is mpxplay kun je vanaf een dosbootdisk starten.

ik heb het allebei gebruikt maar mpxplay is vet beter als standalone is mijn mening.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ** bookmarked **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:15
is er ook een een distro alleen voor mp3's af te spelen, maar dan 1 die ook via het netwerk files kan 'ophalen' ?

deze werkt trouwens wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volume + Instellingen vraagje:
OKe, bij mij werkt ie.. maar mijn vraag is of je de instellingen ook op kan slaan..
het volume is bij het opstarten erg zacht, als ik dat dan voluit zet is het goed. Maar bij het rebooten moet ik het dus eerst weer voluit zetten.. kan dit opgeslapen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dat zou inderdaad wel handig zijn, maar in de tijd dat ik ermee heb gewerkt ben ik er niet achter gekomen hoe, helaas...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het is normaal dat het aan het begin zo brak klinkt :?
of is m'n geluidskaart brak?! (ps. m'n creative soundblaster 128 doet het er btw niet eens in)
Pagina: 1