Toon posts:

Bestaat er een geuinificeerde theorie.(GUT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Veel natuurkundigen zijn op zoek naar de in hun ogen heilige graal: de Grote Unificatietheorie.
Deze theorie zou de 4 bekende krachten moeten beschrijven als een kracht. Met een aantal formules waaruit alle andere kunnen worden afgeleid. In mijn ogen is dit een tevergeefse zoektocht omdat er volgens mij altijd wel weer iets is waaruit deze formules verklaard moeten(kunnen) worden. Een probleem wat hierbij optreedt is de oneindigheid die hier dan de kop opsteekt en waar wij geen bevredigend antwoord voor hebben. Ik sta open voor andere meningen.
Dus open het vuur.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Zullen we effe wachten met deze thread.
Het is duidelijk dat de vraagsteller geen enkel idee heeft waarom het moeilijk is de Unificatietheorie te maken en wil alleen maar het begin van een thread te maken.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin met deze thread omdat ik benieuwd ben naar de ideeen van anderen. En wat betreft de moelijkheden met de GUT. Als jij comlexe massa's introduceert zie E =mc^2 dan mag ik de GUT wel aan de orde stellen. Want dit is een fundamentele vraag in de natuurkunde.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Ik ben er niet mee begonnen.
Als je echt wil weten hoe de wetenschap nu is op get gebied van GUT, lees dan het artikel erover in de Scientivif American dat nu in de schappen ligt van de betere kiosk.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:47

GeeBee

Oddball

Ik hou de ontwikkelingen rond de superstrings nauwlettend in de gaten.
PS: die complexe massa's waren van mij :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.