Toon posts:

akelige compaq bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo... ik heb weer eens een klusje dat ik een compaq mag fiksen. Het betreft de Deskpro 2000 na het geheugen tellen blijft het systeem hangen. Op alle toetsen ramme helpt niet. Ook het booten van een diskette doet hij niet, wie kan mij hiermee helpen.

:r COMPAQ :r

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

eerst clearbios en kijken hoever ie dan komt?

niet orginele uitbreidingskaarten er uit halen? en kijken of ie het dan doet

op f10 rammen en kijken of ie dan in het bios wil geraken?

Pak je rust!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Je kan ook nog even testen door alle kaarten behalve de videokaart eruit te halen, en vooral alle SIMMETJES die niet standaard compaq geheugen zijn eruit halen, om het dan nog eens te proberen. eventueel ook alle hd's en fd's verwijderen totdat ie verder gaat. hangt ie dan nog steeds tijdens het geheugen tellen, ja dan is het je mobo, geheugen, proc of bios.

Verwijderd

hallo, een pentium machine, mag
er eens iets een keer stuk na een jaartje of vijf ??? Alles wat stuk gaar is toch troep, onafhankelijk van het merk of prijs is het dan troep.

Verwijderd

lukt het je wel om in de bios te komen? Zo ja, dan moet je even het cache van je processor uit zetten, helpt dat nog niet moet je nog wat dingen waar cache bij staat uit zetten (weet zo niet meer welke), ook even de shadow van je video uitzetten

Zo niet zou ik alles los schroeven en dan even buiten de kast kijken ofdat de bios nog steeds niet verder wil lopen

Verwijderd

Als het goed is, zit er een losse cache module op het moederbord. Even verwijderen en het systeem zou weer moeten doorlopen.

Werkt dat niet, dan proberen de de bios te clearen met een jumper die vlak voor het geheugen zit.

Succes :P

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
compraq maar F10 moet toch echt werken anders heb je een vernagelde HD waar de bios op staat

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Op maandag 18 februari 2002 19:43 schreef MASH_MAN het volgende:
hallo, een pentium machine, mag
er eens iets een keer stuk na een jaartje of vijf ??? Alles wat stuk gaar is toch troep, onafhankelijk van het merk of prijs is het dan troep.
Duidelijk iemand die een Compaq heeft gekocht, daar spijt van heeft, maar het probeert te verbloemen door te roepen dat het heel normaal is dat na vijf jaar je systeem niet meer opstart... :r
Op maandag 18 februari 2002 21:36 schreef joosd het volgende:
compraq maar F10 moet toch echt werken anders heb je een vernagelde HD waar de bios op staat
Je bios staat niet op je HD. De tip van ScoundreL lijkt me overigens niet slecht :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar -> [forum=7] :).
Pagina: 1